بزرگترین تولید کننده تراشه چین SMIC اولین کاهش درآمد خود در 3 سال گذشته را ثبت کرد

SMIC تحت تحریم های ایالات متحده قرار گرفته است اما تجارت آن همچنان به رشد خود ادامه داده است. با این حال، بزرگترین تولید کننده تراشه چین هنوز با چالشی روبروست تا بتواند با رقبایی مانند TSMC پیشی بگیرد.

قیلای شن | بلومبرگ | گتی ایماژ

بزرگترین شرکت تولید نیمه هادی چین SMIC روز جمعه اولین کاهش درآمد سه ماهه خود در بیش از سه سال گذشته را به دلیل مازاد عرضه چیپس و کمبود تقاضا به صنعت وارد کرد.

SMIC یا Semiconductor Manufacturing International Co، درآمدی معادل 1.46 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال ثبت کرد که 20.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت. آخرین باری که این شرکت شاهد کاهش فروش بود در سه ماهه سوم سال 2019 بود.

سود خالص به 231.1 میلیون دلار کاهش یافت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48 درصد کاهش داشت.

SMIC مهم ترین شرکت تولید تراشه چین است و به عنوان یک امید کلیدی برای جاه طلبی های پکن برای تقویت صنعت نیمه هادی داخلی خود و رسیدن به رقبایی مانند تایوان تلقی می شود. TSMC و کره جنوبی سامسونگ.

با این حال، فناوری این شرکت هنوز سال ها از آن شرکت های پیشرو عقب است. در سال 2020، SMIC در لیست سیاه تجاری ایالات متحده به نام Entity List قرار گرفت. و سال گذشته، واشنگتن محدودیت‌های صادراتی گسترده‌ای را با هدف قطع ارتباط چین با فناوری و تجهیزات پیشرفته تراشه‌ها معرفی کرد. در واقع، این محدودیت‌ها SMIC را از ابزارهای کلیدی مورد نیاز برای ساخت تراشه‌های پیشرفته‌تر جدا کرده‌اند.

علیرغم بادهای مخالف، SMIC رکورد درآمدی را برای کل سال 2022 ثبت کرد.

اما آخرین رکود تجاری در بحبوحه بازار دشوار تراشه‌ها با مازاد عرضه و کمبود تقاضا رخ می‌دهد که شرکت‌ها را در سراسر صنعت تحت تأثیر قرار داده است. بیش از 50 درصد از درآمد SMIC از ساخت تراشه هایی است که برای تلفن های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی مصرفی استفاده می شود. فروش گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی در سه ماهه اول کاهش یافته است.

استارتاپ کره جنوبی می گوید تراشه هوش مصنوعی ما منحصراً برای محاسبات هوش مصنوعی بهینه شده است

سامسونگ، بزرگترین سازنده تراشه های حافظه در جهان، شاهد کاهش سود خود در سه ماهه اول بود.

با این حال، SMIC پیش بینی کرد درآمد سه ماهه دوم خود بهبود یابد و بین 5 تا 7 درصد در سه ماهه سه ماهه افزایش یابد. بسیاری دیگر از سازندگان تراشه بهبودی را در نیمه دوم سال پیش بینی کرده اند.

Sze Ho Ng، تحلیلگر بانک سرمایه گذاری China Renaissance، به CNBC گفت: «برای 2Q، فروش خود را نیز هدایت کرد تا زودتر از همتایان خود بهبود یابد. Ng گفت: “بازیابی بازار داخلی زودتر از خارج از کشور اتفاق می افتد.”