بریتیش پترولیوم پس از چرخش استراتژی آب و هوا با شورش سهامداران روبرو می شود

بریتیش پترولیوم که یکی از اولین غول‌های انرژی بود که بلندپروازی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به صفر خالص «تا سال 2050 یا زودتر» اعلام کرد، از سهامداران خواسته است تا با قطعنامه ارائه شده توسط Follow This مخالفت کنند.

تصاویر سوپا | راکت | گتی ایماژ

بریتیش پترولیوم خود را برای شورش سهامداران در مجمع عمومی سالانه خود در روز پنجشنبه آماده می‌کند – برخی از بزرگترین صندوق‌های بازنشستگی بریتانیا در حال برنامه‌ریزی برای افزایش فشار بر این شرکت بزرگ نفتی پس از عقب انداختن اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در پی کسب سودهای بی‌سابقه هستند.

گروه هلندی Follow This، یک سرمایه گذار فعال و گروه کمپین کوچک با سهام در چندین شرکت بزرگ نفتی، قطعنامه ای را در جلسه سهامداران BP ارائه کرده است.

این غول انرژی از غول انرژی می‌خواهد که اهداف اقلیمی خود را با توافقنامه آب و هوایی پاریس هماهنگ کند و متعهد به کاهش مطلق انتشار کربن تا سال 2030 باشد. این کاهش انتشار، به گفته Follow This، باید شامل انتشارات ناشی از استفاده مشتریان از نفت و گاز آنها باشد. به عنوان انتشارات محدوده 3.

صندوق پس انداز ملی اشتغال، بزرگترین صندوق بازنشستگی بریتانیا، طرح بازنشستگی دانشگاه ها، مرز تا ساحل و انجمن صندوق بازنشستگی مقامات محلی بریتانیا، همگی اعلام کرده اند که از این قطعنامه حمایت خواهند کرد.

در همین حال، شورش سهامداران جداگانه ممکن است باعث شود که برخی از صندوق های بازنشستگی در پاسخ به اقدام شرکت برای کاهش تعهدات سبز خود بدون رضایت سهامداران، به انتصاب مجدد هلگه لوند رأی منفی دهند.

سخنگوی BP به درخواست CNBC برای اظهار نظر پاسخ نداد.

دنبال کنید این می‌گوید انتظار دارد که مجمع عمومی سالانه BP یک جلسه «مشاهده‌آمیز» باشد و به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهد که «به درستی نگران» این هستند که BP در بحبوحه بحران آب و هوایی در حال وخیم‌تر شدن، استراتژی آب و هوایی خود را لغو کند.

مارک ون بعل، بنیانگذار Follow This، پیش از مجمع عمومی سالانه BP گفت: «ما اعتماد داریم سرمایه‌گذارانی که امیدوار بودند رای دادن در سال 2022 ضروری نباشد، اکنون متوجه شده‌اند که رای دادن برای وادار کردن BP برای همسویی با پاریس بسیار مهم است.

“رای گیری در راستای پاریس باید در سال 2023 دوباره شتاب بگیرد.”

بریتیش پترولیوم که یکی از اولین غول‌های انرژی بود که بلندپروازی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به صفر خالص «تا سال 2050 یا زودتر» اعلام کرد، از سهامداران خواسته است تا با قطعنامه ارائه شده توسط Follow This مخالفت کنند و گفت که این قطعنامه به مسئولیت و مسئولیت‌پذیری هیئت مدیره در قبال آن تجاوز می‌کند. استراتژی شرکت

همچنین این قطعنامه را «نامشخص»، «ساده‌نگر» و «اختلال‌کننده» توصیف کرد.

مشاوران پروکسی ISS و Glass Lewis توصیه کرده اند که سهامداران BP به قطعنامه ارائه شده توسط Follow This رای منفی دهند. رویترز هفته گذشته گزارش داد، صندوق دارایی 1.4 تریلیون دلاری نروژ نیز همینطور است.

“ناامیدی بسیار عمیق”

دانشمندان بارها هشدار داده اند که زمان برای جلوگیری از بدترین شرایط اضطراری آب و هوایی به سرعت در حال پایان است.

مطمئناً سوزاندن سوخت های فسیلی مانند نفت، گاز و زغال سنگ، عامل اصلی بحران آب و هوا است.

برای سرمایه گذاران، گرم شدن سیاره به عنوان یک ریسک سرمایه گذاری فزاینده برای پرتفوی آنها تلقی می شود و بسیاری از سهامداران خواستار افشای بهبود یافته شرکت ها در مورد اینکه این خطرات چیست و چگونه برای کاهش آنها برنامه ریزی می کنند، هستند.

لیندسی استوارت، مدیر تحقیقات سرپرستی سرمایه گذاری در مورنینگ استار، گفت که صندوق های بازنشستگی به طور بالقوه مخالف انتصاب مجدد هلگه لوند، رئیس BP هستند، “نمونه خوبی” است که سرمایه گذاران قصد دارند مدیران خاصی را در قبال استراتژی های خالص صفر شرکت ها در سال جاری پاسخگو نگه دارند.

استوارت می‌گوید: “در نظارت سرمایه‌گذاری، رای دادن علیه رئیس شرکت یکی از قوی‌ترین تشدیدهایی است که سهامداران می‌توانند اجرا کنند. بنابراین، آشکارا ناامیدی بسیار عمیقی در بخشی از صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد که قصد دارند علیه انتخاب مجدد هلگه لوند به عنوان رئیس رای دهند.” گفت.

BP قبلا متعهد شده بود که انتشار گازهای گلخانه ای تا پایان دهه 35 تا 40 درصد کاهش یابد. با این حال، این سازمان در 7 فوریه اعلام کرد که اکنون کاهش 20 تا 30 درصدی را هدف قرار داده است و گفت که برای تامین تقاضا باید به سرمایه گذاری در نفت و گاز ادامه دهد.

استوارت مورنینگ استار گفت بسیاری از سهامداران BP از تصمیم این شرکت برای اتخاذ اهداف کمتر جاه طلبانه خالص صفر بدون دادن فرصت رای دادن به سهامداران ناراضی بودند.

سود سپر

غول های انرژی تحت فشار شدید سهامداران و فعالان برای سرمایه گذاری در انرژی پاک قرار گرفتند زیرا تقاضای نفت در اوج قرنطینه سال 2020 کاهش یافت.

اما زمانی که پنج شرکت بزرگ نفتی غرب در سال 2022 با افزایش قیمت سوخت های فسیلی پس از تهاجم گسترده روسیه به اوکراین، مجموعاً نزدیک به 200 میلیارد دلار سود به دست آوردند، فشار به سمت اصلاحات سبز شتاب خود را از دست داد.

پس از شکست در نهایت با چندین قطعنامه اقلیمی در سال 2022، Follow This’ van Baal در اوایل سال جاری به CNBC گفت که از گفتگو با شرکت های بزرگ نفتی مشخص شد که آنها یک بار دیگر مصمم هستند که از فشار فعالان و سهامداران جلوگیری کنند و به نفت و گاز اصلی خود ادامه دهند. کسب و کار.