بریتانیا خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را مسدود کرد

رگولاتور بریتانیا از خرید 69 میلیارد دلاری مایکروسافت از Activision Blizzard جلوگیری کرد

لندن – برترین تنظیم کننده رقابت بریتانیا روز چهارشنبه اقدام به مسدودسازی کرد مایکروسافتخرید ناشر بازی های ویدیویی اکتیویژن بلیزارد.

این اقدام یک ضربه بزرگ برای غول فناوری ایالات متحده است، زیرا به دنبال متقاعد کردن مقامات است که این معامله به نفع رقابت خواهد بود. مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد به این تصمیم اعتراض کند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

مایکروسافت بر مهارت هوش مصنوعی خود تکیه می کند تا درآمدهای سه ماهه شگفت انگیزی را ارائه دهد

باشگاه سرمایه گذاری CNBC

سهام از اکتیویژن بلیزارد در معاملات اولیه ایالات متحده بیش از 8 درصد کاهش یافت. سهام مایکروسافت 7 درصد افزایش یافت، اما این تا حد زیادی به گزارش درآمد قوی این شرکت در روز سه شنبه مرتبط بود.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا اعلام کرد که با این معامله مخالف است زیرا نگرانی‌های رقابتی را در بازار نوپای بازی‌های ابری ایجاد می‌کند. CMA قبلاً نگرانی هایی در مورد تضعیف رقابت در کنسول های بازی داشت اما در تصمیم اولیه در ماه مارس این نگرانی را رد کرد.

به گفته CMA، مایکروسافت می‌تواند بازی‌های Activision را برای پلتفرم بازی‌های ابری خود، Xbox Game Pass، انحصاری کند و توزیع آن را به دیگر بازیگران کلیدی صنعت قطع کند.

تیم هوران می‌گوید مایکروسافت از نظر هیجان و نه برنامه‌های کاربردی، به لحظه آیفون خود رسیده است

بازی‌های ابری فناوری‌ای است که به گیمرها امکان می‌دهد از طریق سرورهای راه دور شرکت‌ها به بازی‌ها دسترسی داشته باشند – به طور مؤثری یک بازی را مانند یک فیلم پخش می‌کنند. نتفلیکس. این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی خود است، اما مایکروسافت روی تبدیل شدن آن به یک روش اصلی بازی‌ها شرط‌بندی کرده است.

CMA در بیانیه‌ای مطبوعاتی در روز چهارشنبه گفت: «اجازه دادن به مایکروسافت برای گرفتن چنین موقعیت قدرتمندی در بازار بازی‌های ابری درست در زمانی که شروع به رشد سریع می‌کند، خطر تضعیف نوآوری را که برای توسعه این فرصت‌ها حیاتی است، خواهد داشت».

مایکروسافت در تلاشی برای رفع نگرانی‌های خود، راه‌حل‌های CMA را ارائه کرد – از جمله «الزاماتی که نشان می‌دهد چه بازی‌هایی باید توسط مایکروسافت به چه پلتفرم‌هایی و در چه شرایطی در یک دوره ده ساله ارائه شوند». با این حال، تنظیم کننده پیشنهادات را رد کرد.

با توجه به اینکه این درمان فقط برای مجموعه‌ای از بازی‌های اکتیویژن اعمال می‌شود که فقط در مجموعه‌ای از سرویس‌های بازی ابری قابل پخش است، مشروط بر اینکه در مجموعه‌ای از فروشگاه‌های آنلاین خریداری شده باشند، خطرات قابل توجهی از عدم توافق و تضاد بین مایکروسافت وجود دارد. و ارائه دهندگان خدمات بازی های ابری، به ویژه در یک دوره ده ساله در یک بازار به سرعت در حال تغییر، “CMA گفت.

“درک ناقص از این بازار”

برد اسمیت، نایب رئیس و رئیس مایکروسافت در بیانیه ای گفت که این شرکت “کاملاً به این خرید متعهد است و درخواست تجدید نظر خواهد کرد.”

اسمیت روز چهارشنبه گفت: «تصمیم CMA یک مسیر عمل‌گرایانه برای رسیدگی به نگرانی‌های رقابتی را رد می‌کند و از نوآوری فناوری و سرمایه‌گذاری در بریتانیا جلوگیری می‌کند.

ما قبلاً قراردادهایی امضا کرده‌ایم تا بازی‌های محبوب Activision Blizzard را در 150 میلیون دستگاه دیگر در دسترس قرار دهیم، و همچنان متعهد به تقویت این توافق‌نامه‌ها از طریق راه‌حل‌های نظارتی هستیم. ما به‌ویژه از اینکه پس از بحث‌های طولانی، به نظر می‌رسد این تصمیم منعکس کننده درک ناقصی از این بازار و روشی که فناوری ابری مربوطه عمل می کند.”

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، روز چهارشنبه در نامه ای به کارمندان گفت که این شرکت و مایکروسافت “از قبل کار را برای درخواست تجدیدنظر به دادگاه استیناف رقابت بریتانیا آغاز کرده اند.”

او گفت: “ما به پرونده خود اطمینان داریم زیرا واقعیت ها طرف ما هستند: این معامله برای رقابت خوب است.”

کوتیک افزود: «در زمانی که زمینه‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در حال رونق است، می‌دانیم که بازار بریتانیا از قدرت مایکروسافت در هر دو حوزه و همچنین توانایی ما برای استفاده فوری از این فناوری‌ها بهره می‌برد.» در مقابل، اگر تصمیم CMA پابرجا باشد، سرمایه‌گذاری، رقابت و ایجاد شغل در سراسر صنعت بازی بریتانیا را خفه می‌کند.

یکی از سخنگویان اکتیویژن بلیزارد گفت که تصمیم CMA نشان دهنده “بی خدمتی به شهروندان بریتانیایی است که با چشم انداز اقتصادی وخیم فزاینده ای روبرو هستند.”

سخنگو گفت: “ما برنامه های رشد خود را برای بریتانیا ارزیابی مجدد خواهیم کرد. نوآوران بزرگ و کوچک جهانی توجه خواهند کرد که – علیرغم تمام لفاظی هایش – بریتانیا به وضوح برای تجارت بسته است.”

مایکروسافت قصد خود را برای خرید اکتیویژن بلیزارد در ژانویه 2022 به مبلغ 69 میلیارد دلار اعلام کرد که یکی از بزرگترین معاملاتی است که صنعت بازی های ویدیویی تا به امروز دیده است.

مدیران غول فناوری مستقر در ردموند در واشنگتن بر این باورند که این خرید با افزودن فرنچایزهای سودآور مانند Call of Duty و Candy Crush Saga به محتوای پیشنهادی خود، تلاش های آن را در زمینه بازی افزایش می دهد.

با این حال، برخی از رقبای مایکروسافت این معامله را به چالش کشیدند، زیرا نگران بودند که این معامله به مایکروسافت تسلط محکمی بر بازار بازی‌های 200 میلیارد دلاری بدهد. نگرانی خاصی این بود که مایکروسافت ممکن است دسترسی توزیع به فرنچایز محبوب Call of Duty اکتیویژن را برای پلتفرم‌های خاص قطع کند.

سونیبه ویژه، نگرانی خود را در مورد خرید Activision مایکروسافت ابراز کرده است. غول بازی ژاپنی نگران است که مایکروسافت بتواند Call of Duty را در درازمدت انحصاری برای کنسول های ایکس باکس خود بسازد.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت می گوید که پس از معاملات نینتندو و انویدیا،

مایکروسافت با پیشنهاد سونی به دنبال رفع این نگرانی بود. نینتندو، Nvidia و شرکت‌های دیگر قراردادهای 10 ساله برای ادامه آوردن Call of Duty به پلتفرم‌های بازی مربوطه خود امضا کردند.

مایکروسافت ادعا می کند با توجه به درآمد مجوزی که از در دسترس نگه داشتن بازی بر روی پلتفرم های آنها به دست می آورد، از نظر مالی منصرف شدن Call of Duty از پلی استیشن، نینتندو و سایر رقبای آن ها سودمند نخواهد بود.

اسمیت از مایکروسافت ماه گذشته به CNBC گفت که این شرکت همان توافقی را که نینتندو انجام داد به سونی پیشنهاد می کند – تا Call of Duty را همزمان با ایکس باکس با همان ویژگی ها در پلی استیشن در دسترس قرار دهد. سونی همچنان با این معامله مخالف است.

CMA نگرانی هایی را در مورد پتانسیل مایکروسافت برای جلوگیری از رقابت در بازار نوپای بازی های ابری از طریق سرویس اشتراک Xbox Game Pass خود که بازی ابری را در میان مزایای خود ارائه می دهد، مطرح کرده بود. مایکروسافت متعهد شده است که عناوین جدید Call of Duty را در روز اول عرضه به Xbox Game Pass بیاورد.

بازی‌های ابری یا امکان دسترسی به بازی‌ها از طریق رایانه شخصی یا دستگاه‌های تلفن همراه از طریق اینترنت، هنوز در مراحل ابتدایی است و برای عملکرد خوب به یک اتصال پهن باند قوی نیاز دارد. بازی های ابری در سال 2022 تنها کسری از ترافیک اینترنت جهانی را تشکیل می دادند.

مایکروسافت هنوز باید سایر رگولاتورها را متقاعد کند که این معامله را مسدود نکنند. اتحادیه اروپا به بررسی این ادغام ادامه می دهد تا ارزیابی کند که آیا این ادغام به رقابت لطمه می زند، در حالی که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده برای جلوگیری از این توافق به دلایل ضد انحصار شکایت کرده است.