بریتانیا تحقیقات رقابتی را در مورد خطرات مصرف کنندگان هوش مصنوعی راه اندازی می کند

نیکولاس کوکولیس | NurPhoto | گتی ایماژ

لندن – تنظیم کننده رقابت بریتانیا تحقیقاتی را در مورد صنعت هوش مصنوعی آغاز کرد و به دنبال بررسی رقابت بالقوه و نگرانی های مصرف کنندگان به عنوان غول های فناوری ایالات متحده بود. مایکروسافت و گوگل بیش از تکنولوژی.

این کاوشگر بر روی “مدل های پایه” مانند مدل های زبان بزرگ و هوش مصنوعی مولد، مانند مدل هایی که توسط شرکت OpenAI تحت حمایت مایکروسافت توسعه می یابد، تمرکز خواهد کرد.

مدل‌های زبان بزرگ، سیستم‌های هوش مصنوعی هستند که بر روی حجم عظیمی از داده‌ها برای درک زبان انسان و ارائه پاسخ‌های انسانی به ورودی‌های کاربر آموزش دیده‌اند.

هوش مصنوعی مولد به ابزارهایی اشاره دارد که به کاربران اجازه می دهد محتوای جدید را بر اساس درخواست کاربران اینترنت ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک ربات چت هوش مصنوعی ممکن است سعی کند غزلی به سبک ویلیام شکسپیر بر اساس داده های آموزشی بسازد.

این فناوری‌ها پتانسیل بسیار زیادی برای بهره‌وری بیشتر افراد دارند، و زمان لازم برای ارائه یک کپی ساده برای اهداف بازاریابی یا نوشتن کد رویداد را کاهش می‌دهند.

با این حال، آنها همچنین برای تنظیم کننده هایی که نگران سرعت سریع توسعه سیستم های هوش مصنوعی و معنای آن برای بازار کار هستند، هشدار داده اند.

در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، سازمان رقابت و بازار گفت که بررسی خواهد کرد که چگونه چشم‌انداز رقابتی برای مدل‌های پایه و استفاده از آن‌ها می‌تواند تکامل یابد، فرصت‌ها و خطراتی را که چنین سناریوهایی می‌توانند به همراه داشته باشند، بررسی خواهد کرد و اصول راهنما را برای حمایت از رقابت و حمایت از مصرف‌کنندگان به عنوان مدل‌های پایه منتشر خواهد کرد. توسعه دهد.

سارا کاردل، مدیرعامل CMA در بیانیه‌ای گفت: «هوش مصنوعی در چند ماه گذشته به آگاهی عمومی نفوذ کرده است، اما برای مدتی در رادار ما بوده است. “این یک فناوری است که با سرعت در حال توسعه است و این پتانسیل را دارد که نحوه رقابت کسب و کارها را تغییر دهد و همچنین رشد اقتصادی قابل توجهی را به همراه داشته باشد.”

او افزود: «این بسیار مهم است که مزایای بالقوه این فناوری تحول‌آفرین به آسانی برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان بریتانیا قابل دسترسی باشد، در حالی که مردم از مسائلی مانند اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده محافظت می‌شوند.» “هدف ما کمک به این فناوری جدید و به سرعت در حال گسترش است تا بازارهای باز و رقابتی و حمایت موثر از مصرف کننده را تضمین کند.”

CMA گفت که تا مهلت دوم ژوئن به دنبال نظرات و شواهد از ذینفعان خواهد بود. متعاقب آن، رگولاتور گزارشی را منتشر خواهد کرد که یافته های خود را در ماه سپتامبر ارائه می کند.

هفته گذشته، رگولاتور، دنیای فناوری جهانی را حیرت زده کرد، زمانی که اقدام به جلوگیری از خرید ناشر بازی های ویدیویی توسط مایکروسافت کرد. اکتیویژن بلیزارد. این اقدام که CMA اعلام کرد در پاسخ به نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است رقابت در بازار بازی‌های ابری را محدود کند، انتقاداتی را از سوی شرکت‌ها برانگیخت که ممکن است بریتانیا را در زمینه فناوری به عقب براند.

این اعلامیه توسط CMA به دنبال درخواست دولت از تنظیم‌کننده‌ها برای بررسی نحوه ادغام اصولی مانند ایمنی، شفافیت و مسئولیت‌پذیری در سیستم‌های هوش مصنوعی است. در ماه مارس، دولت کاغذ سفیدی را منتشر کرد که رویکرد خود را برای تنظیم این فناوری ارائه می‌کرد.

این همچنین در حالی رخ می دهد که سایر تنظیم کننده ها در حال بررسی خطرات ناشی از هوش مصنوعی هستند.

در اوایل این هفته، کامالا هریس، معاون کاخ سفید، جلساتی با مایکروسافت و گوگل و استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی OpenAI و Anthropic برگزار کرد تا در مورد توسعه مسئولانه هوش مصنوعی صحبت کند.

در همین حال، لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، گفت که رگولاتور برای راه هایی که می تواند از هوش مصنوعی پیشرفته برای نقض قوانین ضد انحصار و حمایت از مصرف کننده استفاده شود، آماده است.

تماشا کردن: آیا شبیه‌سازی‌های ChatGPT چین می‌توانند در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی بر آمریکا برتری پیدا کنند؟

آیا کلون های ChatGPT چین می توانند در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی به آن برتری نسبت به ایالات متحده بدهند؟