بریتانیا اولین سرویس اتوبوس خودران با اندازه کامل را راه اندازی کرد

سرویس اتوبوس خودران AB1 در مسیری در اسکاتلند حرکت می کند و وسایل نقلیه می توانند حداکثر سرعت 50 مایل در ساعت را داشته باشند.

اندی بوکانان | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

اولین سرویس اتوبوس خودران با اندازه کامل بریتانیا روز دوشنبه برای عموم مردم افتتاح شد و دست اندرکاران این پروژه آن را نقطه عطفی برای این بخش توصیف کردند.

سرویس AB1، همانطور که شناخته شده است، در مسیری 14 مایلی در اسکاتلند، بین پارک Ferrytoll و Ride in Fife و تبادل حمل و نقل پارک ادینبورگ حرکت می کند.

به گفته شرکت حمل و نقل عمومی Stagecoach، این مسیر که از پل معروف جاده Forth عبور می کند، می تواند هر هفته 10000 مسافر را جابه جا کند. قیمت بلیط استاندارد تک بزرگسالان 7.20 پوند یا تقریباً 9 دلار است.

Stagecoach در اطلاعیه ای در اواخر هفته گذشته، پرتاب را به عنوان “نقطه عطف مهم برای فناوری خودمختار” توصیف کرد. این شرکت افزود که AB1 “به نظر می رسد اولین سرویس اتوبوس ثبت شده در جهان است که از اتوبوس های خودران تمام اندازه استفاده می کند.”

این آزمایش، که بخشی از پروژه CAVForth است، تا سال 2025 ادامه خواهد داشت. ناوگانی متشکل از پنج اتوبوس درگیر خواهند بود که در ترافیک مختلط با سرعت حداکثر 50 مایل در ساعت حرکت می کنند.

درباره انرژی از CNBC Pro بیشتر بخوانید

خودروهای خودمختار با استفاده از طیف وسیعی از حسگرها و هوش مصنوعی کار می کنند، اگرچه یک راننده ایمنی انسانی همیشه مورد نیاز است. یکی دیگر از کارکنان مسئولیت بلیط ها و پاسخگویی به سوالات افراد حاضر در هواپیما را بر عهده خواهد داشت.

در کنار Stagecoach، شرکای پروژه Fusion Processing هستند. حمل و نقل اسکاتلند; آزمایشگاه رباتیک بریستول; الکساندر دنیس؛ دانشگاه غرب انگلستان؛ و دانشگاه ناپیر ادینبورگ.

بخشی از بودجه آن از سوی مرکز وسایل نقلیه متصل و خودمختار دولت بریتانیا تامین شده است.

در اظهارات هفته گذشته، پل دیویس، رئیس و مدیر عامل سازنده اتوبوس الکساندر دنیس، نسبت به دورنمای رانندگی خودران در آینده خوشبین به نظر می رسد.

او گفت: “ما معتقدیم که سیستم های رانندگی خودکار مانند آنچه در CAVForth آزمایش می کنیم، ایمنی را با کاهش زمان واکنش بهبود می بخشد.”

دیویس استدلال می‌کند که چنین سیستم‌هایی همچنین می‌توانند «توانایی راندن اتوبوس‌ها را به شیوه‌ای کارآمدتر با بهینه‌سازی شتاب و کاهش سرعت برای صرفه‌جویی قابل‌توجه در مصرف انرژی و کاهش فرسودگی خودرو» ارائه دهند.