برکشایر هاتاوی در آشفتگی عملکرد بهتری دارد، اما Geico در مشکل است

نمایشگر شخصیت Gecko برای بیمه GEICO در طول جلسه سالانه سهامداران برکشایر هاتاوی در اوماها، نبراسکا.

یون لی | CNBC

برکشایر هاتاوی سهامدارانی که در جلسه امسال شرکت می‌کنند می‌خواهند درباره شرکتی که وارن بافت زمانی آن را «فرزند مورد علاقه‌اش» می‌نامید – بیمه‌گر خودرو Geico – بدانند.

با حضور ده‌ها هزار سهام‌دار، “وودستاک برای سرمایه‌داران” سالانه برکشایر در روز شنبه در اوماها، نبراسکا، دومین گردهمایی حضوری از سال 2019 برگزار خواهد شد. .)

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

Roth MKM می گوید که این برند پوشاک مراقبت های بهداشتی می تواند بیش از 30٪ افزایش یابد

CNBC Pro

بر اساس تحلیلی که از سوی موسسه تحقیقاتی انجام شده، Geico که به عنوان جواهرات اصلی امپراتوری بیمه برکشایر شناخته می‌شود، اخیراً پس از از دست دادن سهم بازار در برابر بهترین رقیب خود، Progressive، در سال 2022 با شکاف فزاینده در حاشیه‌های بیمه و رشد، کمی با مشکل مواجه شده است. UBS. Geico در سال گذشته 1.9 میلیارد دلار ضرر ناشی از پذیره نویسی قبل از مالیات را متحمل شد.

بیل استون، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Glenview Trust و یکی از سهامداران Berkshire می گوید: “من فکر می کنم بزرگترین مشکل در حال حاضر واقعا Geico است.” “آنها به Progressive باختند، که کار بهتری را در پیاده سازی تله ماتیک انجام داد… من مطمئناً علاقه مند به یک به روز رسانی بزرگ در این زمینه هستم.”

برنامه‌های تله‌ماتیک به بیمه‌گران اجازه می‌دهد تا داده‌های رانندگی مشتریان، از جمله مسافت پیموده شده و سرعت آنها را جمع‌آوری کنند.

Geico که مقر آن در Chevy Chase، مریلند است، با بیش از 38000 کارمند، پس از مشاهده رشد راکد در سال قبل، 1.7 میلیون کاهش در سیاست‌های فعال را در سال 2022 تجربه کرد.

آجیت جین، نایب رئیس عملیات بیمه برکشایر، گفت که بزرگترین مقصر عملکرد ضعیف Geico، تله ماتیک است.

جین در نشست برکشایر در سال 2022 گفت: “پراگرسیو… احتمالاً نزدیک به 20 سال است که در حوزه تله‌ماتیک فعالیت می‌کند. Geico، تا همین اواخر، درگیر تله‌ماتیک نبوده است.” تنها دو سال گذشته است که آنها تلاش بسیار جدی در زمینه استفاده از تله ماتیک برای تقسیم بندی و تلاش برای تطبیق نرخ و ریسک انجام داده اند.

Geico نشان دهنده یکی از نقاط ضعف برکشایر است که در کل بازار گسترده تر را شکست داده است. سهام کلاس A برکشایر دوشنبه به بالاترین حد خود در 52 هفته گذشته رسید و برای مدت کوتاهی دوباره به 500000 دلار رسید. سهام در ماه گذشته نزدیک به 5 درصد افزایش یافته است، در حالی که S&P 500 در بحبوحه بحران بانکی تقریباً 0.6 درصد سقوط کرده است.

این کنگلومرا تمایل دارد در بازارهای نزولی بدرخشد، زیرا بسیاری از آن برای محافظت از نزولی با توجه به مشاغل متنوع و قدرت ترازنامه بی بدیل آن استفاده می کنند.

عشق اول

در حالی که Geico تنها درصد نسبتاً کمی از امپراتوری گسترده برکشایر است، بافت برای بیمه‌گر نقطه‌ی ملایمی دارد زیرا یکی از اولین سرمایه‌گذاری‌های «اوراکل اوماها» و شاید یکی از موفق‌ترین‌ها است.

بافت در مورد Geico از استاد و مربی خود بن گراهام که رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه بود، مطلع شد. در سال 1976، بافت زمانی که Geico با مشکلات مالی مواجه بود، 2 دلار به ازای هر سهم سرمایه گذاری کرد. برکشایر بقیه شرکت را در سال 1995 تصاحب کرد.

دیوید کاس، استاد مالی در دانشکده بازرگانی رابرت اچ اسمیت دانشگاه مریلند، می گوید: «این به نوعی اولین عشق بافت بود. من فکر می کنم او وابستگی عاطفی و عاطفی قوی به آن دارد.»

کاس به یاد می آورد که بافت از گیکو به عنوان “فرزند مورد علاقه” خود در ملاقات با دانش آموزانش در سال 2005 یاد می کرد.

هزینه مطالبات تورم

به غیر از پر کردن شکاف در فناوری مبتنی بر استفاده، سرمایه‌گذاران همچنین می‌خواهند بدانند که آیا Geico اقداماتی را برای جبران تورم هزینه زیان انجام می‌دهد که ناشی از افزایش قیمت خودروهای دست دوم، خودروهای جدید و قطعات است.

کاترین سیفرت، تحلیلگر برکشایر در تحقیقات CFRA، گفت: بیمه‌گران خودروهای شخصی با درجه بالایی از تورم هزینه خسارت مواجه شده‌اند، به طوری که بسیاری از آنها در سه ماهه اول سال 2023 بیش از 20 درصد افزایش هزینه‌های زیان‌دهی داشته‌اند.

بافت در نامه سالانه خود در سال 2022 گفت: مطمئناً برکشایر انتظار دارد که Geico در سال 2023 پس از دریافت تأییدیه افزایش نرخ حق بیمه از چند ایالت، به سود پذیره نویسی بازگردد.