برنامه پاداش آمازون کار بیشتر را برای رانندگان آسان می کند

درایور فلکس آمازون

CNBC | کتی مکتب

آمازون در حال راه اندازی یک برنامه پاداش برای لژیون های خود درایورهای تحویل Flex است که وقتی نوبت به مرحله انتخاب رقابت رقابتی برنامه می رسد ، به آنها قدرت می دهد.

این شرکت بی سر و صدا بخشی را به وب سایت Flex و یک برنامه در فروشگاه App اپل که این برنامه را تبلیغ می کند ، اضافه کرد ، به نام Amazon Flex Rewards. برنامه جوایز مزایای زیادی را از جمله دسترسی به کارت نقدی و امکان رزرو شیفت های تحویل سفارشی به رانندگان ارائه می دهد.

در این وب سایت آمده است: “Amazon Flex Rewards یک برنامه منحصرا برای شرکای تحویل Amazon Flex است که از شما برای همه کارهایی که انجام می دهید متشکرم.” “با Amazon Flex Rewards ، می توانید با کارت اعتباری Amazon Flex بازپرداخت کنید ، از زمانبندی ترجیحی لذت ببرید و به هزاران تخفیف و همچنین ابزارهایی برای هدایت مواردی مانند بیمه و مالیات دسترسی داشته باشید.”

سخنگوی آمازون به CNBC تأیید کرد که در مراحل اولیه اجرای برنامه Flex Rewards برای همه رانندگان در ایالات متحده است.

آمازون فلکس به طور مشابه Uber کار می کند ، از این رو رانندگان تحویل داده شده قراردادی شیفت خود را تحویل می گیرند تا بسته های آمازون یا سفارشات غذاهای کامل را به آستان های مشتریان تحویل دهند. از زمان راه اندازی آن در سال 2015 ، فعالیت این سرویس در بیش از 50 شهر در سراسر ایالات متحده افزایش یافته است

پس از ثبت نام رانندگان در برنامه جوایز ، برای هر تحویل که انجام می دهند امتیاز کسب می کنند. رانندگان بسته به موقعیت کلی خود در برنامه ، امتیاز بیشتری کسب می کنند که معیارهایی مانند نرخ تحویل به موقع و تکمیل تحویل را در نظر می گیرد.

از آنجا که رانندگان امتیاز بیشتری کسب می کنند ، می توانند “سطح بالایی” داشته باشند و به مزایای جدید دسترسی داشته باشند ، مانند پاداش برگشت پول در خریدهای انجام شده با Flex Debit Card ، کارت بدهی جدید منحصراً برای رانندگان تحویل طرف قرارداد که با هزینه بدون هزینه مرتبط است حساب بانکی ارائه شده توسط بانک آنلاین Green Dot.

آمازون در حال راه اندازی یک برنامه پاداش برای رانندگان Flex است که شامل دسترسی به Flex Debit Card است.

به عنوان مثال ، آنها می توانند در خرید سوخت 6٪ و در خریدهای amazon.com و Whole Foods Market 2٪ پول نقد دریافت کنند. تخفیف های سوخت باید مزایای مفیدی برای فلکسرها باشد ، کسانی که از اتومبیل های خود برای تحویل کالا استفاده می کنند و هزینه های آن مانند بنزین و عوارض را نیز بر عهده دارند.

ابزاری برای افزایش وفاداری

ویژگی “برنامه ریزی ترجیحی” احتمالاً برخی از استرس های ناشی از تغییر ناگهانی را کاهش می دهد. همچنین می تواند رانندگان Flex را تشویق کند که بیشتر از وقت خود را صرف کار در آمازون کنند ، نه سایر سیستم عامل های رقیب مانند Uber ، Instacart یا Lyft.

مانند سایر کارهای مبتنی بر برنامه ، رانندگان از برنامه Flex برای برنامه ریزی و ثبت نام در شیفت ها ، معروف به “بلوک” استفاده می کنند که بطور معمول از سه تا شش ساعت است. پس از ورود به سیستم ، رانندگان باید مرتباً روی دکمه تازه کردن ضربه بزنند تا بلوک ها روی صفحه ظاهر شوند.

ویژگی “زمان بندی ترجیحی” به رانندگان موجود در برنامه جوایز مزیت بیشتری در روند انتخاب شیفت می دهد. هنگامی که رانندگان 650 امتیاز به دست آوردند ، می توانند شیفت هایی را که متناسب با ایستگاه تحویل دلخواه خود هستند ، روز هفته و ساعت روز رزرو کنند.

وقتی شیفت در برنامه Flex ظاهر می شود ، رانندگان معمولاً چند ثانیه فرصت دارند تا روی بلوک سوایپ کنند و روی «پذیرفتن» ضربه بزنند ، اما با برنامه جوایز ، می توانند تا 30 دقیقه وقت اضافی را برای پذیرش یک شیفت رزرو شده ایمن کنند.

فرآیند انتخاب شیفت فلکس کاملاً رقابتی است. کارگران فقط چند ثانیه فرصت دارند تا قبل از گرفتن تغییر ، ادعا کنند که تغییر می کند و برخی از رانندگان با اطمینان از ربات ها می توانند سریعتر بلوک ها را ایمن کنند.

ویژگی “زمان بندی ترجیحی” به رانندگان امکان می دهد شیفت های سفارشی را که به دلخواه خود تنظیم می کنند ، رزرو کنند.

قبل از اینکه رقبا بتوانند ، رانندگان ممکن است از ویژگی “برنامه ریزی ترجیحی” برای گرفتن سفارشات Whole Foods ، Prime Now و AmazonFresh استفاده کنند. این بلوک ها از سایر مشاغل با ارزش تر ارزیابی می شوند زیرا برخلاف تحویل بسته ها ، مشتریان می توانند نکته ای به سفارش خود اضافه کنند.

با راه اندازی جوایزی از این دست ، آمازون می تواند به دنبال ایجاد انگیزه درایورهای بیشتری برای کار در Flex باشد. معمولاً کارگران کنسرت ساز از هر روز بیش از یک برنامه به عنوان یک استراتژی برای به حداکثر رساندن درآمد خود استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، اگر رانندگان برای کسب امتیاز باید تحویل Flex بیشتری را انجام دهند ، ممکن است زمان کمتری را برای تکمیل سفرهای Uber یا برداشتن شیفت های Instacart صرف کنند.

ارین هاتون ، استادیار جامعه شناسی و متخصص کار در دانشگاه بوفالو گفت: “به نظر می رسد مانند یک سیستم برای جذب کارگران به مهارت و اختصاص وقت بیشتر به کار ، بدون اینکه با آنها به عنوان کارمند رفتار شود.”

Uber و Lyft در حال حاضر به رانندگان خود امکان دسترسی به کارت های نقدی با پاداش نقدی و سایر ویژگی ها را دارند ، مانند خدمات “پرداخت فوری” که به آنها امکان می دهد در زمان واقعی به درآمد خود دسترسی پیدا کنند. از آنجا که بسیاری از کارگران این صنعت برای تأمین هزینه های زندگی خود تلاش می کنند ، خدمات پیش پرداخت به طور فزاینده ای در اقتصاد شرکت های بزرگ محبوب شده است. با این وجود Flex Debit Card آمازون خدمات پیشرفته پرداخت را به رانندگان ارائه نمی دهد.

اسکات دوئرینگر ، راننده خدمات Flex ، Lyft و سایر خدمات گیگ در فلوریدا ، گفت که او از کارت بدهی Lyft Direct برای استفاده از پاداش های برگشتی نقدی و خدمات پرداخت فوری استفاده می کند.

Dueringer گفت که به احتمال زیاد پس از در دسترس قرار گرفتن کارت Flex Debit “نگاهی” می اندازد ، زیرا کارت Lyft به او کمک کرده است برخی از هزینه های مربوط به یک پیمانکار مستقل را طبقه بندی کند.

وی افزود: “من به پاداش فقط اندكی درآمد اضافی نگاه می كنم.”