بدهی جهانی نزدیک به بالاترین حد خود است زیرا دوره پولی جدید باعث “بحران سازگاری” می شود

هیروشیما، ژاپن – 17 مه: مردم از زیر بنری که اجلاس گروه 7 (G7) را تبلیغ می کند در خیابانی خرید در 17 می 2023 در هیروشیما، ژاپن راه می روند. اجلاس سران G7 از 19 تا 22 می در هیروشیما برگزار می شود. (عکس از توموهیرو اوسومی/گتی ایماژ)

توموهیرو اوسومی | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

بر اساس گزارشی که از سوی بانک مرکزی به دقت مشاهده شده است، انباشت بدهی جهانی در سه ماهه اول 8.3 تریلیون دلار رشد کرد و به رکورد نزدیک به 305 تریلیون دلار رسید زیرا اقتصاد جهانی با “بحران انطباق” با سیاست های پولی سریع بانک های مرکزی مواجه شد. موسسه مالی بین المللی

بدن صنعت مالی گفت که ترکیبی از چنین سطوح بدهی بالا و افزایش نرخ های بهره هزینه خدمات دهی به این بدهی را افزایش داده است و نگرانی هایی را در مورد اهرم در سیستم مالی ایجاد کرده است.

بانک های مرکزی در سراسر جهان بیش از یک سال است که در تلاش برای مهار تورم بالا، نرخ بهره را افزایش داده اند. فدرال رزرو آمریکا در اوایل این ماه نرخ وجوه فدرال خود را به محدوده هدف 5 تا 5.25 درصد رساند که بالاترین میزان از اوت 2007 بود.

IIF گفت: «با شرایط مالی در محدودترین سطح خود از زمان بحران مالی 2008-2009، بحران اعتباری باعث نرخ‌های نکول بالاتر می‌شود و منجر به «شرکت‌های زامبی» بیشتر می‌شود – که در حال حاضر به حدود 14 درصد از شرکت‌های فهرست شده در فهرست ایالات متحده نزدیک شده‌اند. در گزارش فصلی نظارت بر بدهی جهانی اواخر چهارشنبه.

افزایش شدید بار بدهی جهانی در سه ماه منتهی به پایان مارس دومین افزایش سه ماهه متوالی را پس از دو فصل کاهش شدید در طول دوره انقباض سیاست پولی تهاجمی در سال گذشته نشان داد. شرکت‌های غیرمالی و بخش دولتی بخش اعظم بازگشت را به همراه داشتند.

بدهی جهانی با نزدیک به 305 تریلیون دلار، اکنون 45 تریلیون دلار بالاتر از سطح قبل از همه گیری است و انتظار می رود که به سرعت در حال افزایش باشد: علیرغم نگرانی ها در مورد بحران اعتباری بالقوه پس از آشفتگی اخیر در بخش های بانکی ایالات متحده و سوئیس، دولت. IIF گفت: نیازهای استقراضی همچنان بالاست.

UBS می گوید انتظارات درآمد برای

این سازمان مستقر در واشنگتن دی سی گفت که جمعیت پیر، افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی و شکاف های مالی قابل توجه آب و هوا بر ترازنامه های دولت فشار وارد می کند. پیش بینی IIF پیش بینی می شود که هزینه های دفاع ملی در میان مدت به دلیل تشدید تنش های ژئوپلیتیکی افزایش یابد که به طور بالقوه بر اعتبار اعتباری دولت ها و وام گیرندگان شرکت ها تأثیر می گذارد.

در این گزارش آمده است: «اگر این روند ادامه یابد، پیامدهای قابل توجهی برای بازارهای بدهی بین‌المللی خواهد داشت، به ویژه اگر نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری بالاتر باقی بماند».

مجموع بدهی در بازارهای نوظهور به رکورد جدید بیش از 100 تریلیون دلار، یعنی حدود 250 درصد تولید ناخالص داخلی، از 75 تریلیون دلار در سال 2019 رسید. چین، مکزیک، برزیل، هند و ترکیه بزرگترین مشارکت کنندگان افزایشی بودند.

در بازارهای توسعه یافته، ژاپن، ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا شدیدترین افزایش را در سه ماهه گذشته ثبت کردند.

آشفتگی بانکی و “بحران سازگاری”

تشدید سریع سیاست پولی، موقعیت‌های ضعیف نقدینگی را در تعدادی از بانک‌های کوچک و متوسط ​​در ایالات متحده آشکار کرد و به یک سری از سقوط و کمک‌های مالی در ماه‌های اخیر منجر شد. وحشت بازار در نهایت به اروپا سرایت کرد و فروش اضطراری غول سوئیسی را مجبور کرد کردیت سوئیس به UBS.

IIF پیشنهاد کرد که شرکت‌ها دچار «بحران انطباق» با آنچه «رژیم پولی جدید» می‌خواند، شده‌اند.

اگرچه ورشکستگی‌های اخیر بانک‌ها بیشتر غیرمعمول به نظر می‌رسند تا سیستمی – و موسسات مالی ایالات متحده بدهی بسیار کمتری دارند (78٪ از تولید ناخالص داخلی) نسبت به دوره قبل از بحران 2007/8 (110٪ در سال 2006) – ترس از سرایت باعث شده است. IIF گفت: برداشت سپرده از بانک های منطقه ای ایالات متحده.

مدیر عامل بانک illimity می گوید به نظر می رسد قوانین اساسی بانکداری در سیستم بانکی ایالات متحده فراموش شده است.

با توجه به نقش مرکزی بانک‌های منطقه‌ای در واسطه‌گری اعتباری در ایالات متحده، نگرانی در مورد وضعیت نقدینگی آنها می‌تواند منجر به انقباض شدید در وام دادن به برخی بخش‌ها، از جمله خانوارها و مشاغل با کمبود بانک شود.»

IIF گفت: این انقباض شرایط اعتباری می تواند به ویژه بر مشاغل کوچک تأثیر بگذارد و همچنین باعث افزایش نرخ نکول و «شرکت های زامبی در سراسر جهان» شود.

شرکت‌های زامبی، شرکت‌هایی هستند که درآمدشان برای ادامه فعالیت و پرداخت سود بدهی کافی است، اما برای پرداخت بدهی کافی نیست، به این معنی که هر پول نقدی که تولید می‌شود بلافاصله صرف بدهی می‌شود. بنابراین شرکت “نه مرده و نه زنده” است.

ما تخمین می زنیم که حدود 14 درصد از شرکت های آمریکایی را می توان زامبی در نظر گرفت که بخش قابل توجهی از آنها در بخش مراقبت های بهداشتی و فناوری اطلاعات هستند.