بحران اجاره بها در خیابان اصلی بدتر شد

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز جمعه گفت که در نتیجه نبرد بانک مرکزی با تورم، “دردی” در اقتصاد وجود خواهد داشت و در حال حاضر، مشاغل کوچک این درد را در هر دو طرف مبارزه تجربه می کنند.

تورم برای مدتی دغدغه شماره 1 کسب و کارهای کوچک بوده است، زیرا قیمت های بالای مواد خام، نیروی کار، انرژی و حمل و نقل به حاشیه کاهش یافته است. اجاره‌های بالاتر و احساس تهاجمی‌تر صاحبخانه‌ها با دورتر شدن کشور از اوج کووید، ضربه ناشی از تورم در خیابان اصلی را تشدید کرده است. در حالی که نشانه‌هایی از کاهش تورم در سراسر اقتصاد وجود دارد، به این دلیل است که فدرال رزرو عمداً تقاضا را کاهش می‌دهد و صاحبان مشاغل کوچک کاهش فروش را پیش‌بینی می‌کنند.

این همه به چه چیزی اضافه می شود؟ بر اساس یک نظرسنجی ملی جدید از صاحبان مشاغل کوچک توسط Alignable، جهش بزرگی در ماه آگوست در درصد صاحبان مشاغل کوچک که قادر به پرداخت کامل اجاره بها در ماه اوت نبودند.

در سطح کشور، قیمت اجاره آپارتمان که به شدت افزایش یافته است، از جمله شاخص های تورمی است که ممکن است اخیرا به اوج خود رسیده باشد. اما داده های Alignable نشان می دهد که بحران تورم اجاره برای مشاغل کوچک در واقع بدتر می شود. 40 درصد از مشاغل کوچک گفتند که نمی توانند اجاره خود را در این ماه به طور کامل پرداخت کنند که 6 درصد ماهانه نسبت به ماه افزایش یافته و رکوردی را برای سال 2022 به ثبت رسانده است.

چاک کاستو، رئیس تحقیقات و ارتباطات Alignable گفت: «از مارس 2020 هر ماه این موضوع را به دقت دنبال می‌کردم و شوکه شدم.

درصد صاحبان مشاغل کوچک که قادر به اجاره دادن نیستند از مارس 2021 به این میزان نبوده است. “این عددی است که ما می‌توانستیم در اواسط همه‌گیری، زمانی که یک سوم مکان‌ها تعطیل شدند، همه ماسک زده بودند، انتظار داشتیم. یا بیرون نرفتن به رستوران،” کاستو گفت.

نظرسنجی Alignable از 13 آگوست تا 22 اوت بین 7331 صاحب مشاغل کوچک به طور تصادفی انتخاب شده است.

بحران اجاره کسب‌وکارهای کوچک می‌تواند فصل تعطیلات سال را که همیشه برای کارآفرینان خیابان اصلی مصرف‌کننده مهم است، تبدیل به فصلی حیاتی برای بقا کند.

این موضوع جدید نیست که تورم به یک نگرانی بزرگتر از کووید در خیابان اصلی تبدیل شده است، اما کاستو گفت تا زمانی که “کاهش یابد و به طور قابل توجهی کاهش یابد”، تمام هزینه های کسب و کار کوچک به بحران وجودی دیگری برای خیابان اصلی اضافه می شود، که توسط مین استریت برجسته شده است. نگرانی در مورد اجاره

چهل و پنج درصد از صاحبان مشاغل کوچک که توسط Alignable مورد بررسی قرار گرفتند، می گویند که حداقل 50 درصد بیشتر از قبل از کووید اجاره می پردازند. بیست و چهار درصد می گویند که صاحبخانه آنها اجاره بها را دو برابر کرده است. 12 درصد می گویند اکنون سه برابر بیشتر پرداخت می کنند.

بازگشت به اوج نگرانی های Covid در مورد بقای کسب و کار

داده‌های Alignable همچنین نشان می‌دهد که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک هنوز در تلاش هستند تا به سطح درآمد قبل از کووید برگردند، همانطور که فدرال رزرو در حال انجام اقداماتی است که تقاضای کلی را کاهش می‌دهد. کاستو گفت Alignable امیدوار است که این ارقام در میان صاحبان مشاغل کوچک که می گویند به علائم فروش قبل از کووید بازگشته اند رو به کاهش باشد، اما اکنون این اتفاق نمی افتد. طبق گفته Alignable، دسامبر گذشته، در میان فصل بحرانی تعطیلات برای بسیاری از مشاغل کوچک، 43٪ گفتند که “به طور کامل بازگشته اند”. کاستو گفت: «اکنون 23 درصد است و به تازگی در حال لیز خوردن است… حتی افرادی که فکر می‌کردند در ماه دسامبر یا ژانویه از جنگل خارج شده‌اند، ناگهان اینطور نیستند.»

به گفته Alignable، این بدترین شاخص در بیش از یک سال گذشته بوده است.

داده‌های Alignable با نظرسنجی اخیر CNBC|SurveyMonkey Small Business Survey در خلق و خوی مطابقت دارد، که نشان داد اعتماد کسب‌وکارهای کوچک به پایین‌ترین حد خود رسیده است. و کاستو می‌گوید که داده‌های اجاره بسیار مهم است، زیرا نشان‌دهنده تصویری کامل از آنچه در امور مالی کسب‌وکارهای کوچک می‌گذرد، است.

Alignable از کسب‌وکارهای کوچک می‌پرسد که آیا فشارهای تورمی از جمله افزایش اجاره بها می‌تواند توانایی آن‌ها را برای باز ماندن در شش ماه آینده به خطر بیندازد، و در حالی که این داده‌ها در ماه آگوست تغییر قابل‌توجهی نداشته است، به طرز ناراحت‌کننده‌ای بالا باقی می‌ماند، تقریباً در حدود 47-48%. از این میان، 20 درصد «بسیار نگران» هستند.

در بهار اخیر، این رقم به 28 درصد رسیده است.

کاستو گفت که این رقم کلیدی است که او در ماه‌های آینده در کنار داده‌های توانایی پرداخت اجاره تماشا خواهد کرد.

او گفت: «بسیاری از آنها هنوز از کووید عقب نشینی نکرده‌اند، و پس از آن تورم در بالای آن وجود دارد، و پس از آن، چه این را یک رکود در نظر بگیرید یا نه، ما یک کندی اقتصادی و هزینه‌های مصرف‌کننده داریم.»

نظرسنجی کسب‌وکارهای کوچک CNBC نشان داد که انتظارات فروش پایین‌تر بزرگترین عامل کاهش سه ماهه اعتماد بوده است و بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک معتقدند که رکود از قبل آغاز شده است.

کاستو گفت: «ما قطعاً شاهد کاهش همه چیز از نظر فعالیت و تعداد مشتریان در فروشگاه‌ها هستیم. ناتوانی در بازگشت به فروش قبل از کووید از نظر درآمد ماهانه حتی هزینه های اضافی ایجاد شده توسط تورم و کندی اقتصاد را نیز در نظر نمی گیرد. او افزود: «این ترکیبی از همه چیز است… همه چیز بر روی خودش بنا می شود.

گزینه های املاک و مستغلات را در نظر بگیرید

این همه خبر بد در خیابان اصلی نیست. با برخی اقدامات اخیر، بسیاری از کسب و کارهای کوچک در بخش خدمات، به ویژه، بهتر عمل می کنند و از تغییر رفتار مصرف کننده از کالا به خرید خدمات سود می برند. این چیزی است که داده‌های Intuit نشان می‌دهد و کسب‌وکارهای کوچک بزرگ‌ترین رشته‌های تجاری آن هستند. اما داده‌های Alignable در مورد اجاره نشان می‌دهد که تأثیر تورم در بخش‌های اقتصاد کسب‌وکارهای کوچک گسترده‌تر باقی می‌ماند، حتی با وجود اینکه برخی از بخش‌ها شدیدتر و سریع‌تر از سایرین ضربه می‌خورند. در بخش املاک و مستغلات، 40 درصد از مشاغل کوچک گفتند که نمی توانند در ماه اوت اجاره بدهند، در حالی که این رقم در دسامبر گذشته 18 درصد بود.

کاستو گفت: «بسیاری از ویترین ها، حتی در شهرهای شیک، دیگر آنجا نیستند. ما کاملاً به سطح شهر ارواح نیستیم، اما نگران هستیم… ما در سطح دیگری از “پرداخت اجاره یا عدم پرداخت اجاره” هستیم… این یک مسئله بسیار بزرگتر است.”

گزینه هایی برای مشاغل کوچک وجود دارد که با بحران اجاره مواجه هستند. یکی در حال مذاکره با مالکان است، اگرچه هر چه از اوج کووید دورتر می شویم، این کار سخت تر می شود.

کاستو گفت: “صاحبان احساس می کنند که اجازه داده اند یک سال و نیم سر بخورد و هر کاری که می توانستند انجام دهند، اما اکنون، دو سال در چاه، باید شروع به درخواست پول کنند.” چون ممکن است ساختمان های خود را از دست بدهند، وام مسکن می پردازند.»

نظراتی که Alignable از صاحبان کسب‌وکارهای کوچکی که مورد بررسی قرار گرفته دریافت می‌کند، نشان می‌دهد که در این مرحله بیشتر از مالکان می‌ترسند تا از اجاره‌بهای بیشتری درخواست کنند، و صبر صاحبخانه پس از دو سال گذشته رو به پایان است. اما این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که بسیاری از صاحبخانه‌ها هنوز ترجیح می‌دهند مستاجری داشته باشند که با حسن نیت تلاش می‌کند تا اجاره‌بها را بپردازد، و به اجاره‌های گذشته پرداخت کند، تا اینکه در طول کندی اقتصادی با ویترین خالی مغازه مواجه شوند.

کاستو گفت: “گاهی اوقات این صاحبخانه ها از پر شدن این مکان خوشحال می شوند، حتی اگر فقط بخشی از اجاره را دریافت کنند، بهتر از این است که هیچ یک از آن را دریافت نکنند.”

برای کسب و کار به صاحبان کسب و کار، او حداقل در نظر گرفتن توانایی به طور کامل از راه دور، و گرفتن آن سربار از املاک و مستغلات و اعمال آن در سایر زمینه های کسب و کار را توصیه می کند. این حرکتی است که Alignable می گوید با توجه به نظراتی که با داده های نظرسنجی دریافت می کند، صاحبان B2B بیشتری انجام می دهند.

این وضعیت باعث می‌شود سه ماهه چهارم، همیشه بحرانی‌ترین فصل برای کسب‌وکارهای کوچک B2C، و برای آنها که اجاره‌بها در حال حاضر موضوع شماره 1 یا شماره 2 است، امسال مهم‌تر باشد. کسب‌وکارهای کوچک همیشه روی فروش تعطیلات به‌عنوان بزرگترین دوره فروش سال حساب می‌کنند، و این امسال تفاوتی ندارد، اما برای بسیاری از کسب‌وکارها به سرعت افزایش یافته است.

از آنجایی که فدرال رزرو به دنبال “فرود نرم” برای اقتصادی است که می گوید وارد رکود نشده است، این احتمال وجود دارد که اگر سیر تورم پایین تر ادامه یابد، این به معنای کاهش هزینه ها در کل برای مشاغل کوچک و نقطه تعادل بالقوه برای Main است. خیابان را می توان بین یک سود کمتر در حاشیه و فروش کمتر که با اقتصاد ضعیف تر همراه خواهد بود، دست یافت. کسب‌وکارهای کوچک در این چند سال گذشته در حال تطبیق بوده‌اند، در طول همه‌گیری چرخش کرده‌اند، کنسرت‌های جانبی را برای کارکرد مالی خود انجام داده‌اند (گاهی اوقات بیش از یک مورد)، و در برخی موارد، زودتر از حد انتظار بازنشسته می‌شوند (این اعداد نیز افزایش یافته‌اند). اما اگر یک فرود نرم برای خیابان اصلی وجود داشته باشد، احتمالاً تا پایان سال جاری مشخص نخواهد شد.

کاستو گفت: “ما از کسب و کارهای کوچک شنیده ایم که روی Q4 حساب می کنند.” “Q4 واقعاً گویا خواهد بود، و اگر این اعداد در Q4 بهبود نیافتند، من حتی نمی خواهم بگویم که بر اساس آنچه می بینم چه اتفاقی می افتد. … امیدوارم که این یک وضعیت “ساخت آن” باشد. برای اکثر آنها.”

نظرسنجی CNBC/Survey Monkey یک پایین ترین سطح جدید برای اعتماد کسب و کارهای کوچک را نشان می دهد