با کاهش سود سهام PacWest، بانک های منطقه ای برای دومین روز دوباره بازگشتند، به گفته کسب و کار “اساسا سالم”

یک شعبه بانک غربی اقیانوس آرام در انسینو، کالیفرنیا، در روز شنبه، 22 آوریل 2023.

مورگان لیبرمن | بلومبرگ | گتی ایماژ

PacWest Bankcorp روز دوشنبه پس از کاهش سود سهام توسط وام دهنده برای ایجاد سرمایه در بحبوحه بحران بانکی، مجدداً در بانک های منطقه ای یک تجمع کمکی را رهبری کرد.

سهام PacWest در معاملات پیش از بازار روز دوشنبه 38 درصد افزایش یافت و در روز جمعه به 82 درصد افزایش یافت. این شرکت در اواخر عصر جمعه اعلام کرد که سود سهام خود را از 25 سنت به ازای هر سهم در سه ماهه قبل به 1 سنت کاهش داده است. پل تیلور، مدیر عامل PacWest، به سرمایه گذاران اطمینان داد که تجارت این بانک “اساساً سالم” است.

سایر بانک های منطقه ای نیز برای دومین روز رشد کردند. ETF بانکداری منطقه‌ای SPDR S&P (KRE) پس از افزایش 6.3 درصدی روز جمعه، 2.8 درصد در پیش‌بازار افزایش یافت. وسترن الیانس در دوشنبه قبل از بازار پس از 49 درصد افزایش در جلسه قبل 8 درصد جهش کرد و Zions Bancorp در دوشنبه 4 درصد افزایش یافت.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

PacWest

تیلور در بیانیه ای گفت: «با توجه به عدم اطمینان اقتصادی فعلی، نوسانات اخیر در بخش بانکی و تغییرات بالقوه در الزامات سرمایه نظارتی، ما کاهش سود سهام را به عنوان گامی محتاطانه برای تسریع برنامه های خود برای ایجاد سرمایه می دانیم.

نگرانی‌ها در مورد بانک‌های منطقه‌ای پس از تسخیر First Republic در هفته گذشته توسط قانون‌گذاران ادامه یافت که منجر به سومین ورشکستگی یک بانک آمریکایی از ماه مارس شد. افزایش سریع نرخ بهره بر بانک‌هایی که دارایی‌های اوراق قرضه بلندمدت دارند فشار آورده و باعث فرار سپرده‌ها شده است. مؤسسات با نسبت بالایی از سپرده های بیمه نشده خود را آسیب پذیر می دیدند زیرا مشتریان می ترسیدند پس انداز خود را در یک دوره بانکی از دست بدهند.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

ETF بانکداری منطقه ای 1 روزه

PacWest چهارشنبه گذشته گفت که در حال بررسی “همه گزینه ها” است و تایید کرد که در حال مذاکره با چندین شریک و سرمایه گذار احتمالی است. این بانک مستقر در کالیفرنیا گفت که پس از فروپاشی First Republic، “جریان های سپرده خارج از حد معمول” را تجربه نکرده است.

سهام PacWest در ماه مه بیش از 40 درصد و برای سال تا جمعه 75 درصد کاهش یافت. ETF بانکداری منطقه ای SPDR در ماه می 10 درصد و برای سال تا جمعه 35 درصد کاهش یافته است.