با پایان یافتن حماسه First Republic Bank، بیت کوین برای شروع ماه می عقب نشینی می کند

بیت کوین تحت فشار است زیرا فدرال رزرو نشان داده است که نرخ ها می تواند بالاتر از حد انتظار باشد و پس از سقوط یک وام دهنده اصلی متمرکز بر ارز دیجیتال، Silvergate Capital، سقوط کرد.

جاناتان راا | نورعکس | گتی ایماژ

ارزهای دیجیتال روز دوشنبه برای شروع هفته و ماه جدید افت کردند زیرا سرمایه گذاران شرط می‌بندند که تصاحب First Republic Bank می‌تواند به بحران مالی پایان دهد، که بزرگترین محرک رشد بیت کوین امسال بوده است.

بیت کوین با توجه به Coin Metrics، برای شروع هفته و ماه جدید حدود 4.2 درصد کاهش یافت و به 28137.76 رسید. اتر با 4 درصد کاهش به 1828.81 رسید.

روز دوشنبه، قانون‌گذاران First Republic را تصاحب کردند و این سومین ورشکستگی بانک ایالات متحده در سال جاری و بزرگترین شکست از زمان بحران مالی سال 2008 است. جی پی مورگان چیس بیشتر سپرده ها و دارایی های خود را به دست خواهد آورد.

هفته گذشته، قیمت بیت کوین در هفته پایانی آوریل با افزایش مشکلات در بانک افزایش یافت. با این حال، معاملات ارز دیجیتال متلاطم بوده است، زیرا سرمایه گذاران اثرات بحران بانکی بر کریپتوها را با تورم بالا، سیاست فدرال رزرو، رکود بالقوه و ساختار روایت نزولی فزاینده حول دلار آمریکا تحت تاثیر قرار داده اند.

الکس تورن، رئیس بخش تحقیقات شرکت گلکسی می‌گوید: «معلوم نیست که آیا روایت بحران بانکی می‌تواند همچنان برای بیت کوین یک موهبت باشد یا خیر. به طور کلی، بازار فاقد کاتالیزورهای کوتاه مدت مثبت واضح است، زیرا مشکلات عرضه بیش از حد بیت کوین را در بر می گیرد… همانطور که گفته شد، انباشت بیت کوین توسط آدرس های کوچک از صدور پیشی گرفته است، و ما انتظار داریم که سهام اتریوم افزایش یابد، که هر یک روایت عرضه حمایتی را ارائه می دهد.

او گفت: «خارج از عوامل بومی رمزارز، ما انتظار داریم که یک محیط کلان پس از سال با انقباض، رکود، و چندقطبی در حال گسترش در اقتصاد جهانی مشخص شود، که همگی می توانند از طلا و بیت کوین حمایت کنند.» اضافه.

سرمایه گذاران انتظار کاهش رشد بیت کوین در سه ماهه اول را داشتند، اگرچه ارز دیجیتال همچنان در روند صعودی خود باقی مانده است و پس از افت بیش از 60 درصدی در سال حدود 70 درصد رشد داشته است. آوریل اولین بار در دو سال گذشته بود که بیت کوین چهارمین ماه مثبت متوالی را ثبت کرد.

تورن می‌گوید: «بیت‌کوین و اتر سال 2023 را به‌طور غیرارگانیک ارزان شروع کردند، و فضای زیادی را برای حرکت بالاتر از یک اثر پایه پایین فراهم کردند. «بحران گسترده بانکی در ماه مارس آشکار شد و تضاد با ماهیت شفاف و غیرمتمرکز بیت‌کوین، قدم بیشتری برای بیت‌کوین ایجاد کرد، در حالی که ارتقای موفقیت‌آمیز اتریوم در شانگهای کاتالیزوری برای اتریوم فراهم کرد.»