با وجود پایان کووید، تعداد بسیار کمی از پروازهای ایالات متحده به چین بازگشته اند

پروازهای بین چین و خاورمیانه تقریباً به سطح قبل از کووید بازگشت: Nomura

پکن – بر اساس گزارش Nomura، کمتر از 6 درصد از پروازهای ایالات متحده به و از سرزمین اصلی چین که در سال 2019 وجود داشت، از سر گرفته شده است.

این گزارش با استناد به داده‌های 22 می از Variflight نشان داد در مقابل، پروازهای بین سرزمین اصلی چین و مصر، عربستان سعودی و ایتالیا تقریباً به فرکانس قبل از همه‌گیری یا بیشتر بازگشته است.

تینگ لو، اقتصاددان ارشد چینی Nomura و تیمی در این گزارش روز دوشنبه گفتند: “ما فکر می کنیم عوامل ژئوپلیتیکی در احیای گردشگری خارجی چین … به وضوح در اینجا نقش دارند.”

در ماه مارس، چین برای احیای روابط دیپلماتیک بین رقبای خاورمیانه، عربستان سعودی و ایران میانجیگری کرد. پکن از محکوم کردن تهاجم بی‌دلیل روسیه به اوکراین خودداری کرده و در عین حال خواستار مذاکرات صلح شده است.

تنش ها بین ایالات متحده و چین در عین حال فروکش کرده است. سفیر چین در آمریکا هفته گذشته پس از یک وقفه حدوداً شش ماهه بدون هیچ فردی در این سمت، سمت خود را آغاز کرد.

این آخر هفته گذشته، یک ایر چین پرواز بین پکن و نیویورک اولین مسافر مستقیم در این مسیر توسط یک شرکت هواپیمایی چینی در چند ماه گذشته بود. این یکی از چهار پرواز هفتگی جدید بین دو کشور توسط خطوط هوایی چینی بود که وزارت حمل و نقل ایالات متحده در ماه مه تایید کرد.

پیش از این، تنها پروازهای مستقیم مستقیم خطوط هوایی چینی بین سرزمین اصلی چین و نیویورک از زمان شیوع بیماری همه گیر، از شانگهای و گوانگژو بود. پروازهای بدون توقف برون مرزی نیز لس آنجلس را پوشش می دهند.

پروازهای ایر چین در فرودگاه بین المللی پایتخت پکن در پکن، چین، 28 مارس 2016 پارک شده است.

کیم کیونگ هون | رویترز

لیلاند میلر، مدیرعامل China Beige Book می‌گوید: خیلی زود است که از بهبود چین چشم پوشی کنیم.

در ماه مارس، دلتا اعلام کرد که پروازهای مستقیم بین ایالات متحده و چین از شانگهای به سیاتل و دیترویت را از سر گرفته است.

بر اساس گزارش Nomura، به طور کلی، پروازهای بین المللی سرزمین اصلی چین کمتر از 40 درصد از سطح سال 2019 است.

تحلیلگران انتظار دارند که با بهبود پروازهای بین المللی در فصل تعطیلات تابستانی، این سطح تا پایان سال به 70 درصد افزایش یابد.

اطلاعات بیشتر در مورد چین را از CNBC Pro بخوانید