بازار به دنبال دومینوی بعدی برای سقوط است

معامله گران در کف بورس نیویورک کار می کنند.

برندن مک درمید | رویترز

پس از چند روز شدید که در آن سرنوشت وام دهنده بیمار جمهوری اول سرانجام مشخص شد، کریستوفر مک گراتی، تحلیلگر کهنه کار بانکداری مشتاقانه منتظر آرامش بود.

بنابراین اوایل روز سه‌شنبه، بیش از 24 ساعت پس از اینکه قانون‌گذاران ایالات متحده First Republic را تصرف کردند و انتخاب کردند جی پی مورگان چیس مک گراتی برای تصاحب بیشتر دارایی هایش به ملاقات مشتری در منهتن رفت. با این حال، دقایقی پس از شروع معاملات عادی، سهام بانک منطقه ای که او برای KBW پوشش می دهد، شروع به سقوط کرد.

مک گراتی در یک مصاحبه تلفنی گفت: “من می گفتم، “هی، روز خوبی برای رسیدن به عقب است، به نظر می رسد یک روز منظم است.” “به میز کارم برگشتم و 40 ایمیل و 10 پیام صوتی داشتم و صفحه نمایشم کاملا قرمز شده بود.”

فروش شدید بانک‌های منطقه‌ای ناشی از ورشکستگی بانک سیلیکون ولی در ماه مارس از سر گرفته شد و تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران را غافلگیر کرد. تصمیم‌گیری منظم اولین جمهوری توسط بزرگترین وام‌دهنده کشور قرار بود نگرانی‌ها در مورد وضعیت سیستم بانکی آمریکا را برطرف کند، نه آن‌ها را دوباره شعله‌ور کند.

سقوط های تند – PacWest سهام 28 درصد سقوط کرد و به پایین ترین حد خود در روز سه شنبه رسید اتحاد غرب 15 درصد از دست داد – در میان کمبود اخبار جدید، کارشناسان بانکی در مورد علت این اتفاق نظر دادند.

ترس در مورد سپرده های بدون بیمه، نگرانی در مورد املاک تجاری و مقررات آینده، همه از عوامل محرک نام بردند.

برخی دیگر به فشار فروشندگان کوتاه مدت اشاره کردند. این چیزی است که پیتر اورسزاگ، مدیر عامل مشاور مالی در آن انجام می‌شود لازارد روز سه‌شنبه به سارا آیزن از CNBC که نماینده First Republic در تلاش‌های نجات بود، گفت.

مک گراتی، رئیس تحقیقات بانکی ایالات متحده در KBW که نزدیک به 20 سال این صنعت را تحت پوشش قرار داده است، گفت: “مردم به دنبال پاسخ هستند و هیچ کس جواب خوبی ندارد.”

جنون مارس

PacWest و Western Alliance اخیراً نتایج سه ماهه اول و ارقام به روز شده را تا اواسط آوریل اعلام کردند که در ابتدا نگرانی سرمایه گذاران در مورد خروج سپرده ها را آرام کرد. او گفت، اما لحظه کنونی بیشتر به احساسات انسانی مربوط می شود تا نحوه ارزیابی بانک ها در زمان های عادی.

مک گراتی گفت: بازار به دنبال دومینوی بالقوه بعدی است که پس از تصرف SVB، Signature و First Republic سقوط کند.

او افزود: «ما در این وضعیت هستیم که بسیار شبیه به ماه مارس است، جایی که سهام را بر اساس ترس و احساسات معامله می‌کنیم و نه عوامل بنیادی.

که خطر بانک های متوسط ​​را کمتر واقعی نمی کند. به گفته تحلیلگرانی از جمله McGratty و John Pancari از Evercore ISI، فشار بر سهام بانک‌ها می‌تواند باعث شود مشتریان دوباره سپرده‌های مؤسسات خود را کاهش دهند.

پانکاری روز سه‌شنبه در یادداشتی پژوهشی گفت: «در حالی که ما به سطح نقدینگی و سرمایه در بانک‌ها پس از سه ماهه اول اطمینان داریم، نمی‌توانیم این خطر را نادیده بگیریم که فشارهای بازار بر ارزش‌گذاری سهام بانک‌ها می‌تواند یک پیش‌گویی خودسازنده باشد.»

روز چهارشنبه، سهام PacWest و Western Alliance تا حدودی افزایش یافت. شاخص بانکداری منطقه ای KBW نیز افزایش یافت.

شکننده تر

وقایع ماه مارس نشان داد که بانک‌ها می‌توانند سریع‌تر از آنچه هر کسی انتظار داشت شکست بخورد.

ابزارهای بانکداری دیجیتال و ترس‌های ناشی از رسانه‌های اجتماعی باعث افزایش سپرده‌ها در بانک‌ها از جمله SVB شد، جایی که مشتریان تلاش کردند بیش از 140 میلیارد دلار سپرده را طی دو روز برداشت کنند.

به همین دلیل است که مک گراتی، که می گوید هنوز زخم هایی از بحران مالی 2008 دارد، می گوید که آشفتگی کنونی از آن دوره 15 سال پیش حداقل از یک جهت مهم ترسناک تر است.

او گفت که وام‌های بدی که علت اصلی بحران‌های قبلی بود، ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا یک بانک سقوط کند.

او گفت، اما یک سرمایه گذاری به رهبری مشتری “می تواند شما را در 36 ساعت بکشد، مانند آنچه در SVB اتفاق افتاد.” “این فقط به شما نشان می دهد که چقدر همه چیز شکننده است.”

پیتر اورزاگ: هزینه جی پی مورگان برای FDIC کمتر از آن چیزی بود که می توانست باشد