ایگر، مدیر عامل دیزنی، «انتقام‌جویی» دسانتیس را در فلوریدا چکش می‌کند

نمایی از ورودی پارک موضوعی والت دیزنی ورلد در 8 ژوئیه 2020 در دریاچه بوئنا ویستا، فلوریدا.

اکتاویو جونز | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

شرکت والت دیزنی مدیرعامل باب ایگر چهارشنبه به سرمایه گذاران یادآور شد که تنها کسب و کاری در فلوریدا نیست که در یک منطقه خاص فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد که دیتونا اسپید وی و جامعه بازنشستگان The Villages در دو منطقه از نزدیک به 2000 منطقه ویژه در ایالت زندگی می کنند و تحت نظارت مشابهی قرار نگرفته اند که دیزنی در سال گذشته تجربه کرده است.

او در جریان یک تماس با درآمد گفت: «پرونده‌ای که ماه گذشته تشکیل دادیم موضع ما و واقعیت‌ها را کاملاً روشن کرد. “و این واقعاً این است که این فقط یک چیز و یک چیز است و این به انتقام گرفتن از ما برای موضع گیری در مورد قوانین معلق است.”

این نبرد سال گذشته آغاز شد، زمانی که دیزنی با لایحه ای در فلوریدا مخالفت کرد که بحث در کلاس درس درباره گرایش جنسی یا هویت جنسی را محدود می کرد، که منتقدان آن را «نگو همجنس گرا» نامیدند.

دفتر دیسانتیس CNBC را به نظرات قبلی فرماندار ارجاع داد.

استاندار روز جمعه در گفت و گو با نیوزمکس گفت: شما نمی توانید شرایطی داشته باشید که قانونگذار صحبت کرده باشد و یک شرکت فقط تصمیم بگیرد برخلاف میل مردم قرارداد ببندد. در پایان، آنها فقط باید بفهمند که مهمانی برای آنها به پایان رسیده است.”

انتظار می رود دیسانتیس برای نامزدی ریاست جمهوری سال 2024 جمهوری خواهان نامزد شود، اگرچه در نظرسنجی های مقدماتی در رتبه دوم نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و ساکن فلوریدا قرار دارد.

اوایل این هفته، دیزنی شکایت فدرال خود را علیه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا گسترش داد و رهبر جمهوری خواه را متهم کرد که با امضای قانونی برای لغو قراردادهای توسعه دیزنی در اورلاندو، “کمپین تلافی جویانه” خود علیه این شرکت را دو برابر کرده است.

شکایت اصلاح شده دیزنی همچنین اشاره کرد که مجلس قانونگذاری فلوریدا به رهبری جمهوریخواهان هفته گذشته قانونی را تصویب کرد که سیستم مونوریل والت دیزنی ورلد را هدف قرار می دهد.

ایگر به این “روایت نادرست” اشاره کرد که دیزنی در حال مبارزه با DeSantis برای محافظت از معافیت های مالیاتی در منطقه است. او گفت که این شرکت بزرگترین مالیات دهنده در مرکز فلوریدا است که سال گذشته بیش از 1.1 میلیارد دلار مالیات ایالتی و محلی پرداخت کرده است.

او گفت: «و همه ما می دانیم که هیچ تلاش هماهنگی برای انجام کاری برای از بین بردن چیزی که زمانی منطقه ویژه Reedy Creek نامیده می شد تا زمانی که در مورد این قانون صحبت نکردیم، صورت نگرفت. “بنابراین این موضوع آشکارا یک اقدام تلافی جویانه است در حالی که بقیه مناطق ویژه فلوریدا به طور اساسی به فعالیت خود ادامه می دهند.”

ایگر گفت که اگر هدف ایالت «همسطح کردن زمین بازی» است، باید نظارت بر همه مناطق ویژه اعمال شود.

او افزود: “و من فکر می کنم برای ما نیز مهم است که بگوییم هدف اصلی ما همیشه این بوده است که بتوانیم دقیقاً همان کاری را که در آنجا انجام می دادیم، یعنی سرمایه گذاری در فلوریدا، ادامه دهیم.” ما هرگز نمی‌خواستیم و مطمئناً هرگز انتظار نداشتیم که در موقعیتی باشیم که باید از منافع تجاری خود در دادگاه فدرال دفاع کنیم، به‌ویژه داشتن چنین روابط فوق‌العاده‌ای با ایالت که بیش از 50 سال است.»

ایگر گفت دیزنی همچنان قصد دارد در دهه آینده بیش از 17 میلیارد دلار در سرمایه گذاری در والت دیزنی ورلد هزینه کند که حدود 13000 شغل در این شرکت ایجاد می کند و حتی مالیات بیشتری برای فلوریدا ایجاد می کند. این شرکت در حال حاضر بیش از 75000 کارمند در منطقه دارد.