ایوانز از بانک فدرال از اقدام مانوچین برای جلوگیری از تأمین بودجه ناامید شد

چارلز ایوانز ، رئیس فدرال رزرو شیکاگو ، روز جمعه از تصمیم وزارت خزانه داری برای پایان دادن به چندین برنامه وام دهی که در طی شیوع ویروس کرونا انجام شده بود ، ابراز ناامیدی کرد.

ایوانز یک روز پس از صحبت های وزیر خزانه داری ، استیون منوچین ، گفت که برنامه ها بیش از مهلت پایان سال خود ادامه نخواهند داد ، به CNBC گفت که این امکانات عملکرد مهمی را فراهم می کنند.

وی در حین مصاحبه با “جعبه Squawk” به استیو لیزمن از CNBC گفت: “من فکر می کنم 13 (3) امکانات ما بسیار مفید بوده است. آنها برای زمانی که بازارها در وضعیت دشوارتری قرار می گیرند ، نقش اصلی را بازی می کنند.” “من فکر می کنم که نقش پشت صحنه ممکن است برای مدتی مهم باشد ، بنابراین ناامید کننده است.”

نظرات ایوانز به بخشی از قانون فدرال رزرو اشاره داشت که در آن برنامه های اضطراری ایجاد شده بود.

تسهیلات مورد بحث شامل دو مورد است كه در آن فدرال رزرو اوراق قرضه شرکتی خریداری كرده است ، یكی دیگر به اعطای وام به دولتهای ایالتی و محلی و همچنین برنامه وام دهی خیابان اصلی به سمت مشاغل كوچك و متوسط ​​اختصاص دارد.

خزانه داری برنامه ها را با وثیقه ای تأمین کرد که می تواند برای استفاده از کل ظرفیت وام استفاده شود. بیشتر تسهیلات فقط به میزان کم استفاده شد ، هرچند مقامات فدرال رزرو گفته اند که وجود آنها به آرامش بازارها در هنگام تلاطم مارس کمک کرده و از آن زمان مکانیسم پشتیبانی بوده است.

در بیانیه ای در پاسخ به نامه ای که مونوچین به رئیس بانک فدرال ، جروم پاول ارسال کرد ، بانک مرکزی گفت که می خواهد این برنامه ها ادامه یابد زیرا “همچنان به نقش مهم خود به عنوان یک پشتوانه برای اقتصاد هنوز متشنج و آسیب پذیر ما ادامه می دهند.”

ایوانز گفت که او نگران است که با ادامه ویروس گسترش سریع ویروس در سراسر کشور ، بخشهایی از اقتصاد به حمایت بیشتری نیاز داشته باشند.