قدرت قیمتگذاری چیزی است که به بسیاری از شرکتها – از جمله هفت مورد از هلدینگهای باشگاه ما – اجازه میدهد از رشد درآمد حمایت کنند و سودآوری را در طول فصل درآمدی که با یک محیط تورمی همچنان بالا مشخص میشود، افزایش دهند، یا حداقل از آن محافظت کنند. وقتی در مورد «قدرت قیمتگذاری» صحبت میکنیم، این توانایی شرکتهایی با برندهای قوی برای افزایش قیمتها بدون مشاهده تأثیر زیاد بر تقاضا است. در بسیاری از موارد، به این دلیل است که مصرف کنندگان، که در بودجه شخصی خود نیز گزش تورم را احساس می کنند، مایلند این قیمت های بالاتر را بپردازند زیرا محصولات برای زندگی روزمره آنها بسیار ضروری هستند. و در مواقع عدم اطمینان اقتصادی، مصرف کنندگان تمایل دارند با برندهای مورد علاقه خود راحت شوند. به عنوان مثال، کلوپ هلدینگ Procter & Gamble (PG) در سه ماهه سوم مالی خود به دلیل افزایش قیمت، حاشیه سود را با وجود کاهش اندک حجم، افزایش داد. به طور مشابه، فروش قابل مقایسه در مک دونالد (MCD) در سه ماهه اول 13 درصد افزایش یافت و با وجود افزایش قیمت منو، ترافیک افزایش یافت. افزایش قیمت استراتژیک در کوکاکولا (KO) منجر به درآمد قوی در سه ماهه اول و تأثیری بر عادات خرید مردم شد. بردلی توماس، تحلیلگر مصرف کننده و خرده فروشی در KeyBanc در مصاحبه ای با CNBC گفت: “برخی از بهترین برندها در آمریکا توانسته اند افزایش قیمت ها را افزایش دهند و تقاضای مطلوب را تا جایی که مصرف کننده بدون منفی دادن زیاد پاسخ داده است، دیده اند.” توماس افزود، آمریکاییهایی که پول نقد ندارند، «به دنبال ارزش هستند». به یاد داشته باشید، ارزش همیشه به این نیست که کمترین قیمت را ارائه دهید، بلکه به این معناست که بالاترین قیمت را برای دلار خود ارائه دهید. موفقیت قیمتگذاری در P&G، کوکاکولا یا مکدونالد به این نتیجه میرسد که مصرفکنندگان احساس میکنند هنوز این ارزش را از برندهایی که میشناسند و دوست دارند، دریافت میکنند. در اینجا فهرستی از داراییهای باشگاه با قدرت قیمتگذاری وجود دارد که با نگاهی دقیقتر به عملکرد سهام کوهستانی P & G. PG YTD Procter & Gamble تا به امروز شروع میشود. Procter & Gamble هفته گذشته درآمد و درآمد سه ماهه را افزایش داد و در عین حال راهنمایی برای رشد فروش ارگانیک تمام سال را افزایش داد. این نیروگاه کالاهای مصرفی قیمت ها را در بخش های مختلف افزایش داد و حاشیه ناخالص خود را با 150 واحد افزایش به 48.2 درصد در سه ماهه سوم مالی خود رساند. P & G افزایش 4 درصدی در فروش سه ماهه سوم مالی را گزارش کرد. فروش ارگانیک، بدون تأثیرات ارز، خرید و واگذاری، 7 درصد افزایش یافت. این افزایش با افزایش 10 درصدی ناشی از افزایش قیمت انجام شد. اما حجم سازنده تاید، پمپرز و ژیلت 3 درصد کاهش یافت زیرا برخی از خریداران به جایگزینهای ارزانتر معامله کردند. ما نگران نیستیم زیرا با توجه به بزرگی افزایش قیمت ها انتظار می رود مقداری کاهش یابد. مدیریت توانست از طریق محصولات ممتاز خود تعادلی بین ارائه رشد و بهترین ارزش برای مشتریان ایجاد کند. عملکرد سهام JNJ YTD کوه جانسون و جانسون تا به امروز. جانسون و جانسون (JNJ) قدرت قیمتگذاری را در سه ماهه اول در تجارت مصرفکننده خود به نمایش گذاشت، که اواخر امسال جدا میشود و به عنوان یک شرکت مستقل به نام Kenvue عرضه میشود. فروش این واحد در سه ماهه اول 11.4 درصد افزایش یافت که ناشی از اقدامات قیمتگذاری قوی و تقاضای سالم در سراسر دستههای محصولات آن از جمله محصولات بدون نسخه، پوست، بهداشت و زیبایی، و مراقبت از نوزاد است. مدیریت در طول هفته گذشته تماس پس از درآمد گفت: واحد مصرف کننده خود، پس از جدایی خواهد شد حتی بیشتر رقابتی. بخشهای دارویی و پزشکی این شرکت که بخش عمدهای از درآمد را تامین میکنند، باقی خواهند ماند و نام جانسون و جانسون را حفظ خواهند کرد. LIN YTD کوه لیند عملکرد سهام سال تا به امروز. غول صنعتی گاز Linde (LIN) راه ما برای کربن زدایی در اقتصاد متمرکز بر ابتکارات انرژی پاک است، و این یکی دیگر از هلدینگ های کلوپ است که قدرت قیمت گذاری دارد. این شرکت انواع گازهای مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله تولید مراقبت های بهداشتی، مواد غذایی، کربناتاسیون نوشیدنی، فولادسازی و هوافضا را تولید، پردازش و به فروش می رساند. با توجه به پیچیدگی زنجیره تامین، Linde دارای مزیت متمایز انتقال قراردادی هزینه های اضافی به مشتریان خود است. این از کاهش سود ناشی از قیمتهای بالاتر انرژی جلوگیری میکند و به Linde اجازه میدهد جریان نقدی آتی ثابتی را ارائه کند و قدرت درآمد خود را تقویت کند. در آخرین درآمد خود، در روز پنجشنبه، این شرکت گفت که حجم معاملات ثابت است، اما قیمت و ترکیب آن 8 درصد به خط برتر کمک کرده است. Halliburton HAL YTD Mountain عملکرد سهام هالیبرتون تا به امروز. هالیبرتون (HAL) روز سه شنبه عملکرد مالی قوی در ایالات متحده و بازارهای بین المللی در سه ماهه اول را اعلام کرد. کل درآمد سالانه 33 درصد افزایش یافت در حالی که سود هر سهم بیش از دوبرابر سالانه افزایش یافت. ضربات بالا و پایین با عملکرد حاشیه عملیاتی قوی و جریان نقدی عملیاتی همراه بود. شرکت خدمات میدان نفتی از افزایش تورم سود برده است که بخشی از آن ناشی از افزایش قیمت انرژی در سال جاری بوده است. جفری میلر، مدیرعامل هالیبرتون در این تماس گفت: «قیمت برای همه خطوط تولید در همه مناطق به روند صعودی خود ادامه میدهد. تقاضای پایدار مشتری نیز یکی از عوامل مهم رشد برای سه ماهه بود. هالیبرتون به دلیل تقاضای انبوه از بازارهای نهایی جهانی، قدرت قیمت گذاری بالایی را نشان داده است و از سال ها سرمایه گذاری کم در حفاری سود می برد. AAPL YTD کوه عملکرد سهام اپل تا به امروز. اپل (AAPL) یکی دیگر از هلدینگ های کلوپ با قدرت قیمت گذاری است. علاوه بر قیمت های ممتاز در دستگاه های سخت افزاری خود، سازنده آیفون نرخ اشتراک سرویس استریم خود را تا 40 درصد در نوامبر 2022 افزایش داد. قیمت ماهانه Apple TV+ از 4.99 دلار قبلی به 6.99 دلار افزایش یافت. زمانی که Apple TV+ برای اولین بار عرضه شد، فقط چند نمایش و فیلم داشت و سطح قیمت گزینه مقرون به صرفه تری بود. چند سال پس از راه اندازی آن در سال 2019، این پلتفرم اکنون مجموعه گسترده تری از مستندها، فیلم ها و سریال های تلویزیونی در دسته بندی های مختلف دارد. در آن زمان، این شرکت همچنین قیمت سرویس Apple Music خود را از 9.99 دلار قبلی به 10.99 دلار افزایش داد، به علاوه سرویس Apple One باندل خود را که میزبان این برنامه ها در میان سایر خدمات است، از 14.95 دلار به 16.95 دلار افزایش داد. هنگامی که اپل سه ماهه اول مالی خود را در ماه فوریه گزارش کرد، با وجود شرایط سخت اقتصادی کلان، رکورد جدیدی را برای درآمد خدمات 20.8 میلیارد دلاری به ثبت رساند. اپل آخرین فصلنامه خود را هفته آینده منتشر می کند. MSFT YTD عملکرد سهام مایکروسافت تا به امروز. در اوایل سال جاری، مایکروسافت (MSFT) تغییراتی را در قیمتگذاری جهانی خدمات ابری خود اعلام کرد که از اول آوریل اعمال میشود. پیشنهادات ابری مایکروسافت، که شامل Microsoft 365 و Azure میشود، در بریتانیا 9 درصد گرانتر و برای مشتریان در 15 درصد گرانتر است. اتحادیه اروپا. مایکروسافت گفت این افزایش قیمت تلاشی برای “همسو کردن قیمت محصولات Microsoft Cloud ما در سطح جهانی است.” با نگاهی به آینده، این شرکت “قیمت گذاری به ارز محلی را به عنوان بخشی از یک روند منظم دو بار در سال، با در نظر گرفتن نوسانات ارز نسبت به دلار آمریکا ارزیابی خواهد کرد. [dollar]در حالی که رشد ابری آن در سه ماهه سوم مالی کاهش یافت و 27 درصد در مقایسه با رشد 31 درصدی در سه ماهه قبل افزایش یافت، این شرکت گفت که Azure سهم بازار را به خود اختصاص داد و مشتریان بیشتری را به برنامههای مبتنی بر هوش مصنوعی خود جذب کرد. عملکرد سهام کاترپیلار کوهستانی CAT YTD سال تا به امروز. کاترپیلار (CAT) در طول نتایج درآمد سه ماهه اول خود، در روز پنجشنبه، رشد درآمد سالیانه قابل قبولی را در هر یک از بخشهای محصول خود به همراه افزایش حاشیه معنیدار ارائه کرد. مدیریت گفت که این قدرت ناشی از “مطلوب بودن” است. تحقق قیمت و حجم فروش بالاتر.” آخرین گزارش کاترپیلار ایالات متحده نشان می دهد که واحد صنایع ساختمانی آن شاهد افزایش فروش 10 درصدی و حاشیه سود از 17.3 درصد به 26.5 درصد افزایش یافته است. چگونه تجارت آن از قیمتگذاری استراتژیک سود میبرد، که هزینهها را جبران میکند. CNBC Investing Club با جیم کرامر، قبل از اینکه جیم معامله کند، یک هشدار تجاری دریافت خواهید کرد. جیم پس از ارسال یک هشدار تجاری، 45 دقیقه منتظر می ماند و قبل از خرید یا فروش سهامی در سبد صندوق خیریه خود، منتظر می ماند. اگر جیم در مورد یک سهام در تلویزیون CNBC صحبت کرده باشد، او 72 ساعت پس از صدور هشدار تجاری قبل از انجام معامله منتظر می ماند. اطلاعات باشگاه سرمایه گذاری فوق تابع شرایط و ضوابط و خط مشی رازداری ما همراه با سلب مسئولیت ما است. به دلیل دریافت اطلاعات ارائه شده در ارتباط با باشگاه سرمایه گذار، هیچ تعهد یا وظیفه امانی وجود ندارد یا ایجاد نمی شود. هیچ نتیجه یا سود خاصی تضمین نمی شود.
در 15 فوریه 2023، یک سبد خرید مواد غذایی در یک راهرو در یک فروشگاه مواد غذایی در واشنگتن دی سی قرار دارد.
استفانی رینولدز | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ
قدرت قیمتگذاری چیزی است که به بسیاری از شرکتها – از جمله هفت مورد از هلدینگهای باشگاه ما – اجازه میدهد از رشد درآمد حمایت کنند و سودآوری را در طول فصل درآمدی که با یک محیط تورمی همچنان بالا مشخص میشود، افزایش دهند، یا حداقل از آن محافظت کنند.