این شرکت 1072 کارمند یا 26 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند

رامین طلایی | کوربیس نیوز | گتی ایماژ

برنامه سواری لیفت این شرکت روز پنجشنبه در تشکیل پرونده SEC گفت که 1072 کارمند را اخراج خواهد کرد که تقریباً 26٪ از نیروی کار شرکتی است و برای 250 موقعیت اضافی استخدام نخواهد کرد.

این خبر یک هفته پس از آن منتشر شد که یادداشتی از سوی دیوید ریشر، مدیرعامل جدید Lyft تایید کرد که این شرکت تعداد سران خود را کاهش خواهد داد.

سهام Lyft روز پنجشنبه حدود 1.5 درصد افزایش یافت. این شرکت حدود 4000 کارمند دارد و قبلاً در نوامبر 2022 کاهش 13 درصدی را اعمال کرده بود.

دوره تصدی ریشر به عنوان مدیرعامل اوایل آوریل آغاز شد. او بر نیاز به ساده‌سازی عملیات و بازگشت به “برآوردن بهتر نیازهای سواران و رانندگان” در ارتباطات کارکنان و پیام‌های عمومی تاکید کرده است.

لوگان گرین و جان زیمر، بنیانگذاران Lyft، همچنان در هیئت مدیره شرکت باقی می مانند و شرکت را در عرضه عمومی در سال 2019 و گسترش بعدی آن رهبری کرده اند.

سهام این شرکت هرگز از قیمت اولیه خود بالاتر نرفت و تا به امروز حدود 8 درصد کاهش یافته است.

تمرکز بر بهره وری، یکی از سخنان آشنای مدیران فناوری بوده است. رکود اقتصادی گسترده‌تر به شرکت‌های فناوری ضربه شدیدی زده است: براساس داده‌های Layoffs.fyi، بیش از 184000 کارمند فناوری تنها در سال 2023 شغل خود را از دست داده‌اند.

یک سخنگوی Lyft CNBC را به پرونده قبلی SEC و پست وبلاگ ارجاع داد.