این بخش از بحران به پایان رسیده است

جیمی دیمون، رئیس و مدیر اجرایی JPMorgan Chase & Co، در طی یک مصاحبه تلویزیونی بلومبرگ در کنفرانس جهانی جی‌پی مورگان با بازده بالا و اهرم مالی در میامی، فلوریدا، ایالات متحده، در روز دوشنبه، 6 مارس 2023.

مارکو بلو | بلومبرگ | گتی ایماژ

بحرانی که در هفته‌های اخیر منجر به سقوط سه بانک منطقه‌ای ایالات متحده شد، تا حد زیادی پس از حل و فصل بحران پایان یافته است. جمهوری اول، مطابق با جی پی مورگان چیس مدیر عامل جیمی دیمون.

جی پی مورگان به عنوان برنده حراج آخر هفته برای First Republic ظاهر شد، پس از اینکه قانونگذاران تصمیم گرفتند که زمان برای راه حل بخش خصوصی تمام شده است. شرکت بیمه سپرده فدرال بانک را توقیف کرد و JPMorgan مستقر در نیویورک اوایل دوشنبه اعلام کرد که تقریباً تمام سپرده ها و بیشتر دارایی های First Republic را به دست آورده است.

دیمون در تماسی کوتاه پس از اعلام معامله به تحلیلگران گفت: «فقط بانک‌های زیادی وجود دارند که از این طریق آفساید بودند.

دیمون گفت: “ممکن است یک کوچکتر دیگر وجود داشته باشد، اما این تقریباً همه آنها را حل می کند.” این بخش از بحران به پایان رسیده است.»

در پی سقوط ناگهانی بانک سیلیکون ولی و بانک امضا در ماه مارس، سرمایه گذاران وام دهندگان دیگری را که ویژگی های مشابه SVB داشتند مجازات کردند. شرکت هایی که بیشترین درصد سپرده های بیمه نشده و زیان در ترازنامه خود را داشتند بیشتر مورد بررسی قرار گرفتند.

آشفتگی ماه مارس مدیریت ضعیف برخی از بانک‌های متوسط ​​را نشان داد که اساساً شرط می‌بندند که نرخ‌های بهره افزایش نمی‌یابند. زمانی که نرخ‌ها افزایش یافت، بانک‌ها با زیان‌های غیرقابل تحقق ناشی از اوراق قرضه در ترازنامه‌شان در حالت آفساید قرار گرفتند.

اما تزریق 30 میلیارد دلاری سپرده به فرست ریپابلیک در ماه گذشته زمان را برای این صنعت به ارمغان آورد و به بانک های متوسط ​​اجازه داد تا نتایج سه ماهه اول هفته های اخیر را گزارش کنند که در بسیاری از موارد نشان دهنده تثبیت سپرده ها بود. این نگرانی سرمایه گذاران را از سرنگونی بسیاری از وام دهندگان کاهش داد.

سهام بانک های منطقه ای از جمله PacWest و شهروندان مالی در معاملات قبل از بازار افت کرد.

دیمون افزود: در ادامه راه، سرمایه گذاران همچنان در معرض خطرات ناشی از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و تأثیر آن بر دارایی ها از جمله املاک و مستغلات هستند.

جی پی مورگان جزئیات معامله First Republic را در ارائه سرمایه گذار فاش می کند