ایلان ماسک می‌گوید از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری می‌کند و بر محصول نظارت خواهد کرد

تصویری از مالک جدید توییتر ایلان ماسک در این تصویر عکس در ورشو، لهستان در 08 نوامبر 2022 توسط آرم های توییتر احاطه شده است.

STR | نورعکس | گتی ایماژ

ایلان ماسک روز پنجشنبه گفت که توییتر در حال جذب یک مدیر عامل جدید است و او به سمت محصول و نقش فنی حرکت خواهد کرد.

ماسک گفت از طریق توییتر که مدیرعامل جدید، یک زن ناشناس، تا حدود 6 هفته دیگر شروع به کار خواهد کرد.

او افزود که “به سمت رئیس اجرایی و مدیر ارشد فناوری، نظارت بر محصولات، نرم‌افزار و سیستم‌عامل‌ها تغییر خواهد کرد.”

تسلا سهام بیش از 2 درصد جهش کرد که نشانه ای از رضایت سرمایه گذاران از این حرکت بود.

چندین سرمایه گذار تسلا نگران بودند که ماسک با اجرای توییتر بیش از حد حواسش پرت شده باشد و او باید زمان خود را به هدایت شرکت خودروهای الکتریکی که در آن مدیر عامل آن نیز است، هدایت کند. در ماه آوریل، تعدادی از سهامداران مترقی تسلا به طور عمومی از هیئت مدیره تسلا خواستند اطمینان حاصل کنند که ماسک زمان بیشتری را به شرکت خودروسازی اختصاص خواهد داد.

ماسک که همچنین مدیرعامل شرکت سازنده موشک های قابل استفاده مجدد اسپیس ایکس است، خرید 44 میلیارد دلاری توییتر را در اکتبر گذشته تکمیل کرد و بلافاصله در آنجا جای خود را ثبت کرد. او مدیران ارشد شرکت را اخراج کرد و صدها کارمند را اخراج کرد.

چندین گروه مدافع مستند کرده‌اند که تحت رهبری او، تجارت اصلی تبلیغات توییتر آسیب دیده است زیرا چندین شرکت مدافع کمپین‌های تبلیغاتی پولی خود را متوقف کردند زیرا سرویس پیام‌رسان اجتماعی شاهد افزایش سخنان توهین‌آمیز و لفاظی‌های نفرت‌آمیز بود.

ماسک سعی کرده این کمبود را با یک سرویس اشتراک جدید به نام Twitter Blue جبران کند که ویژگی هایی مانند توانایی نوشتن توییت های طولانی تر را ارائه می دهد. در ماه آوریل، این شرکت چک مارک های آبی به اصطلاح “میراث” را از کاربرانی که هویتشان تایید شده بود را حذف کرد و در را به روی کلاهبرداران بالقوه باز کرد. حساب‌های دولتی و برخی از حساب‌های شرکتی همچنان از طریق مجموعه‌ای از نمادهای جداگانه به ترتیب نقره‌ای و طلایی تأیید می‌کنند.

او همچنین به کاربرانی که قبلا ممنوع شده بودند اجازه بازگشت به پلتفرم را داده است و با اظهاراتی مانند اینکه رسانه ها علیه سفیدپوستان و آسیایی ها نژادپرستانه هستند، جنجال های سیاسی را به راه انداخت.

توییتر همچنین چندین اشتباه فنی و قطعی در دوران تصدی ماسک به عنوان مدیرعامل را پشت سر گذاشته است که برخی از آنها با اخراج های گسترده همزمان بوده است که او آن را برای سلامت مالی شرکت مطرح کرد.

اوایل این هفته، تاکر کارلسون مجری راست‌گرای برنامه گفتگوی تلویزیونی پس از اخراج توسط کارفرمای قبلی خود، فاکس نیوز، اعلام کرد که میزبان یک برنامه جدید در این پلتفرم خواهد بود.