ایلان ماسک در پالایشگاه لیتیوم تسلا در تگزاس موفق شد

برنده مک نامی | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

تسلا ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت به گرگ ابوت فرماندار تگزاس پیوست تا روز دوشنبه در محل پالایشگاه لیتیوم جدید این سازنده خودروهای برقی در کورپوس کریستی، پیشرفت کند.

تسلا قصد دارد 375 میلیون دلار برای ساخت این تاسیسات در سواحل خلیج فارس سرمایه‌گذاری کند که به آن کمک می‌کند تامین داخلی هیدروکسید لیتیوم، عنصر کلیدی مورد استفاده در ساخت باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی، و باتری‌های خانگی و کاربردی خود را تضمین کند.

ماسک گفت که تسلا در نظر دارد لیتیوم با درجه باتری کافی در این پالایشگاه تولید کند تا یک میلیون خودرو در سال تولید کند و لیتیوم بیشتری نسبت به بقیه ظرفیت پالایشی آمریکای شمالی در آنجا تولید کند.

شرکت معدنی Albemarle از برنامه های خود برای سرمایه گذاری 1.3 میلیارد دلاری در تاسیسات جدید پردازش لیتیوم در کارولینای جنوبی در ماه مارس خبر داد.

با توجه به پرونده های موجود در دفتر کنترل تگزاس، تسلا به طور خاص قصد دارد یک “تاسیسات پالایش هیدروکسید لیتیوم با درجه باتری” و سایر “امکانات برای پشتیبانی از انواع دیگر پردازش، پالایش و ساخت مواد باتری و عملیات تولید جانبی در حمایت از پایداری تسلا” بسازد. خط تولید.”

این شرکت در پرونده های خود قول داده است که “فرآیندی که تسلا از آن استفاده می کند نوآورانه است و برای مصرف معرف های کم خطرتر و ایجاد محصولات جانبی قابل استفاده در مقایسه با فرآیند معمولی طراحی شده است.”

روز دوشنبه، ماسک ادعا کرد: “هیچ انتشار سمی یا هیچ چیز دیگری وجود ندارد – شما می توانید درست در وسط پالایشگاه زندگی کنید و هیچ گونه عوارض بدی را متحمل نشوید.”

شیلی چگونه صنعت جهانی لیتیوم را شکل می دهد

ترنر کالدول، رهبر مواد خام باتری و بازیافت باتری تسلا، در این مراسم گفت که این شرکت “فرصت های استفاده مفید” را برای محصول جانبی لیتیوم خود، که آنها انتظار دارند بیشتر ماسه و سنگ آهک باشد، پیدا خواهد کرد.

به طور معمول، تصفیه سنگ معدن به لیتیوم با درجه باتری نیاز به یک فرآیند صنعتی دارد که شامل خرد کردن مواد خام، حرارت دادن آن در دمای بالا و مخلوط کردن آن در دوغاب با اسیدها است. یکی از اسیدهای مورد استفاده در پردازش لیتیوم، اسید کلریدریک است که طبق قانون هوای پاک ایالات متحده، یک آلاینده خطرناک هوا است.

کالدول و ماسک شیمی خاصی را که شرکت برای پردازش به آن تکیه خواهد کرد، فاش نکردند.

سال گذشته در ماه آوریل، ماسک گفت که تسلا ممکن است نیاز به پالایش لیتیوم داشته باشد، زیرا هزینه این فلز “به سطح دیوانه کننده ای رسیده است”. قیمت لیتیوم از زمان بیان این اظهارات به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

با این حال، چین همچنان بیش از نیمی از ظرفیت پردازش و پالایش لیتیوم جهان را در اختیار دارد در حالی که ایالات متحده اخیراً تنها یک درصد را کنترل کرده است. ماسک گفت که در دسترس بودن لیتیوم با درجه باتری یک «نقطه انسداد اساسی» برای صنعت خودروهای الکتریکی و دیگران است.

فرماندار ابوت که یک جمهوری خواه است، ایلان ماسک را به عنوان بزرگترین کارآفرین روی زمین ستایش کرد.

او گفت: «تگزاس می‌خواهد بتواند به خود متکی باشد و برای آنچه ما نیاز داریم به هیچ کشور متخاصم خارجی وابسته نباشد».