ایلان ماسک در شکایت جفری اپستین علیه جی پی مورگان با احضاریه روبرو می شود

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت خودروهای الکتریکی تسلا، در حاشیه ششمین دوره از اجلاس سران “فرانسه را انتخاب کنید” در Chateau de Versailles، خارج از پاریس، در 15 می 2023، با برونو لومر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه دیدار کرد.

لودویک مارین | استخر | از طریق رویترز

جزایر ویرجین ایالات متحده احضاریه ای صادر کردند تسلا مدیر عامل شرکت ایلان ماسک به دنبال اسنادی برای شکایت دولت علیه آن است جی پی مورگان چیس یک پرونده قضایی روز دوشنبه فاش کرد که در رابطه با قاچاق جنسی توسط جفری اپستین مشتری قدیمی بانک.

در این پرونده آمده بود که جزایر ویرجین تلاش ناموفقی برای ارائه احضاریه به ماسک که در 28 آوریل صادر شد، انجام داده است، زیرا مشکوک است که اپستین “ممکن است ماسک را به عنوان مشتری به JPMorgan ارجاع داده یا تلاش کرده باشد”.

قلمرو ایالات متحده در این پرونده از قاضی دادگاه فدرال منهتن، جد راکوف، درخواست کرد تا به ماسک اجازه دهد تا با احضاریه اسناد به نمایندگی ثبت شده تسلا، به ماسک ارسال کند.

این احضاریه از ماسک می‌خواهد که اسنادی را که نشان‌دهنده ارتباط او، جی‌پی مورگان و اپستین است، و همچنین «همه اسنادی که منعکس‌کننده یا مربوط به مشارکت اپستین در قاچاق انسان و/یا خرید دختران یا زنان برای رابطه جنسی رضایت‌بخش است» را تحویل دهد.

جزایر ویرجین از جی پی مورگان شکایت می‌کند که گفته می‌شود اپستین از قاچاق زنان جوان به جزیره خصوصی‌اش در این قلمرو استفاده کرده و از آن سود می‌برد تا توسط او و دیگران مورد سوء استفاده قرار گیرند.

جی پی مورگان ادعاهای دولت را رد می کند که در یک شکایت مدنی جداگانه در دادگاه فدرال منهتن توسط زنی که می گوید اپستین از او سوء استفاده جنسی کرده است منعکس شده است. جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان، قرار است برای هر دو شکایت از تاریخ 26 می برکنار شود.

پرونده دادگاهی در 4 ماه مه توسط جزایر ویرجین نشان داد که دولت احضاریه مشابهی را برای اسناد به لری پیج، بنیانگذار گوگل صادر کرده است، و همچنین در یافتن مکان پیج با مشکل مواجه بوده است.

و این منطقه قبلاً احضاریه هایی را برای سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل، همکار پیج، مایکل اویتز، مدیر اجرایی سابق دیزنی، توماس پریتزکر، مدیر اجرایی هتل هایت و مورت زاکرمن، سرمایه گذار میلیاردر املاک و مستغلات، صادر کرده بود.

در پرونده روز دوشنبه، جزایر ویرجین گفت: «بر اساس اطلاعات و اعتقادات، ایلان ماسک – مدیر عامل شرکت تسلا، در میان سایر شرکت‌ها – فردی با ارزش خالص است که اپستین ممکن است به JPMorgan مراجعه کرده یا تلاش کرده است به آن مراجعه کند. “

دولت گفت که یک شرکت تحقیقاتی را برای یافتن آدرسی از ماسک استخدام کرده است و همچنین با یکی از وکلای او تماس گرفت.

طبق پرونده، این وکیل در پرونده های فدرال گذشته از الزام به ارائه اسناد قانونی به او چشم پوشی کرده است.

در این پرونده آمده است: “دولت از طریق ایمیل با مشاور آقای ماسک تماس گرفت تا از او بپرسد که آیا او مجاز است از طرف آقای ماسک در این مورد خدمت بپذیرد، اما پاسخی مبنی بر تایید یا رد صلاحیت او دریافت نکرد.”

CNBC برای درخواست نظر از ماسک تماس گرفته است. ماسک علاوه بر مدیرعاملی تسلا، رئیس اسپیس ایکس و مالک توییتر است.

در سال 2018، اپستین به جیمز استوارت، نویسنده نیویورک تایمز گفت که پس از آن که کمیسیون بورس و اوراق بهادار تحقیقاتی را در مورد اظهارات ماسک درباره خصوصی کردن شرکت باز کرد، به ماسک مشاوره می داد.

ویدئویی از آرشیو NBC که دونالد ترامپ را در حال صحبت با جفری اپستین در یک مهمانی در مار-آ-لاگو از سال 1992 نشان می دهد.

NBC

هنگامی که تایمز برای اظهار نظر با تسلا تماس گرفت، این شرکت قویاً این ادعا را رد کرد و گفت: “اینکه گفته شود اپستین تا به حال به ایلان در مورد چیزی توصیه کرده است نادرست است.” اپستین به استوارت پیش‌بینی کرده بود که «همه در تسلا صحبت کردن با او یا دوستی با او را انکار می‌کنند».

اپستین، دوست سابق دونالد ترامپ، بیل کلینتون و شاهزاده اندرو بریتانیا، از سال 1998 تا 2013 مشتری این بانک بود. در سال 2008، او به اتهام ایالتی در فلوریدا به دلیل درخواست رابطه جنسی از یک دختر زیر سن قانونی اعتراف کرد.

اپستین در آگوست 2019، یک ماه پس از دستگیری به اتهام قاچاق جنسی کودکان، خود را در زندان منهتن کشت.

– گزارش های اضافی توسط CNBC لورا کولودنی