ایلان ماسک اهمیتی نمی دهد که توییتر به خاطر توییت هایش ضرر کند

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا: آنچه را که می‌خواهم بگویم، می‌گویم و اگر ضرر کنیم، همینطور باشد

ایلان ماسک روز سه‌شنبه به دیوید فابر از CNBC گفت که اهمیتی نمی‌دهد که توییت‌های تحریک‌آمیز او تبلیغ‌کنندگان را از توییتر بترساند.

ماسک که مالک توییتر است، گفت: «من آنچه را که می‌خواهم می‌گویم، و اگر نتیجه آن از دست دادن پول باشد، همینطور باشد.

ماسک سال‌ها موارد بحث‌برانگیز از جمله تئوری‌های توطئه و نظراتی را که منتقدان او به‌طور گسترده تبعیض‌آمیز خوانده‌اند، توییت کرده است. دفاعیات او یک روز پس از آن صورت می گیرد که ماسک مجدداً به خاطر آن مورد انتقاد قرار گرفت یک توییت جورج سوروس، میلیاردر لیبرال و کمک کننده دموکرات را به او تشبیه کرد مگنیتو شرور مردان ایکس، یک یهودی بازمانده از هولوکاست.

ماسک روز دوشنبه در توییتی نوشت: “او می خواهد بافت تمدن را فرسایش دهد. سوروس از بشریت متنفر است.”

ماسک قبلاً از سوروس انتقاد کرده بود که دفتر خانواده اش، Soros Fund Management، اخیراً سهام خود را در تسلا کاهش داد. سوروس، که او نیز یهودی است، هدف مورد علاقه کارشناسان و سیاستمداران جناح راست و اغلب سوژه حملات ضد یهود است. سوروس و خانواده اش در طول جنگ جهانی دوم از دست نازی ها فرار کردند.

منتقدان گفتند توییت‌های ماسک درباره سوروس با الگوی بزرگ‌تری از حملات علیه سرمایه‌گذار 92 ساله و اهداکننده دموکرات مطابقت دارد. در توییتر نوشت: تشبیه ماسک به سوروس به مگنیتو اتفاقی نیست، بلکه اشاره ای به مضرات یهودستیزانه کنترل جهانی یهودیان است. الکس گلدنبرگ، تحلیلگر موسسه تحقیقات سرایت شبکه. وزارت خارجه اسراییل نیز گفت که توئیت های ماسک دارای “مایه های یهودی ستیزانه” است.

ماسک روز سه شنبه انکار کرد که یک یهودی ستیز است. زمانی که فابر از او درباره انتقاد پرسید، گفت: «من طرفدار یهود هستم. ماسک پیش از این نیز با استفاده از هیتلر توئیت کرده و میم ها را حذف کرده است.

فابر روز سه‌شنبه همچنین از ماسک پرسید که چرا پیوندی به کسی که گفته بود تیراندازی دسته‌جمعی در یک مرکز خرید در تگزاس در اوایل ماه جاری ممکن است بخشی از یک «عملیات روانی بد» یا «عملیات روان‌شناختی» باشد، ارسال کرده است. بازرسان تحقیق کرده اند که آیا تیراندازی که پلیس او را کشته است، از زمانی که پچ “RWDS” را پوشیده بود، اظهار نظرهای برتری طلبانه سفیدپوستان داشته است، که اشاره ای به عبارت “جنگ راست مرگ جوخه” است که توسط افراط گرایان استفاده می شود.

ماسک گفت: «فکر می‌کردم این نسبت دادن آن به برتری سفیدپوستان، گاو نر است. ما نباید چیزهایی را به برتری سفیدپوستان نسبت دهیم، اگر آنها نادرست هستند.»

از زمانی که ماسک مدیریت توییتر را در پاییز گذشته به دست گرفت، توییتر کاهش شدید درآمد تبلیغاتی را تجربه کرد زیرا برندها و شرکت‌ها تغییرات این پلتفرم را ارزیابی کردند و برخی مالک جدید آن را فراخواندند.

هفته گذشته، ماسک مدیر تبلیغات سابق NBCUniversal را برای جایگزینی او به عنوان مدیر عامل توییتر استخدام کرد، اقدامی که به طور گسترده به عنوان راهی برای شروع تجارت تبلیغاتی توییتر تلقی می شود. او یکشنبه شروع کرد.

افشا: NBCUniversal شرکت مادر CNBC است.

-لورا کولودنی از CNBC در این گزارش مشارکت داشت.