ایلان ماسک ادعا می کند که او دلیل وجود OpenAI مالک ChatGPT است

ایلان ماسک در مورد سم آلتمن و ChatGPT: من دلیل وجود OpenAI هستم

تسلا ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، روز سه‌شنبه با استناد به سرمایه‌گذاری قبلی خود در این نهاد، و اینکه مایکروسافت کنترل شرکت هوش مصنوعی را اعمال می‌کند، “دلیل وجود OpenAI” است، ادعایی که به شدت توسط آن رد شد. مایکروسافت مدیرعامل ساتیا نادلا.

ماسک به دیوید فابر از CNBC گفت: «من این نام را پیدا کردم. او همچنین گفت که در استخدام دانشمندان و مهندسان کلیدی در شرکت نقش داشته است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

CNBC Pro

ماسک قبلاً بارها ادعا کرده بود که مایکروسافت OpenAI را کنترل می کند و مدل سود محدود OpenAI مشکوک است. ماسک یکی از حامیان اولیه استارت‌آپ هوش مصنوعی بود و طبق گزارش‌ها، قبل از کناره‌گیری بر سر اختلافات بر سر سرعت پیشرفت‌های OpenAI، یک میلیارد دلار حمایت کرده بود. او گفت که در نهایت چیزی حدود 50 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

او همچنین پیشنهاد کرد که OpenAI تاکید کافی بر توسعه ایمن هوش مصنوعی ندارد. ماسک یکی از امضاکنندگان نامه سرگشاده ماه مارس بود که در آن خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی در حین برقراری پادمان‌ها بود، اما به فابر گفت که می‌دانست این نامه بعید است کاری انجام دهد.

با وجود امضای این نامه، ماسک همچنان یک شرکت رقیب هوش مصنوعی به نام X.AI را در ماه آوریل ثبت کرد.

اما ماسک اضافه کرد که امضای نامه هشدار دهنده خطرات هوش مصنوعی چیزی است که او می خواهد “برای ثبت” انجام دهد.

یکی از سخنگویان OpenAI بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.

به طور جداگانه، ماسک به فابر گفت که قبلاً با لری پیج، یکی از بنیانگذاران گوگل دوست صمیمی بوده و این دو نفر در مورد ماهیت هوش مصنوعی گفتگوهای طولانی خواهند داشت.

ماسک ادعا کرد که پیج در مورد هوش مصنوعی «کاملاً سرسخت» بود. ماسک ادعا کرد که پیج «به نظر نمی‌رسد که نگران ایمنی هوش مصنوعی باشد» و گفت: «نکته آخر این بود که لری من را به دلیل طرفدار آگاهی انسان به جای آگاهی ماشینی، «گونه‌شناس» خطاب کرد.

لری پیج فوراً برای اظهار نظر در دسترس نبود.