ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، با وزیر امور خارجه چین دیدار می کند و توسعه را تبلیغ می کند

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در مراسم افتتاحیه برنامه مدل Y ساخت چین در تسلا در شانگهای، شرق چین، 7 ژانویه 2020 شرکت می کند.

دینگ تینگ | خبرگزاری شین هوا | گتی ایماژ

سهام از تسلا روز سه شنبه پس از دیدار ایلان ماسک، مدیرعامل این خودروساز برقی با وزیر امور خارجه چین، کوین گانگ، افزایش یافت.

این در حالی است که پکن در تلاش است تا نشان دهد که برای تجارت خارجی باز است و طبق گزارش ها، ماسک از گسترش بیشتر تجارت شرکت خودروسازی خود در چین خبر داده است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، چین که تا همین اواخر سفیر چین در ایالات متحده بود، گفت: “مدرن سازی به سبک چینی که با جمعیت زیاد و “رونق مشترک” مشخص می شود، “پتانسیل رشد بی سابقه و تقاضای بازار” را ایجاد خواهد کرد. .

وی افزود که بازار خودروهای برقی چین “چشم انداز گسترده ای برای توسعه دارد” و چین به باز کردن و ایجاد فضای تجاری بهتر مبتنی بر بازار و قانون برای شرکت های خارجی مانند تسلا ادامه خواهد داد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، ماسک از مردم چین و دستاوردهای چین تمجید کرد. در این بیانیه آمده است که تسلا با “جداسازی” مخالف است و مایل است به گسترش تجارت خود در چین ادامه دهد.

سهام تسلا اندکی پس از باز شدن بازارها در روز سه شنبه، 5 درصد جهش کرد، پیش از آن که بعداً افزایش قیمت را تجربه کرد. از ساعت 10 صبح به وقت شرقی، سهام در 202.93 دلار معامله شد که 2.6 درصد برای جلسه افزایش یافت.

تسلا بلافاصله به درخواست CNBC برای تأیید بیانیه وزارت خارجه چین پاسخ نداد.

دیدار ماسک و کین در حالی انجام می شود که تنش ها بین ایالات متحده و چین بر سر فناوری ادامه دارد. سال گذشته، واشنگتن محدودیت‌های صادراتی گسترده‌ای را بر روی تراشه‌های کلیدی و تجهیزات نیمه‌رسانا به چین اعمال کرد، اقدامی که می‌تواند تلاش‌های پکن برای تقویت صنعت داخلی خود در یک فناوری حیاتی را متوقف کند.

در این ماه، تنظیم‌کننده‌های چینی اپراتورهای «زیرساخت اطلاعات حیاتی» در چین را از خرید محصولات از شرکت آمریکایی Micron منع کردند.

وزیر امور خارجه چین روز سه‌شنبه گفت که رابطه «سازنده» آمریکا و چین به نفع هر دو کشور و جهان است.

رقابت

از طرف تسلا، دیدار ماسک در روز سه‌شنبه زمانی انجام می‌شود که این شرکت با رقابت شدید و جنگ قیمت در چین مواجه است. تسلا قیمت خودروهای خود را در چین در بحبوحه شرایط سخت‌تر اقتصاد کلان در دومین اقتصاد بزرگ جهان تعدیل کرده است.

بیانیه وزارت خارجه چین جزئیات زیادی در مورد آنچه که بین ماسک و کین مورد بحث قرار گرفت ارائه نکرد. چین دومین بازار بزرگ تسلا است و ماسک به دنبال حفظ روابط خوب با پکن بوده است. این میلیاردر در طول سال ها تعهد سرمایه گذاری کرده و از فناوری کشور تمجید کرده است.

ماسک در سال 2020 گفت: “چین به نظر من تکان می خورد.”

بزرگترین کارخانه تولید خودرو تسلا در شهر بزرگ چین شانگهای است و این شرکت در ماه آوریل اعلام کرد که قصد دارد کارخانه دیگری را به صورت محلی برای تولید سیستم ذخیره انرژی Megapack خود بسازد.