ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در ایمیل می گوید که باید همه استخدام ها را تایید کند

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، توییتر و خودروهای الکتریکی تسلا با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه (L) در کاخ ریاست جمهوری الیزه در پاریس در 15 می 2023 ملاقات کرد.

لودویک مارین | Afp | گتی ایماژ

تسلا ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، روز دوشنبه ایمیلی به “همه” در سازنده خودروهای الکتریکی خود ارسال کرد و در آن نسبت به شیوه های فعلی استخدام شرکت ابراز نگرانی کرد.

ماسک در این ایمیل نوشت: “من می خواهم درک بهتری از استخدام خود کسب کنم.” معاونان باید هفته ای یک بار لیستی از درخواست های استخدام بخش خود را برای من ارسال کنند.

به گفته یکی از کارمندان تسلا، کارمندان تسلا ایمیل را یا به عنوان یک توقف نرم افزاری در استخدام خوانده اند، یا سیگنالی مبنی بر اینکه ماسک اکنون که به عنوان مدیرعامل توییتر منصوب شده است، تمرکز خود را بر روی شرکت خودروسازی تجدید می کند.

روز جمعه، ماسک گفت، لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغات NBCUniversal، مدیرعامل جدید توییتر خواهد شد، تقریباً شش ماه پس از خرید این شرکت رسانه اجتماعی به مبلغ 44 میلیارد دلار.

ماه گذشته، تسلا بیش از 20 درصد کاهش درآمد خالص سه ماهه اول را نسبت به سال قبل گزارش داد که به کاهش 10 درصدی قیمت سهام این شرکت کمک کرد. ماسک در آن زمان پیشنهاد کرد که شرکت حجم بالاتر را به حاشیه سود بیشتر ترجیح می دهد، اظهار نظری که باعث نگرانی تحلیلگران شد.

ماسک در ایمیل روز دوشنبه خود نوشت: «قبل از ارسال درخواست به من خوب فکر کنید. هیچ کس نمی تواند به تسلا بپیوندد، حتی به عنوان یک پیمانکار، تا زمانی که تایید ایمیل من را دریافت نکنید.

ماسک از زمانی که در سال 2008 به عنوان مدیر عامل شرکت تسلا انتخاب شد، عموماً درگیر استخدام جدید و تصویب بودجه در تسلا بوده است.

Electrek، یک نشریه متمرکز بر خودروهای الکتریکی، که قبلاً در ایمیل گزارش شده بود. تسلا بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

روز سه‌شنبه، تسلا قرار است میزبان مجمع سالانه سهامداران خود در آستین، تگزاس باشد. سهامداران باید تصمیم بگیرند که آیا انتصابات هیئت مدیره جدید و قدیمی، از جمله اضافه شدن مدیر سابق فناوری تسلا، JB Straubel را تایید کنند یا خیر.

مشاور پروکسی گلس لوئیس ماه گذشته توصیه کرد که سهامداران به استرابل رای منفی بدهند، زیرا آنها او را به عنوان یک مدیر مستقل مناسب با توجه به سابقه همکاری با شرکت از سال‌های اولیه تا سال 2019، زمانی که استعفا داد، نمی‌دانستند.

کنسرسیوم جداگانه‌ای از صندوق‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و مدیریتی نیز از سهامداران خواست تا در مورد افرادی که در هیئت مدیره تسلا منصوب می‌کنند تجدید نظر کنند. برخی در نامه ای سرگشاده به هیئت مدیره فعلی شرکت توصیه کردند که مدیر عاملی “بیش از حد متعهد” را مهار کند.

ماسک میلیاردها دلار از سهام تسلا را برای تامین مالی تصاحب توییتر خود فروخت و از آن زمان تاکنون جنجال برانگیخته است.

تحت نظارت ماسک، توییتر حساب‌های افراد ممنوعه و تفرقه‌انگیز از جمله بنیانگذار وب‌سایت نئونازی، اندرو آنگلین را بازیابی کرد. در روزهای اخیر، این شرکت پیش از برگزاری یک انتخابات مهم در ترکیه، به خواسته‌های خود مبنی بر سرنگونی برخی از محتواها و کاربران این برنامه در ترکیه تسلیم شد.

این ایمیل دوشنبه از ماسک است:

به: همه

از: ایلان ماسک

موضوع استخدام

تاریخ: 15 می 2023

من می خواهم درک بهتری از استخدام خود به دست بیاورم. معاونان باید هفته ای یک بار لیستی از درخواست های استخدام بخش خود را برای من ارسال کنند.

قبل از ارسال درخواست به من خوب فکر کنید. هیچ کس نمی تواند به تسلا بپیوندد، حتی به عنوان یک پیمانکار، تا زمانی که تایید ایمیل من را دریافت نکنید.

با تشکر،

ایلان

تماشا کردن: تسلا رشد بزرگی را پشت سر گذاشته است

اریک جکسون از EMJ می‌گوید تسلا رشد بزرگی در پشت خود دارد