ایالات متحده در حال مذاکره با مدیر مالی هواوی در مورد معامله برای حل و فصل جرایم کیفری: WSJ

منگ وانژو ، مدیر ارشد امور مالی Huawei Technologies برای شرکت در جلسه دادگاه در ونکوور ، بریتیش کلمبیا ، کانادا در 27 مه 2020 ، خانه خود را ترک می کند.

جنیفر گوتیه | رویترز

گوانگژو ، چین – وال استریت ژورنال به نقل از مردم گزارش داد ، دولت ایالات متحده در حال مذاکره با مدیر مالی هواوی ، منگ وانژو ، در مورد معامله ای است که می تواند آزاد شود او از کانادا به چین آزاد شود. آشنا به موضوع

WSJ گفت ، وكلاي منگ در هفته هاي اخير با مقامات وزارت دادگستري آمريكا درباره وارد كردن توافقنامه تعقيب تعقيبي به تعويق انداخته اند. این گزارش افزود ، بحث های بیشتری برای این هفته با هدف دستیابی به توافق قبل از پایان دولت ترامپ برنامه ریزی شده است.

وزارت دادگستری در تماس با CNBC بلافاصله در دسترس نبود. هواوی از اظهار نظر در مورد گزارش WSJ خودداری کرد.

منگ در دسامبر 2018 در ونکوور کانادا دستگیر شد. ایالات متحده منگ و هواوی را به اتهام کلاهبرداری در بانک و سیم در نقض تحریم های آمریکا علیه ایران متهم کرد و به دنبال استرداد وی بود.

ایالات متحده ادعا می کند که منگ برای دستیابی به خدمات بانکی به بانک های بزرگ از جمله HSBC در مورد ارتباط هواوی با یک شرکت تابعه در ایران به نام Skycom دروغ گفته است. هواوی هرگونه تخلف را انکار می کند.

WSJ گفت ، بر اساس توافقی که اکنون مورد بحث قرار گرفته است ، ایالات متحده موافقت می کند که اگر منگ به برخی از اتهامات علیه خود اعتراف کند ، او را به تعویق بیندازد یا آن را ترک کند. وی همچنین می تواند از کانادا به چین برگردد ، جایی که در حال حاضر در خانه خود با قرار وثیقه است.

این گزارش می افزاید ، تاکنون ، منگ در برابر معامله پیشنهادی مقاومت کرده است زیرا معتقد است که او هیچ اشتباهی نکرده است.

دستگیری منگ ، دختر رن ژنگفی ، بنیانگذار هواوی ، باعث افزایش اختلافات میان ایالات متحده و چین و علیه یکی از مهمترین شرکت های فن آوری اخیر شد. ایالات متحده اظهار داشت که هواوی تهدیدی برای امنیت ملی است و سعی کرده کشورهای دیگر را ترغیب کند تا این شرکت را از ورود نسل بعدی شبکه های تلفن همراه 5G خود منع کنند. واشنگتن همچنین تعداد زیادی مجازات را برای Huawei اعمال کرده است که توانایی آن در تهیه اجزای اصلی مانند تراشه ها را تحت تأثیر قرار داده است.

تعدادی از جلسات دادرسی در سال جاری به عنوان بخشی از دادگاه استرداد منگ برگزار شده است که انتظار می رود چندین ماه دیگر ادامه داشته باشد. توافق میان منگ و ایالات متحده می تواند آن را به پایان برساند.

گزارش کامل وال استریت ژورنال را اینجا بخوانید.