اکونومیست: فدرال رزرو ممکن است مجبور شود از انتظارات بازار سرپیچی کند و افزایش یابد

معامله گران واکنش نشان می دهند زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در حال ارائه اظهارات بر روی صفحه نمایش، در طبقه بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE)، 3 می 2023، دیده می شود.

برندن مک درمید | رویترز

به گفته دانیله آنتونوچی، اقتصاددان ارشد و استراتژیست کلان در Quintet Private Bank، ممکن است فدرال رزرو ایالات متحده در اواخر امسال مجبور شود با افزایش شدید نرخ های بهره، در صورت تداوم تورم چسبنده و بازارهای کار ضعیف، انتظارات بازار را زیر پا بگذارد.

با توجه به افزایش 25 واحدی برای رساندن نرخ وجوه فدرال به محدوده هدف 5 تا 5.25 درصدی در اوایل ماه جاری، بازار با احتمال 60 درصد قیمت گذاری می کند که بانک مرکزی چرخه انقباض پولی خود را در نشست ژوئن خود متوقف کند. ردیاب Fed Watch گروه CME از قیمت ها در بازار آتی صندوق های فدرال.

فدرال رزرو در سال گذشته به سرعت در تلاش برای مهار تورم بالا بوده است، اما بازار انتظار دارد سیاست گذاران کاهش نرخ بهره را قبل از پایان سال آغاز کنند. تورم کل سالانه در ماه آوریل به 4.9 درصد کاهش یافت که کمترین میزان در دو سال گذشته است، اما همچنان بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو باقی مانده است.

در همین حال، بازار کار همچنان در تنگنا قرار دارد و ادعاهای بیکاری هنوز به سطوح پایین تاریخی نزدیک است. رشد شغلی نیز در آوریل به 253000 رسید، علیرغم کندی اقتصاد، در حالی که نرخ بیکاری به 3.4 درصد رسید، که پایین ترین سطح از سال 1969 بود. میانگین درآمد ساعتی 0.5 درصد در ماه افزایش یافت و 4.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که هر دو بالاتر از انتظار می رود.

آنتونوچی روز جمعه به CNBC “Squawk Box Europe” گفت که Quintet با قیمت گذاری بازار برای کاهش نرخ در اواخر سال موافق نیست.

ما فکر می‌کنیم که این یک مکث جنگ‌طلبانه است – این یک چرخش از شاهین به طرفدار نیست – این یک مکث است، سطح تورم بالا است، بازار کار تنگ است، و بنابراین اگر فدرال رزرو نرخ‌ها را کاهش ندهد، بازارها می‌توانند ناامید شوند. ” او گفت.

اقتصاددان می‌گوید اگر تورم بالا بماند، فدرال‌رزرو ممکن است مجبور شود با شدت بیشتری کاهش یابد.

با توجه به قدرت بازار کار، آنتونوچی پیشنهاد کرد که کاهش نرخ “سناریویی غیرقابل قبول به نظر می رسد و این تنها موضوع اول است.”

دومین مورد این است که تنش در اینجا این است که اگر بازار کار قوی باقی بماند، اگر فعالیت اقتصادی در نهایت به حدی بدتر نشود که یک محیط رکودی و کاهش تورم داشته باشد، ممکن است فدرال رزرو مجبور شود سیاست‌های خود را با شدت بیشتری تشدید کند و سپس شما مجبور شوید. رکودی که شامل رکود درآمد نیز می شود.»

اگر تورم بالا بماند، ممکن است فدرال رزرو نیاز به افزایش شدیدتری داشته باشد.

موضع آنتونوچی منعکس کننده پیام برخی از اعضای کمیته بازار آزاد فدرال در این هفته بود که بر اهمیت انتظار برای نظارت بر تأثیر تأخیر افزایش نرخ های قبلی تاکید کردند، اما همچنین نشان دادند که داده ها هنوز چرخش ناخواسته را توجیه نمی کنند.

رئیس فدرال رزرو کلیولند، لورتا مستر، روز سه شنبه گفت که بانک مرکزی هنوز به نقطه ای نرسیده است که بتواند نرخ بهره را نگه دارد، در حالی که رئیس فدرال رزرو دالاس، لوری لوگان، روز پنجشنبه پیشنهاد کرد که داده ها تاکنون نادیده گرفتن افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن را توجیه نمی کند. .

سرمایه گذاران از نزدیک سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو را در روز جمعه برای سرنخ هایی در مورد مسیر بالقوه FOMC تماشا خواهند کرد.

کوئینسی کراسبی، استراتژیست ارشد جهانی در می گوید: «جروم پاول به ویژه از سیاست پولی «توقف و برو» در دهه 1970 انتقاد کرده است که به پشتوانه رکود تورمی اقتصاد کمک کرد و به یک سیاست پولی تهاجمی برای بازگرداندن ثبات قیمت ها نیاز داشت. LPL Financial.

اگر او در هنگام سخنرانی در روز جمعه به این موضوع اشاره کند، بازار می تواند آن را به عنوان سیگنالی تعبیر کند که اگر داده ها به طور قابل توجهی در رابطه با تورم بهبود پیدا نکنند، او از افزایش نرخ دیگری حمایت خواهد کرد.

کراسبی افزود که “همخوانی فدرال اسپیک” هفته به بازارها یادآوری می کند که دستور بانک مرکزی بازگرداندن ثبات قیمت است و FOMC آماده است تا نرخ ها را دوباره افزایش دهد تا “در صورت عدم همکاری تورم، کار را انجام دهد.”