اکنون کمک کنید، یا بعداً در صورت عدم موفقیت، بیشتر پرداخت کنید

سهام First Republic نزدیک به 50 درصد سقوط کرد و به پایین ترین حد تاریخ رسید

بهترین امید برای جلوگیری از سقوط وام دهنده بیمار جمهوری اول به این بستگی دارد که یک گروه از بانکداران چقدر می توانند با گروه دیگری از بانکداران متقاعد کننده باشند.

CNBC دریافته است که مشاوران First Republic تلاش خواهند کرد تا بانک های بزرگ ایالات متحده را که قبلاً از آن حمایت کرده اند تا یک لطف دیگر انجام دهند، سرزنش کنند.

به گفته بانکدارانی که از وضعیت آگاه هستند، این روند چیزی شبیه به این خواهد بود: اوراق قرضه را از فرست ریپابلیک با نرخ های بالاتر از بازار با ضرر کلی چند میلیارد دلار خریداری کنید – یا در صورت شکست First Republic، با هزینه های FDIC تقریبا 30 میلیارد دلاری مواجه شوید.

این آخرین پیچش در یک حماسه چند هفته ای است که با سقوط ناگهانی بانک سیلیکون ولی در ماه گذشته جرقه زده شد. چند روز پس از توقیف SVB و Signature توسط دولت، بانک‌های متوسطی که تحت فشار سپرده‌های شدید قرار گرفتند، بزرگ‌ترین بانک‌های کشور با هم متحد شدند تا 30 میلیارد دلار سپرده را به First Republic تزریق کنند. پس از مشخص شدن عمق مشکلات شرکت، این راه حل زودگذر ثابت شد.

اگر مشاوران جمهوری اول موفق شوند بانک‌های بزرگ را متقاعد کنند که اوراق قرضه را با قیمتی بیش از ارزششان بخرند – ضررهای سرمایه‌گذاری را به نفع سیستم بانکی و همچنین رفاه خودشان متحمل شوند – پس مطمئن هستند که طرف‌های دیگر این کار را انجام خواهند داد. برای کمک به بانک در افزایش سرمایه خود اقدام کنید.

به گفته این منابع، مشاوران قبلاً خریداران بالقوه سهام جدید First Republic را در این سناریو فهرست کرده اند.

روزهای سرنوشت ساز

معاملات سهام First Republic پس از توقف کوتاه مدت از سر گرفته می شود

این بانکداران سرمایه گذاری اکنون به دنبال ایجاد حس فوریت هستند. دیوید فابر از CNBC، که برای اولین بار در مورد طرح نجات روز سه شنبه گزارش داد، گفت که روزهای آینده برای First Republic بسیار مهم است.

سهام این بانک از روز دوشنبه که اخیراً اعلام کرد که سپرده‌های آن به میزان حیرت‌انگیز 41 درصد کاهش یافته است، در حال سقوط است و 104.5 میلیارد دلار سپرده از جمله سرمایه‌گذاری بانک‌های بزرگ برای آن باقی مانده است. تحلیلگرانی که این شرکت را پوشش می‌دهند، پس از اینکه مدیرعامل مایکل رافلر تصمیم گرفت پس از یک کنفرانس 12 دقیقه‌ای، هیچ سؤالی را مطرح نکند، گزارش‌های بدبینانه‌ای را منتشر کردند.

یکی از بانکداران که خواست نامش فاش نشود، گفت: «اکنون که درآمدها تمام شده است، هنگامی که پنجره ای برای اقدام دارید، زمان انجام آن فرا رسیده است. شما هرگز نمی دانید اگر صبر کنید چه اتفاقی می افتد و نمی خواهید با یک موقعیت اضطراری روبرو شوید.

به گفته این منابع، برای کمک به یک معامله، مشاوران ممکن است ضمانت نامه یا سهام ممتاز را ارائه دهند تا بانک های درگیر در نجات بتوانند بخشی از مزایای پس انداز First Republic را درو کنند.

شروع های کاذب

برای سال‌ها، First Republic مورد غبطه همسالان بود، زیرا تمرکز آن بر آمریکایی‌های ثروتمند به رشد توربوشارژ کمک کرد و به آن اجازه داد تا استعدادها را شکار کند. اما این مدل پس از شکست SVB از بین رفت زیرا مشتریان ثروتمند آن به سرعت سپرده های بیمه نشده را برداشتند.

طبق گزارش رسانه ها، لازارد و جی پی مورگان چیس ماه گذشته برای مشاوره در First Republic استخدام شدند.

آنها می گویند، مزیت کلیدی طرح مشاوران این است که به First Republic اجازه می دهد برخی، اما نه همه اوراق قرضه زیر آب خود را تخلیه کند. در مدیریت دولتی، کل پرتفوی باید به یکباره مشخص شود، که نتیجه آن چیزی است که تحلیلگران مورگان استنلی 27 میلیارد دلار برآورد کردند.

با این حال، یکی از پیچیدگی‌ها این است که مشاوران به دولت ایالات متحده برای احضار مدیران عامل بانک‌ها برای بررسی راه‌حل‌های احتمالی متکی هستند.

در حال حاضر شروع های اشتباهی وجود داشته است: یکی از چهار بانک برتر ایالات متحده گفت که دولت به آنها گفته است که در آخر هفته گذشته در مورد وضعیت جمهوری اول آماده باشند، اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

تردیدهای بزرگ بانکی

در حالی که خطوط دقیق هر معامله موضوعی برای مذاکره است و می تواند شامل یک وسیله نقلیه با هدف خاص یا خریدهای مستقیم باشد، چندین احتمال به ترازنامه بیمار بانک می پردازد. بلومبرگ روز سه شنبه گزارش داد که این بانک در حال بررسی فروش 50 تا 100 میلیارد دلار بدهی است.

اولین جمهوری دارایی های کم بازده از جمله خزانه داری، اوراق قرضه شهرداری و وام مسکن را بارگذاری کرد، که اساساً شرطی بود که نرخ های بهره افزایش نمی یابد. وقتی آنها این کار را کردند، بانک خود را با ده ها میلیارد دلار ضرر دید.

با کاهش شدید حجم ترازنامه، نسبت های سرمایه بانک به طور ناگهانی به مراتب سالم تر می شود و راه را برای جذب سرمایه بیشتر و ادامه فعالیت به عنوان یک شرکت مستقل هموار می کند.

دیگر حرکت‌های احتمالی، اما کمتر محتمل، تبدیل سپرده‌های بانک بزرگ به سهام یا حتی یافتن خریدار است. اما خواستگاری در ماه گذشته ظاهر نشده است، و با توجه به اینکه هیچ خریدار نیز مالک زیان ترازنامه First Republic باشد، به احتمال زیاد وجود ندارد.

این باعث شده است که منابع نزدیک به بانک‌های بزرگ بر این باورند که محتمل‌ترین سناریو برای First Republic، دریافت دولتی است، که SVB و Signature به این ترتیب حل و فصل شدند.

افراد نزدیک به بانک‌ها در تایید طرحی که در آن باید زیان‌های اضافی برای اوراق قرضه را شناسایی کنند، مردد بودند. آنها همچنین پس از اینکه برخی از پیمان‌های بحران مالی سال 2008 پرهزینه‌تر از آنچه انتظار می‌رفت، به معامله‌های میانجی‌گری دولت ابراز بی‌اعتمادی کردند.

باز در مقابل بسته

اما شکست SVB و Signature – دو بزرگترین از زمان بحران مالی 2008 – برای صندوق بیمه سپرده FDIC میلیاردها دلار هزینه داشت که توسط بانک های عضو پرداخت می شود. مشاوران جمهوری اول خاطرنشان کردند، آنها همچنین به خریدارانی که توانستند بهترین دارایی ها را انتخاب کنند در حالی که FDIC اوراق قرضه زیر آب را حفظ می کند، سود بردند.

مشاوران از راه حل های بازار خصوصی به عنوان گزینه “بانک باز” یاد می کنند، در حالی که دریافت دولتی سناریوی “بانک بسته” است.

اما احتمال سومی هم وجود دارد: بانک همچنان که هست، به آرامی ارزش خود را در میان زیان های احتمالی سه ماهه، فرار استعدادها و تردیدهای بی وقفه از دست می دهد.

دان بیلسون تحلیلگر روز سه شنبه نوشت: اتفاقاً زمان دوست بانک نیست. در هر صورت، به‌روزرسانی دلسردکننده دیشب، حفظ آنچه را که دارد را برای First Republic سخت‌تر می‌کند.»

اولین بانک ریپابلیک نتایج سه ماهه اول را گزارش کرد: علیرغم برآوردهای بالا، سهام سقوط کرد