اکسون از کاهش شغل در ایالات متحده خبر می دهد ، نیروی کار جهانی می تواند 15٪ کاهش داشته باشد

نمایی از پالایشگاه اکسون موبیل در بایتون ، تگزاس.

جسیکا رینالدی | رویترز

اکسون روز پنجشنبه گفت که قصد دارد کارکنان آمریکایی خود را با حدود 1900 کارمند کاهش دهد ، زیرا با کاهش فشار کار جهانی که این شرکت عظیم انرژی تحت فشار همه گیر ویروس کرونا می بیند ، به طور بالقوه کاهش نیروی کار در جهان به 15 درصد افزایش می یابد.

اخراج کارگران ایالات متحده از طریق ترکیبی از برنامه های داوطلبانه و غیرارادی انجام خواهد شد. اکسون گفت که این کاهش بخشی از تلاش های سازماندهی مجدد مداوم است که با هدف بهبود کارایی و کاهش هزینه ها انجام می شود.

در بیانیه شرکت آمده است: “این اقدامات باعث بهبود رقابت دراز مدت شرکت می شود و اطمینان از مدیریت شرکت در شرایط بی سابقه بازار فعلی را به دست می آورد.” “تأثیر COVID-19 بر تقاضای محصولات ExxonMobil فوریت کار مداوم را برای کارایی افزایش داده است.”

اوایل اکتبر اگزون گفته بود که عملیات اروپا را با 1600 موقعیت تا پایان سال 2021 کاهش می دهد.

سخنگوی اکسون گفت که این شرکت در حال بررسی کشور به کشور است که می تواند منجر به کاهش 15 درصدی نیروی کار جهانی شود. این شرکت پیش بینی می کند 14000 پیمانکار و کارمند تحت تأثیر برنامه های اعلام شده قبلی قرار بگیرند. اگزون در پایان سال 2019 88300 نیروی کار جهانی داشت که شامل 13300 پیمانکار بود.

این اعلامیه در حالی صادر می شود که صنعت نفت و گاز همچنان درد همه گیر ویروس کرونا را احساس می کند. West Texas Intermediate ، معیار نفتی ایالات متحده ، از زمان سقوط در قلمرو منفی برای زمان تعیین شده در ماه آوریل ، بهبود یافته است ، اما قرارداد هنوز با تخفیف عمیق نسبت به قیمت های قبلی معامله می شود.

روز پنجشنبه WTI حدود 36 دلار معامله شد. همین اواخر ژانویه این معامله در هر بشکه 62 دلار در شمال معامله شد.

در میان کاهش قیمت ها ، شرکت های انرژی اقدامات جدی برای بهبود ترازنامه خود انجام داده اند ، از جمله کاهش کارکنان و در برخی موارد تعلیق سود سهام.

اکسون بارها گفته است که سود سهام آن در اولویت قرار دارد. در روز چهارشنبه این شرکت سود سه ماهه چهارم خود را با 87 سنت برای هر سهم حفظ کرد ، اگرچه این اولین بار از سال 1982 بود که میزان پرداخت خود را افزایش نمی داد.

اکسون قبل از افتتاح بازار نتایج سه ماهه سوم را روز جمعه گزارش خواهد کرد. سهام در معاملات بعد از ظهر 4٪ افزایش داشت. برای سال سهام 53٪ کاهش یافته است.

تصحیح: اگزون دارای یک نیروی کار جهانی است که 88300 کارمند و پیمانکار منظم دارد. نسخه قبلی این شکل را بد مشخص کرده است.