اپل معافیت هزینه کلاس های دیجیتال در App Store را تمدید می کند

مدیر عامل شرکت اپل ، تیم کوک سخنرانی اصلی را در کنفرانس سالانه جهانی توسعه دهندگان اپل در سالن اجتماعات بیلی گراهام در سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا ، در تاریخ 13 ژوئن 2016 ارائه می دهد.

گابریل لوری | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

اپل روز دوشنبه گفت كه شركت هايي كه از طريق برنامه هاي آيفون كلاس هاي ديجيتالي و يا رويدادهاي مجازي را ارائه مي دهند ، مجبور نيستند از خريد هاي درون برنامه اي اپ استور اپل تا ژوئن 2021 استفاده كنند و اين امر را قادر مي سازد مشتريان خود را مستقيما بدون هزينه 30٪ كميسيون اپل شارژ كنند.

اپل گفت که این توسعه به منظور کمک به مشاغل از طریق فرصت بیشتر برای انتقال رویدادهای حضوری به رویدادهای دیجیتال در طی بیماری همه گیر Covid-19 است.

“اگرچه برنامه ها ملزم به ارائه هر گونه تجربه آنلاین رویداد گروهی پرداخت شده (یک به چند و یک به چند تجربه در زمان واقعی) از طریق خرید درون برنامه ای مطابق با دستورالعمل 3.1.1 بررسی App Store هستند ، ما این نیاز را موقتاً به تعویق انداختیم اپل در بلاگ توسعه دهنده خود نوشت: “برای تعیین وقت اضافی برای توسعه راه حل های خرید درون برنامه ای ، این مهلت تا 30 ژوئن 2021 تمدید شده است.”

سخنگوی اپل توضیحی فراتر از اعلام روز دوشنبه نداد.

این اقدام آخرین شاخه زیتون از شرکت اپل به منتقدان فروشگاه App است که می گویند کنترل غول آیفون بر روی سیستم عامل و هزینه ها ضد رقابت است. اپل همچنین در اوایل ماه جاری اعلام کرد که قصد دارد کارمزد خود را برای توسعه دهندگان برنامه با درآمد زیر 1 میلیون دلار در سیستم عامل های اپل در سال 2021 به 15 درصد کاهش دهد.

اپل در ابتدا در ماه سپتامبر از الزامات خرید درون برنامه ای برای کلاسها و رویدادهای گروهی چشم پوشی کرد ، پس از آنکه فیس بوک یک ویژگی رویدادهای پولی را معرفی کرد و سعی کرد کپی را در برنامه های خود قرار دهد و هشدار دهد که تراکنش های مربوط به رویدادهای پولی به اپل تعلق می گیرد. اما در آن زمان ، اپل فقط هزینه های خود را تا ماه دسامبر به حالت تعلیق درآورد. اعلامیه روز دوشنبه آن را برای 6 ماه دیگر تمدید کرد.

اپل به برنامه های آیفون نیاز دارد تا از پردازش پرداخت اپ استور اپل استفاده کنند ، که 30٪ از کل پرداخت ها را می گیرد و کانون توجه انحصارطلبانه سیاست گذاران در سراسر جهان بوده است. با این حال ، کالاهای حضوری ، مانند سفارش سوار شدن از طریق Uber یا خرید چیزی از خرده فروش آنلاین ، نیازی به استفاده از پرداخت های App Store ندارند.

در ماه سپتامبر ، اپل تصریح کرد که کلاس های یک به یک نفر از طریق یک برنامه آیفون می تواند به طور مستقیم صورتحساب ارسال شود ، اما هر کلاس مجازی که یک مربی یا گروه با چندین نفر کار می کند ، لازم است از پرداخت های App Store استفاده کنند.

نیویورک تایمز در ماه ژوئیه گزارش داد که برخی از سازندگان برنامه ، مانند Airbnb و ClassPass ، در حال تغییر مدل های تجاری هستند تا کلاس های دیجیتالی بیشتری را شامل شود زیرا تجارب حضوری تحت تأثیر همه گیری منفی قرار گرفتند ، و اپل از آنها خواسته بود تا از خریدهای درون برنامه ای استفاده کنند که 30٪ از فروش را به آنها تعلق می گرفت.

تیم کوک ، مدیر عامل شرکت اپل ، در جلسه جلسات کنگره در جولای ، جیم نادلر ، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان ، از سیاست های این شرکت پیرامون کلاسها و رویدادهای مجازی س askedال کرد.

کوک گفت: “همه گیری یک فاجعه است و به آمریکایی ها و بسیاری از مردم از سراسر دنیا آسیب می رساند و ما هرگز از این فرصت سو استفاده نخواهیم کرد.” “من معتقدم مواردی که شما در مورد آنها صحبت می کنید مواردی است که چیزی به یک سرویس دیجیتال منتقل شده است که از نظر فنی باید از مدل کمیسیون ما استفاده کند.”