اپل سه ماهه در هند رکورد زد، تیم کوک از “نقطه اوج” استقبال کرد

تیم کوک، مدیر عامل اپل می گوید که این شرکت یک

سیب تیم کوک، مدیرعامل این شرکت گفت که در سه ماهه اول سال درآمدی بی سابقه را در هند به ارمغان آورده است و از پتانسیل چیزی که می تواند به یک بازار کلیدی برای غول فناوری از نظر فروش و تولید آیفون تبدیل شود، گفت.

در جریان تماس درآمد اپل در روز پنجشنبه، کوک گفت که اپل یک “رکورد سه ماهه” برای تجارت خود در هند به ثبت رساند و شاهد رشد “بسیار قوی و دو رقمی سال به سال” بود.

اپل آمار فروش خود در هند را فاش نمی کند. در سه ماهه دوم مالی، اپل مجموع درآمد خود را 94.84 میلیارد دلار گزارش کرده است.

Gene Munster، شریک مدیریت Deepwater Asset Management، پنجشنبه به CNBC گفت که تخمین می‌زند هند کمتر از 3 درصد از کل درآمد اپل را به خود اختصاص دهد.

سرمایه گذاران روی پتانسیل اپل در هند متمرکز شده اند، زیرا این غول فناوری اخیرا حضور خود را با افتتاح اولین فروشگاه های فیزیکی خود در این کشور در ماه گذشته افزایش داد.

بازار گوشی‌های هوشمند هند تحت سلطه تلفن‌های اندرویدی ارزان‌قیمت است، مانند گوشی‌های ارائه شده توسط سامسونگ و بازیکنان چینی مانند Oppo و Xiaomi. اما طبقه متوسط ​​رو به رشدی وجود دارد و مصرف کنندگانی که مایلند بیشتر برای دستگاه های گران قیمت خرج کنند.

بر اساس تحقیقات Counterpoint، گوشی های هوشمند با قیمت بالای 400 دلار اکنون 10 درصد از کل حجم گوشی های ارسال شده را در مقابل 4 درصد قبل از همه گیر تشکیل می دهند. این دسته از گوشی های هوشمند 35 درصد از کل درآمد بازار گوشی های هوشمند را تشکیل می دهند.

کوک درباره فرصتی که بازار هند ارائه می‌کند، گفت: افراد زیادی وارد طبقه متوسط ​​می‌شوند و من واقعاً احساس می‌کنم که هند در نقطه اوج قرار دارد و حضور در آنجا عالی است.

هند بزرگتر از چین برای فروش؟

چین به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اپل تبدیل شده است و آیفون‌های این شرکت به محبوبیت مصرف‌کنندگان این کشور تبدیل شده‌اند.

با توجه به اینکه جمعیت هند قرار است از چین پیشی بگیرد و بسیاری از پویایی ها از جمله طبقه متوسط ​​رو به رشد در حال انجام است، اپل در مورد چشم انداز خود هیجان زده است.

مدیر اجرایی اپل تیم کوک هنگام افتتاح اولین فروشگاه خرده فروشی اپل در هند در بمبئی در 18 آوریل 2023 اشاره می کند.

پونیت پرنجپه | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

کسب و کار اپل در چین بزرگ که شامل سرزمین اصلی، تایوان و هنگ کنگ می شود، 17.81 میلیارد دلار فروش در سه ماهه اول سال گزارش کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش فروش داشته است.

Munster از Deepwater Asset Management گفت، مدیرعامل اپل، کوک، “در حال ایجاد زمینه ای است که هند می تواند بزرگ یا بزرگتر از چین باشد.”

“بنابراین همه نگرانی‌های شما، نگرانی‌های من در مورد چین، حداقل در سمت تقاضا، موفقیت‌های زیادی در هند دارند. پس از یک دهه، آنها بالاخره در هندوستان جذب می شوند.”

اشاره مانستر به نگرانی‌ها در مورد کاهش سرعت اپل در چین بود.

مدیر عامل اپل، تیم کوک، زمینه سازی برای هند

هنوز هم برخی در مورد پتانسیل بازار هند برای اپل تردید دارند. ریچارد ویندزور، بنیانگذار شرکت تحقیقاتی مستقل رادیو موبایل آزاد، به تفاوت سرانه تولید ناخالص داخلی بین دو کشور اشاره کرد، معیاری که اغلب به عنوان معیار گسترده ای از استانداردهای زندگی متوسط ​​استفاده می شود. بر اساس گزارش بانک جهانی، سرانه تولید ناخالص داخلی چین بیش از 5 برابر تولید ناخالص داخلی هند است.

ویندزور می‌گوید: «بنابراین، در حالی که بالقوه بسیاری از هندی‌ها مایلند آیفون بخرند، از نظر تعداد کل، از نظر اعدادی که واقعاً می‌توانند آن را در هند بخرند، احتمالاً بسیار کمتر از چین خواهد بود.

استراتژی اپل در هند فراتر از فروش سخت افزار است. این شرکت همچنین به دنبال کاهش وابستگی خود به چین به هند است تا به یک قطب تولیدی کلیدی تبدیل شود.

اپل سال گذشته مونتاژ آیفون 14 پرچمدار خود را در هند آغاز کرد – اولین باری که این شرکت جدیدترین دستگاه خود را در این کشور تولید می کند، بسیار نزدیک به عرضه اولیه. پیوش گویال، وزیر بازرگانی و صنعت هند، در ژانویه گفت که اپل قصد دارد 25 درصد از کل آیفون های خود را در هند تولید کند.

به گفته تحلیلگر، مثبت بودن آخرین ارقام اپل روند را کاهش می دهد