اپل برای توسعه دهندگان کوچک هزینه های فروشگاه App را به نصف تا 15 درصد کاهش می دهد

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) در مرکز همایش های سان خوزه در سن خوزه ، کالیفرنیا دوشنبه ، 4 ژوئن 2018 صحبت می کند.

جاش ادلسون | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد ، اپل نرخ کمیسیون App Store خود را برای توسعه دهندگان نرم افزار با کمتر از 1 میلیون دلار فروش خالص سالانه در سیستم عامل خود ، به 15 درصد کاهش می دهد.

در حال حاضر اپل از کل قیمت برنامه های پولی و خریدهای درون برنامه ای از App Store 30٪ پورسانت می گیرد. برای برخی از سازندگان برنامه های کوچک ، سیاست جدید می تواند مبلغی را که آنها به اپل پرداخت می کنند ، به نصف کاهش دهد.

اپل می گوید برنامه App Store Small Business از اول ژانویه آغاز می شود و توسعه دهندگانی که واجد شرایط آن باشند هزینه های App Store بابت خریدهای برنامه و درون برنامه ای را کاهش می دهند. برنامه نویسان جدیدی که قبلاً در App Store منتشر نکرده اند نیز از حق کمیسر 15٪ برخوردار می شوند.

این اقدام یک شاخه زیتون از شرکت اپل است زیرا قانون گذاران در سراسر جهان به طور فزاینده ای روی شیوه های تجاری خود برای App Store تمرکز دارند که این تنها روش نصب نرم افزار بر روی iPhone یا iPad برای اکثر افراد است. گزارشی از کمیته فرعی قضایی مجلس در زمینه ضد انحصار در ماه اکتبر منتشر شده است که می گوید اپل “سود فوق العاده عادی” از فروشگاه App به دست می آورد.

این برنامه جدید برای توسعه دهندگان کوچکی است که پس از هزینه های اپل ، سالانه کمتر از 1 میلیون دلار در کل برنامه های خود در فروشگاه App اپل درآمد کسب می کنند. اپل گفت ، هرگاه توسعه دهنده ای از این آستانه عبور کند ، با نرخ استاندارد 30٪ صورتحساب دریافت می شود. اگر بعداً برای یک سال تقویمی زیر یک میلیون دلار فروش داشته باشند ، می توان کمیسیون کمتری را بازیابی کرد. اپل گفت که جزئیات بیشتری در مورد شرایط کمیسیون های کاهش یافته در ماه آینده نشان می دهد.

اعلامیه روز چهارشنبه جدا از هزینه 15٪ پایین اپل در سال دوم اشتراک از طریق App Store است که برای شرکت های بزرگ نیز اعمال می شود و در سال 2016 اجرا شد.

اپل ماه گذشته در یک پرونده سالانه با SEC گفت که کاهش نرخ کمیسیون App Store آن می تواند به نتایج مالی شرکت لطمه بزند. درآمد App Store بخش عمده ای از تجارت خدمات اپل است که در سه ماهه منتهی به سپتامبر 14.55 میلیارد دلار درآمد کسب کرده و 22٪ از درآمد شرکت را برای این دوره تشکیل می دهد.

اما اپل همچنان برای خریدهای درون برنامه ای برای برنامه های پردرآمد ، 30٪ هزینه می پردازد ، به این معنی که تأثیر بر منابع مالی اپل کم است. علاوه بر این ، حداکثر تخفیف برای هر ناشر محدود است ، زیرا کمیسیون پس از فروش پس از عبور از هزینه های اپل از 1 میلیون دلار ، به 30 درصد برمی گردد.

اپل می گوید حدود 1.8 میلیون برنامه در App Store وجود دارد ، اما برنامه ها بیشترین کسب و کار را دارند. بر اساس برآورد سال 2019 شرکت تحلیلی برنامه Sensor Tower ، 1٪ برتر ناشران برنامه 93٪ درآمد را از طریق App Store و Play Store Google تولید می کنند.

این تغییر به شرکتهای کوچکی که از طریق برنامه کلاسها یا جلسات مجازی ارائه می دهند ، کمک خواهد کرد که دارای هزینه های ثابت مانند زمان مربی هستند و در طی همه گیر شدن Covid-19 اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. اپل در یک پست جداگانه در وب سایت خود ، یک برنامه مربی شنا ، یک برنامه کدگذاری برای کودکان و یک بازی مستقل را به عنوان مشاغلی که می توانند از تغییر سیاست بهره مند شوند برجسته کرد.

اپل کارمزد کالاهای فیزیکی خریداری شده از طریق برنامه ها ، مانند رزرو کلاس حضوری یا Uber را دریافت نمی کند. اما این کلاسها یا رویدادهای دیگری را که بصورت آنلاین برگزار می شود ، مانند یک جلسه یوگای مجازی ، کالاهای دیجیتالی و مشمول حق کمیسیون می داند. این هزینه ها را پس از یک دعوای عمومی پر سر و صدا با فیس بوک تا پایان سال به حالت تعلیق درآورد.

بعید به نظر می رسد که این تغییرات باعث ایجاد جذابیت در اپلیکیشن فیس بوک یا سازنده Fortnite Epic Games شود که درگیر درگیری های حقوقی با اپل بر سر هزینه 30٪ شرکت و اقدامات مربوط به آن است. یکی از برآوردهای ماه اوت حاکی از آن است که اپیک گیمز تاکنون بیش از 1.2 میلیارد دلار درآمد در App Store کسب کرده است ، و این امر برای واگذاری کمیسیون واجد شرایط نیست.