انگلیس از برنامه “بلند پروازانه” برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به میزان 68٪ خبر داد

توربین های بادی همانطور که از ساحل کراسبی ، در شمال غربی انگلستان دیده می شود.

ویلیام یان موران | لحظه | گتی ایماژ

طبق برنامه های اعلام شده در روز پنجشنبه ، دولت انگلیس تا سال 2030 ، در مقایسه با سطح 1990 ، میزان انتشار گازهای گلخانه ای حداقل 68 درصد را هدف قرار خواهد داد.

هدف جدید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای قبل از نشست جاه طلبی آب و هوا در 12 دسامبر است که انگلیس به عنوان مشترک میزبان آن خواهد بود.

در بیانیه ای ، بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس ، هدف جدید را “بلند پروازانه” توصیف کرد ، در حالی که آلوک شارما ، وزیر تجارت و انرژی گفت که این نشان دهنده “فوریت و مقیاس چالشی است که سیاره ما با آن روبرو است”.

این هدف تحت توافقنامه پاریس در سال 2015 در مورد تغییر اقلیم به عنوان سهم ملی تعیین شده یا NDC شناخته می شود. NDCs بخشی جدایی ناپذیر از این توافق نامه است که هدف آن حفظ گرمایش کره زمین “بسیار کمتر” از 2 درجه سانتیگراد (35.6 درجه فارنهایت) بالاتر از سطح قبل از صنعتی و “تلاش برای پیگیری” برای افزایش دما به 1.5 درجه سانتیگراد است.

پیش از این ، انگلیس هدف NDC 53 درصد بود. حمل و نقل هوایی و حمل و نقل بین المللی در هدف گنجانده نشده است.

جاه طلبی ، اما کارهایی که باید انجام شود

از جمله کسانی که به هدف جدید دولت واکنش نشان دادند ، جان ساوون ، مدیر اجرایی Greenpeace انگلیس بود. وی گفت: “نخست وزیر حق دارد که یکی از بلند پروازانه ترین اهداف آب و هوایی را در جهان تعیین کرده است.”

وی افزود: “اما با توجه به فوریت بحران آب و هوا و پیشرفت سریع در راه حل های كربن صفر ، جاه طلبی می تواند طی دهه آینده حتی بیشتر شود.” “دولت اکنون باید اقدامات لازم برای کاهش انتشار از خانه ها ، جاده ها ، مزارع و منابع انرژی ما در انگلیس را افزایش دهد.”

اعلامیه این هفته در حالی است که انگلستان برای میزبانی اجلاس COP26 در گلاسگو ، اسکاتلند در سال آینده آماده می شود. این کنفرانس که در ابتدا برای سال 2020 برنامه ریزی شده بود ، به دلیل شیوع ویروس کرونا به نوامبر 2021 موکول شد.

مارتین هارپر ، مدیر حفاظت در انجمن سلطنتی برای حمایت از پرندگان ، با استقبال از هدف جدید ، افزود که این “اعتبار رهبری انگلیس را در پیشبرد گفتگوهای مهم در سال آینده برای آب و هوا افزایش می دهد.”

وی افزود: “اما علم تغییر اقلیم نشان می دهد كه ما باید سریعتر و بیشتر پیش برویم ، به ویژه با سرمایه گذاری در حفاظت و بازیابی زیستگاه هایی مانند peatlands كه برای قفل كردن كربن بسیار مهم هستند.”

در جای دیگر ، اد متیو ، مدیر COP26 برای ائتلاف آب و هوا ، گروهی متمرکز بر مقابله با تغییرات آب و هوا ، گفت: “قابل توجه است که انگلیس یک هدف 2030 تعیین کرده است که یک بلندپروازانه و مطابق با وظیفه قانونی خود است. تا سال 2050 به انتشار صفر خالص منجر شود. ”

متی ادامه داد و این را به عنوان “پیشرفت مهم اما کافی” توصیف نکرد.

وی افزود: “جاه طلبی بیشتر برای ایمن نگه داشتن ما و انعکاس انتشار گسترده کربن تاریخی ما عملی و ضروری است.” “ما همچنین باید به یاد داشته باشیم که آب و هوا به اهداف پاسخ نمی دهد ، بلکه به کاهش کربن پاسخ خواهد داد. این اقدام مهم است.”