انویدیا قبل از بازگرداندن سود به ارزش بازار یک تریلیون دلاری می رسد

جاش براون از Ritholtz در مورد اینکه چرا 25٪ از سهام Nvidia خود را فروخت

Nvidia در روز سه شنبه قبل از کاهش سود، به ارزش بازار 1 تریلیون دلاری رسید و به 990 میلیارد دلار کاهش یافت.

سهام انویدیا باید بالای 404.86 دلار باقی بماند تا این تمایز در طول روز حفظ شود. سهام برخی از سودهای خود را در معاملات اواخر بعدازظهر پس گرفت و به بالاترین حد خود در 52 هفته گذشته ادامه داد، اما درست به زیر ارزش 1 تریلیون دلاری سقوط کرد و در آنجا بسته شد.

سهام این سازنده تراشه هفته گذشته پس از انتشار درآمدهای سه ماهه با ارقام بالا و پایین که به طور قابل توجهی از برآوردهای اجماع پیشی گرفت، افزایش یافت. سود انویدیا به استثنای قابل توجه تراشه‌سازان دیگر را تشویق کرد اینتلو همچنین تا حدی توسط برآوردهایی که خوش بینانه تر از حد انتظار بودند، تقویت شد.

به طور قابل توجهی، انویدیا فروش 11 میلیارد دلاری را تنها برای سه ماهه دوم سال مالی 2024 پیش بینی کرده است. فروش مورد انتظار 50 درصد بیشتر از برآوردهای اجماع 7.15 میلیارد دلاری بود.

این یک سال پرچمدار برای سازندگان تراشه، بخش‌هایی از صنعت فناوری و نزدک بود که تا حدی به دلیل هیجان هوش مصنوعی و احتمال کند کردن افزایش نرخ‌های فدرال رزرو به وجود آمد. در کنار انویدیا، الفبا، متا و مایکروسافت در معاملات هفته گذشته نیز رشد داشتند.

واحدهای پردازش گرافیکی انویدیا یا GPU ها برای پلتفرم های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT OpenAI و Bard گوگل بسیار مهم هستند. این شرکت از لحاظ تاریخی در زمینه به اصطلاح GPU گسسته یا مستقل پیشرو بوده است، اما تا همین اواخر، بسیاری از مصرف‌کنندگان تصور می‌کردند که GPUها عمدتاً برای بازی‌های فشرده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ظهور کریپتو ماینینگ و هوش مصنوعی این باور را تغییر داده است و سازندگان و تامین کنندگان GPU از جمله Nvidia، میکرو دستگاه های پیشرفته و تولید نیمه هادی تایوان، طی چند ماه گذشته شاهد افزایش چشمگیر قیمت سهام بوده اند.

در مقابل، اینتل که با مشکلات موجودی و چالش‌های توسعه دست و پنجه نرم می‌کرد، از لحاظ تاریخی بر بازار تراشه‌های واحدهای پردازش مرکزی یا CPUها متمرکز بوده است. این شرکت به طور نسبی در موج علاقه سرمایه گذاران سهیم نشده است.

کلوپ با سرمایه تریلیون دلاری

سمبل نام ارزش بازار YTD %
AAPL شرکت اپل. 2.759 تریلیون دلار 36.4
MSFT شرکت مایکروسافت 2.475 تریلیون دلار 38.9
GOOGL Alphabet Inc. Class A 1.587 تریلیون دلار 40.83
AMZN Amazon.com, Inc. 1.232 تریلیون دلار 46.05
NVDA شرکت انویدیا 1.00 تریلیون دلار *به طور خلاصه 177.23

منبع: FactSet

ارزش بازار صبح روز سه‌شنبه انویدیا آن را در کنار تعداد انگشت شماری از شرکت‌های دیگر از جمله اپل، آلفابت، آمازون و مایکروسافت قرار می‌دهد که ارزشی معادل ۱ تریلیون دلار یا بیشتر دارند. سهام انویدیا تا قبل از افتتاحیه روز سه‌شنبه 166.5 درصد افزایش یافته بود.

کیف لسوینگ، جان ملوی و جینا فرانکولا از CNBC در این گزارش مشارکت داشتند.

توضیح: این داستان به روز شده است تا روشن شود که انویدیا فروش 11 میلیارد دلاری را برای سه ماهه دوم سال مالی 2024 پیش بینی کرده است.