الا اروین، رئیس اعتماد و ایمنی، استعفا داد

ایلان ماسک با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه (L) در کاخ الیزه در پاریس، 15 مه 2023 ملاقات کرد.

لودویک مارین | Afp | گتی ایماژ

الا اروین، رئیس امنیت و اعتماد توییتر از سمت خود در پلتفرم رسانه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک استعفا داد.

ایروین که روز پنجشنبه استعفای خود را به رویترز تأیید کرد، تقریباً هفت ماه در خدمت بود و از ارائه دلیل برای تصمیم خود خودداری کرد.

ایروین تیم توییتر را اداره می کرد که با اطلاعات نادرست مبارزه می کرد، محتوای توهین آمیز را حذف می کرد و به حفظ یکپارچگی پلت فرم توییتر کمک می کرد. اما توییتر در زمان تصدی ایروین و از زمانی که ماسک به عنوان مدیرعامل شروع به کار کرد، چالش های مهمی را در زمینه ایجاد محتوای توهین آمیز تجربه کرد.

به عنوان مثال، ماسک قبلاً گفته بود که مبارزه با مواد سوء استفاده جنسی از کودکان یا CSAM “اولویت شماره 1” این پلتفرم است. گزارش NBC News و CNBC در ژانویه نشان داد که محتوای غیرقانونی همچنان آزادانه در این پلتفرم در حال پخش است.

خروج ایروین در زمان پرتلاطمی برای شبکه رسانه های اجتماعی رخ می دهد که با انتشار مستند ادعایی یک وب سایت محافظه کار در مورد افراد ترنسجندر دست و پنجه نرم می کرد. این ویدئو روز پنجشنبه در پلتفرم توییتر آپلود شد، اما “محدودیت دید” بود و از بازتوییت مجدد یا نظر دادن در مورد آن توسط کاربران جلوگیری کرد.

روز جمعه، ماسک این ویدئو را پس از برداشته شدن محدودیت‌های دید به اشتراک گذاشت.

تیم اعتماد و ایمنی توییتر، واحدی که ایروین تا اوایل این هفته اداره می کرد، مسئولیت محدود کردن انتشار پست را بر عهده داشت. اسلاف ایروین، یوئل راث، تنها دو هفته از مالکیت ماسک استعفا داد.

ماسک که از اکتبر 2022 مالک توییتر است و خود را قهرمان آزادی بیان توصیف کرده است، این برچسب‌گذاری را یک “اشتباه” خواند، اما از روز جمعه، محدودیت‌های دید را برطرف نکرده بود. انتشار محتوای صریح، خشونت آمیز یا نفرت انگیز در شبکه های رسانه های اجتماعی نگرانی قابل توجهی برای قانون گذاران، تنظیم کننده ها، گروه های مدافع و مردم بوده است.

نگرانی در مورد محتوای نامطلوب، از جمله مطالب توهین آمیز نژادی یا جنسی، مدت کوتاهی پس از اینکه ماسک توئیتر را تصاحب کرد، باعث فرار یک تبلیغ کننده شد. او از آن زمان اقداماتی را برای جلوگیری از موج و تبلیغ کنندگان انجام داده است، از جمله استخدام لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغات سابق NBCUniversal به عنوان مدیر عامل.

نه ایروین و نه ماسک درخواستی برای اظهار نظر نکردند. ایمیل مطبوعاتی توییتر پاسخی خودکار و غیر اطلاعاتی ارائه کرد.

Vox: ما نمی دانیم که یک مدیر عامل جدید توییتر چقدر قدرت برای خاموش کردن آتش های ایجاد شده توسط رئیس دارد.