اقتصاددان مایکروسافت نسبت به دخالت بازیگران بد هوش مصنوعی در انتخابات هشدار داد

نشان مایکروسافت در ساختمان خود در ردموند، واشنگتن مشاهده شد.

توبی اسکات | تصاویر SOPA | لایت راکت | گتی ایماژ

مردم باید بیشتر نگران «استفاده از هوش مصنوعی توسط بازیگران بد» باشند تا اینکه در مورد بهره‌وری هوش مصنوعی که از بهره‌وری انسانی پیشی می‌گیرد. مایکروسافت مایکل شوارتز، اقتصاددان ارشد، روز چهارشنبه در نشست مجمع جهانی اقتصاد گفت.

شوارتز در حالی که در یک پانل در مورد استفاده از هوش مصنوعی مولد صحبت می‌کرد، افزود: «قبل از اینکه هوش مصنوعی بتواند تمام مشاغل شما را بگیرد، مطمئناً می‌تواند آسیب زیادی به دست اسپمرها، افرادی که می‌خواهند در انتخابات دستکاری کنند، وارد کند.

مایکروسافت برای اولین بار در سال 2019 یک میلیارد دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرد، سال ها قبل از اینکه این دو شرکت مدل زبان بزرگ GPT OpenAI را در محصول جستجوی Bing مایکروسافت ادغام کنند. در ماه ژانویه، مایکروسافت از سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری جدید در این شرکت خبر داد. OpenAI به مایکروسافت متکی است تا حجم محاسباتی را برای محصولات OpenAI فراهم کند، رابطه‌ای که Wells Fargo اخیراً گفت می‌تواند تا 30 میلیارد دلار درآمد سالانه جدید برای مایکروسافت به همراه داشته باشد.

شوارتز احتیاط خود را در مورد هوش مصنوعی با اشاره به این نکته که همه فناوری‌های جدید، حتی خودروها، زمانی که برای اولین بار به بازار آمدند، دارای درجه‌ای از خطر بودند. او خاطرنشان کرد: «وقتی هوش مصنوعی ما را بهره‌ورتر می‌کند، ما به‌عنوان بشر باید وضعیت بهتری داشته باشیم، زیرا می‌توانیم چیزهای بیشتری تولید کنیم.»

ChatGPT OpenAI باعث سیل سرمایه گذاری در بخش هوش مصنوعی شد. گوگل اقدام به راه‌اندازی یک ربات چت رقیب به نام Bard کرد که موجی از نگرانی‌های داخلی در مورد عرضه ناموفق را برانگیخت. سیاستمداران و تنظیم‌کننده‌ها نگرانی فزاینده‌ای در مورد تأثیر بالقوه فناوری هوش مصنوعی نیز ابراز کرده‌اند.

کاخ سفید روز سه شنبه به CNBC گفت، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، پنجشنبه با مدیران ارشد Anthropic، یکی دیگر از شرکت های هوش مصنوعی، و گوگل، مایکروسافت و OpenAI دیدار خواهد کرد تا در مورد توسعه مسئول هوش مصنوعی گفتگو کند. در همین حال، لینا خان، رئیس FTC روز چهارشنبه مقاله ای در نیویورک تایمز نوشت و هشدار داد “مجری ها و تنظیم کننده ها باید هوشیار باشند.”

شوارتز گفت: “لطفاً به خاطر داشته باشید، شکستن بسیار آسان تر از ساختن است.”

خطرات هوش مصنوعی: هوش مصنوعی چگونه بر انتخابات 2024 تأثیر می گذارد؟