افزایش بخش انرژی ، بازگشت سهام ، سرمایه گذار احتیاط می کند

بخش انرژی بهترین هفته خود را پشت سر می گذارد.

این گروه هفته گذشته در یک تجمع پاداش دهنده سهام مرتبط با داستان رشد اقتصادی – حتی با افزایش پرونده های Covid-19 ایالات متحده و تهدید به قفل شدن بیشتر – این گروه جاروب شد. این بخش بیش از 16 درصد رشد کرد.

هفته گذشته یک تغییر خوشایند برای سرمایه گذاران انرژی بود – با اختلاف زیاد بدترین عملکرد S&P 500 در سال جاری است.

اما ، نانسی تنگلر ، مدیر ارشد سرمایه گذاری در سرمایه گذاری های Laffer Tengler ، هشدار می دهد که گزاف گویی ممکن است برای درست بودن بسیار خوب باشد.

“وقتی به عملکرد تاریخی نگاه می کنید ، XLE [energy ETF] طی 10 سال گذشته سالانه در حدود 4.2٪ در مقابل مثبت 13٪ برای S&P و 2.3٪ مثبت برای Chevron کاهش یافته است ، بنابراین من می خواهم خرید چیزی مانند Chevron را برای تجارت خریداری کنم ، “Tengler به CNBC گفت” تجارت ملت “در جمعه.

در حالی که ارزیابی ارزان انرژی و عملکرد اخیر ممکن است برای سرمایه گذاران مثبت به نظر برسد ، تنگلر نسبت به گمراه شدن توسط سیگنالهای خرید غلط هشدار می دهد.

وی گفت: “Chevron و XLE بیش از 12 سال است که در محدوده خرید ما قرار دارند ، این بدان معنی است که ارزان نیستند. در نهایت ارزان هستند.” “وقتی به تغییر اساسی در نحوه دریافت انرژی ، انرژی پاک ، تأکید فکر می کنید که الف [Joe] دولت بایدن این کار را انجام می دهد ، من این را یک تجارت چرخه ای می دانم اما نه یک روند سکولار که می خواهم آن را به عنوان یک سرمایه گذار بلند مدت حفظ کنم. “

کریگ جانسون ، تکنسین ارشد بازار در Piper Sandler ، گفت که نمودارها شواهدی را نشان می دهند که علی رغم گزاف گویی ، بخش انرژی هنوز تحت فشار قرار می گیرد.

جانسون در همان بخش “تجارت ملت” گفت: “این بسیار خوب است که ما در اینجا پایین تر هستیم اما قبلا این کار را انجام داده ایم و فقط چرخیده ایم و شکست خورده ایم.”

جانسون گفت: “این نمودار برای XLE زیر یک میانگین متحرک 200 روزه است ، روند طولانی مدت هنوز هم بسیار نزولی است.”

“با توجه به اینکه شورون و اکسون 45٪ از این شاخص را نشان می دهند و نمودارها هیچ نشانه ای از چرخش در این برهه از زمان را نشان نمی دهند ، من تا حد زیادی این را فقط به عنوان یکی از این نوع تجمعات تسکین دهنده و یک رالی کوتاه پوشش می دانم و من به دنبال کاهش موقعیت ها در فضای انرژی در این برهه از زمان خواهیم بود. “

XLE ETF امسال 44 درصد افت کرده است. اکسون موبیل 48 درصد و شورون 31 درصد افت کرده است.

سلب مسئولیت