اصول اولیه مالک خانه برای تامین مالی انرژی خورشیدی برای املاک مسکونی

برای جلوگیری از افزایش هزینه های انرژی و بهره مندی از افزایش مشوق های انرژی های تجدیدپذیر و معافیت های مالیاتی، صاحبان خانه های بیشتری ممکن است سیستم خورشیدی خانگی را در نظر بگیرند. سال گذشته، رشد خورشیدی مسکونی در ایالات متحده رونق گرفت. بر اساس گزارش انجمن صنایع انرژی خورشیدی، حتی با کاهش رشد کلی تاسیسات خورشیدی، از جمله پروژه‌های تجاری و صنعتی، سال به سال، پروژه‌های خورشیدی مسکونی با رشدی خیره‌کننده 40 درصدی به کمتر از شش گیگاوات رسید. این رشد با رکورد 700000 صاحب خانه در ایالات متحده مواجه شد که در سال 2022 خورشیدی نصب کردند.

انبوهی از مسائل پیچیده در بازار خورشیدی وجود دارد، از جمله برخی سیاست های بحث برانگیز. نبردها بر سر منبع خارجی قطعات انرژی خورشیدی و تعرفه‌های واردات از چین همچنان ادامه دارد – رئیس جمهور بایدن اخیراً لایحه‌ای را وتو کرد که تعرفه‌ها را دوباره اعمال می‌کرد و احتمالاً هزینه‌ها را در سراسر زنجیره تامین خورشیدی افزایش می‌داد. نت مترینگ، راهی که مالکان خانه می توانند از طریق شبکه برای تولید انرژی خود بازپرداخت کنند، سال گذشته در کالیفرنیا – بزرگترین بازار خورشیدی کشور – ضربه بزرگی خورد و انتظار می رود که رشد کلی پروژه های مسکونی در سال جاری را کاهش دهد. و شرایط وام دهی در سرتاسر بازار اعتبار امروز به دلیل افزایش نرخ بهره فدرال رزرو سخت تر شده است که باعث افزایش نرخ وام برای پروژه های خورشیدی می شود.

تامین مالی ممکن است برای اکثر صاحبان خانه که علاقه مند به ارتقای انرژی خانه خود با انرژی خورشیدی هستند ضروری باشد یا حداقل ارزش آن را داشته باشد. طبق اعلام EnergySage، بازاری که مصرف‌کنندگان را با شرکت‌های انرژی مرتبط می‌کند، میانگین ملی برای نصب پانل‌های خورشیدی 10 کیلوواتی در سال 2023، پس از در نظر گرفتن 30 درصد اعتبار مالیات خورشیدی فدرال، حدود 20000 دلار است. وام ها به عنوان راهی برای تامین مالی انرژی خورشیدی رونق گرفته اند، و حتی با ناپدید شدن پیشنهادات با نرخ بهره پایین و در برخی موارد صفر، صورتحساب های خرده فروشی بالاتر همچنان نرخ های وام را معقول می کند. به گفته شرکت مشاوره انرژی Wood Mackenzie، سهم رکورد بخش وام از بازار خورشیدی مسکونی در سال 2022 به 70 درصد پروژه‌ها رسید. این امر در سال 2023 تکرار نخواهد شد، اما بخش بزرگی از بازار خورشیدی باقی خواهد ماند.

شروع با اصول اولیه بهترین راه برای صاحبان خانه است تا تصمیمات مالی انرژی خورشیدی را بپیچند. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری برای ادامه پروژه مسکونی در نظر بگیرید.

تحقیقات خود را در مورد هزینه های خورشیدی دولت به ایالت انجام دهید

جوئل روزنبرگ، یکی از اعضای تیم پروژه های ویژه در Rewiring America، یک سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر روی، می گوید: «پیش از اینکه بررسی کنید چگونه می خواهید هزینه آن را پرداخت کنید، به راحتی می توانید بفهمید که چه چیزی ممکن است بخواهید بخرید و چه هزینه ای ممکن است داشته باشد. برق رسانی به خانه ها، مشاغل و جوامع

او استفاده از EnergySage را برای یافتن قیمت های خورشیدی رقیب توصیه می کند. این به صاحبان خانه ایده بهتری – فراتر از میانگین های سراسری – بر اساس عوامل واقعی مانند اندازه سیستم می دهد. او گفت که قبل از اینکه آنها شروع به بررسی نحوه پرداخت هزینه کنند، درک این موضوع مهم است.

به دنبال برنامه های تامین مالی انرژی محلی باشید

هنگامی که صاحبان خانه آماده هستند تا بیشتر در مورد گزینه های تامین مالی تحقیق کنند، اداره انرژی ایالت آنها و یک شرکت برق محلی می توانند مکان های خوبی برای شروع باشند زیرا هر دو ممکن است برنامه های تامین مالی خورشیدی را ارائه دهند.

مادلین فلیشر، وکیل محیط زیست و انرژی ساکن اوهایو که یک وب سایت انرژی پاک را اداره می کند، می گوید: «آنها ممکن است مستقیماً درگیر نباشند، اما اغلب می توانند مواردی را که ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد، علامت گذاری کنند.

به عنوان مثال، اوهایو دارای یک برنامه ایالتی است که نرخ کاهش یافته وام خورشیدی را با وام دهندگان خاص ارائه می دهد.

قیمت وام خورشیدی را از چندین وام دهنده دریافت کنید

ویکرام آگاروال، مدیر عامل EnergySage گفت: مصرف کنندگان باید از سه تا پنج منبع به دنبال نقل قول باشند و حتماً به شرایط و ضوابط توجه کنند.

وام دهندگان بالقوه می توانند شامل بانک محلی صاحب خانه، اتحادیه اعتباری، بانک ملی یا یک موسسه تخصصی معروف به بانک سبز باشند که بر وام پروژه های سازگار با محیط زیست تمرکز دارد.

فلیشر گفت که بانک های سبز ممکن است پیشنهادات قوی تری داشته باشند. استفاده از یک جستجوی ساده در گوگل برای “بانک سبز” و ایالت شما ممکن است گزینه هایی را به همراه داشته باشد. برای یافتن وام دهندگان بالقوه، صاحبان خانه می توانند از منابع صنعتی گسترده تر مانند شبکه بانک سبز یا ائتلاف برای سرمایه سبز نیز مشورت کنند.

پیشنهادات شرکت تاسیسات خورشیدی را با دقت در نظر بگیرید

نصب کننده های خورشیدی مانند سان ران و Sunnova، وام نیز ارائه دهید.

آگاروال گفت که اکثر نصاب ها وام هایی برای مدت 15، 20 یا 25 سال ارائه می دهند، در حالی که بانک ها ممکن است وام های کوتاه مدت را با نرخ بهره پایین تر و با کارمزد کمتر ارائه دهند. نرخ بهره بسته به عواملی مانند مبلغ وام، مدت زمان و قدرت اعتبار وام گیرنده می تواند بسیار متفاوت باشد. بر اساس تحلیل اخیر Nerdwallet، مقادیر معمول وام بین 1000 تا 100000 دلار است و نرخ درصد سالانه برای افرادی که اعتبار عالی دارند می تواند از حدود 6٪ تا حدود 36٪ متغیر باشد.

جیسون مک داف، رئیس گرین پنی، یک بانک مجازی و کربن خنثی که بر تامین مالی پروژه‌های پایدار متمرکز است، می‌گوید: «نصب‌کنندگان در نصب خورشیدی عالی هستند، اما ممکن است در امور مالی یا بانکی متخصص نباشند.

او گفت که هر صاحب خانه ای که از طریق نصاب وام در نظر می گیرد باید مطمئن شود که مستقیماً با سرمایه گذار صحبت کند. او گفت که مالکان خانه باید به دنبال درک کامل ترتیبات مالی باشند که وارد آن می شوند. به عنوان مثال، آیا نرخ ثابت یا متغیر خواهد بود؟ هزینه های تامین مالی اولیه چیست؟ و پرداخت ماهانه پیش بینی شده چقدر است؟

همچنین شایان ذکر است که نصاب‌ها همیشه هزینه‌ها را ذکر نمی‌کنند، بنابراین در صورت پرداخت نقدی در مقابل تأمین مالی، حتماً در مورد هزینه نصب سؤال کنید. او گفت که هزینه های پیش پرداخت محتمل نیست، اما ارزش آن را دارد که در اسناد وام بپرسید و تأیید کنید، فقط برای اطمینان.

کارمزدها، شرایط و ضوابط بدهی خورشیدی را بررسی کنید

مصرف کنندگان باید همیشه بپرسند که علاوه بر نرخ بهره، چه کارمزدی با وام های ارائه شده مرتبط است، زیرا کارمزدها ممکن است به هزاران دلار برسد.

همچنین صاحبان خانه باید با سایر شرایط، شرایط و گزینه های موجود آشنا باشند. به عنوان مثال، برخی از وام ها به وام گیرنده این امکان را می دهد که یک بار استهلاک کند تا مبلغ را کاهش دهد. برای مثال، اگر صاحب خانه یک وام 10000 دلاری بگیرد و سپس 3000 دلار اعتبار مالیاتی دریافت کند، می توان از این پول برای پرداخت وام دهنده استفاده کرد و وام را به 7000 دلار کاهش داد. آگاروال گفت، به طور کلی، این گزینه، در صورت وجود، می تواند یک بار در 12 تا 18 ماه اول وام استفاده شود.

وام های سهام خانه و HELOC می تواند گزینه خوبی برای صاحبان خانه هایی باشد که دارای ارزش سهام کافی در خانه خود هستند. به گفته بانک‌کریت، این گزینه‌ها همچنین می‌تواند برای صاحب‌خانه‌هایی که اعتبارشان به آنها اجازه نمی‌دهد واجد شرایط وام شخصی با نرخ مطلوب باشند، مفید باشد.

مراقب خطرات وام دهی باشید که می تواند منجر به سلب مالکیت خانه شود

آخرین کاری که هر صاحب خانه باید انجام دهد این است که اجازه دهد وام مالی سبز منجر به سلب مالکیت شود. این یک نگرانی برای کمیسیون تجارت فدرال و سازمان نظارت بر مصرف کنندگان دولت، اداره حمایت مالی مصرف کننده بوده است. وام های انرژی پاک ارزیابی شده املاک (PACE) که با تضمین مالیات بر دارایی خانه وام گیرنده تضمین شده است، در دهه گذشته برای تأمین مالی بهبود خانه های انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی استفاده شده است و چندین سال پیش بسیار محبوب بود.

CFPB نگران وام دهندگانی است که در این سطح کار نمی کنند و این وام ها باعث عقب افتادن وام گیرندگان از پرداخت وام مسکن و بدتر شدن ارزش اعتبار می شود. بر اساس بیانیه اخیر روهیت چوپرا، مدیر CFPB، پیشنهاد جدیدی از CFPB به دنبال محافظت از مالکان خانه در برابر “شرکت های بی پروا” است که “وام های غیرقابل قبول با وعده های اغراق آمیز صرفه جویی در قبض انرژی” ارائه می دهند.

بازار مالی خورشیدی تحت سلطه تعداد انگشت شماری از بازیگران است

به گفته وود مکنزی، در حالی که گزینه‌های زیادی برای وام‌ها در بازار خورشیدی مسکونی وجود دارد، داده‌ها نشان می‌دهد که کل حجم وام‌دهی تحت سلطه پنج بازیگر است که 71 درصد از کل بازار مسکونی را در سال 2022 تأمین مالی کرده‌اند. این مشابه بازار وام دهی سال 2021 بود. GoodLeap (26٪ از بازار خورشیدی مسکونی) در مجموع شماره 1 بود.

Sunrun و Sunnova با هم 79 درصد از بازار متعلق به شخص ثالث برای خورشیدی خانگی را به خود اختصاص دادند. این یک تصمیم کلیدی دیگر را برای صاحبان خانه به ارمغان می آورد: آیا آنها باید سیستم را خودشان تامین مالی و مالک شوند یا حقوق تولید انرژی خورشیدی خود را اجاره کنند؟

لیزینگ خورشیدی محبوب‌تر است، اما جنبه‌های منفی دارد

گزینه های اجاره وجود دارد و ممکن است برای برخی از صاحبان خانه به عنوان راهی برای جلوگیری از هزینه های اولیه تجهیزات و نصب جذاب باشد. مزیت دیگر این است که صاحب خانه مسئول نگهداری نیست. به گفته وود مکنزی، انتظار می رود که اجاره به صاحبان خانه در سال جاری محبوبیت بیشتری پیدا کند، زیرا شرکت های لیزینگ می توانند اعتبارات بیشتری تحت قانون کاهش تورم دریافت کنند. این «افزودن‌کننده‌ها» فراتر از اعتبار مالیاتی اصلی 30 درصد، اقتصاد را برای شرکت‌هایی که سیستم‌های خورشیدی را به صاحبان خانه اجاره می‌دهند جذاب‌تر می‌کند.

اما برای صاحبان خانه نکات منفی وجود دارد.

آگاروال گفت که اجاره معمولا برای صاحبان خانه گران تر است و آنها واجد شرایط دریافت 30 درصد اعتبار مالیاتی نخواهند بود. آگاروال افزود: اجاره همچنین می‌تواند چالش‌های متعددی را در زمانی که صاحبان خانه تصمیم به فروش خانه خود می‌کنند، ایجاد کند، بنابراین مهم است که مزایا و معایب آن را به دقت بسنجیم.

مک داف گفت: اگر این مسیر را در نظر بگیرید، صاحبان خانه باید مطمئن باشند که جزئیات مربوط به فرآیند اجاره را درک می کنند. برای مثال، آن‌ها باید بدانند که پرداخت‌های اجاره با پرداخت آب و برق موجودشان چگونه مقایسه می‌شود و در صورت بروز مشکلات، روند تعمیر چگونه خواهد بود.

قیمت خورشیدی همچنان در حال کاهش است، بنابراین عجله تصمیم درستی نیست

روزنبرگ گفت، اعتبار مالیاتی که در نتیجه قانون کاهش تورم تمدید و افزایش یافت، هزینه نصب خورشیدی را برای مصرف کنندگان دلپذیرتر می کند. اما اگر هنوز از نظر مالی دور از دسترس است، حتی با وام، هر از چند گاهی دوباره بررسی کنید زیرا قیمت ها همچنان کاهش می یابد و صاحبان خانه 10 سال فرصت دارند تا مشوق IRA را دریافت کنند.

او گفت: “شما می توانید در سال 2023 مظنه و در سال 2026 مظنه دریافت کنید و ممکن است دو سوم هزینه باشد و همچنان می توانید اعتبار مالیاتی را دریافت کنید.”