استراتژیست با اظهار نظرهای بحرانی جیمی دیمون قانع نشد

کارگران در داخل دفتر First Republic Bank در 01 مه 2023 در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا دیده می شوند.

جاستین سالیوان | گتی ایماژ

جی پی مورگان چیس ادعای جیمی دیمون مدیر عامل شرکت مبنی بر اینکه آشفتگی های اخیر در بخش بانکی عملاً با حل و فصل مشکلات پایان یافته است. جمهوری اول یکی از تحلیلگران پیشنهاد کرد که ممکن است زودرس باشد.

غول وال استریت پس از توقیف آن توسط وزارت حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا، برنده حراج آخر هفته برای وام دهنده منطقه ای درگیر شد و تقریباً تمام سپرده ها و اکثر دارایی های خود را به دست خواهد آورد.

پس از سقوط ناگهانی بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر در اوایل ماه مارس، سقوط First Republic سومین مورد از نوع خود در میان بانک‌های متوسط ​​بود. این باعث بحران جهانی اعتماد شد که در نهایت Credit Suisse را به لبه پرتگاه سوئیس کشاند و باعث نجات اضطراری توسط رقیب داخلی UBS شد.

دیمون در تماسی کوتاه پس از اعلام قرارداد اولین جمهوری، به تحلیلگران گفت: «فقط بانک‌های زیادی وجود دارند که از این طریق آفساید بودند.

دیمون گفت: “ممکن است یک کوچکتر دیگر وجود داشته باشد، اما این تقریباً همه آنها را حل می کند.” این بخش از بحران به پایان رسیده است.»

بی‌ثباتی مالی اخیر، ملاحظات نگران‌کننده دیگری را برای بانک‌های مرکزی اضافه کرده است که نرخ‌های بهره را به شدت افزایش داده‌اند تا تورم را مهار کنند و برخی از موقعیت‌های نادرست مدیریت شده توسط برخی بانک‌ها را که انتظار نداشتند شرایط مالی به این شدت سخت‌تر شود، آشکار می‌کند.

فدرال رزرو آمریکا آخرین تصمیم سیاست پولی خود را روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد و چندین تن از سیاستگذاران بانک مرکزی تاکید کرده اند که بر بازگرداندن تورم به زمین حتی اگر به معنای وارد کردن اقتصاد به رکود باشد، تاکید کرده اند.

استراتژیست می گوید: ما نمی دانیم چه مشکلات دیگری ممکن است در کمین بخش بانکی باشد

دیوید پیرس، مدیر ابتکارات استراتژیک در بازارهای سرمایه GPS مستقر در یوتا، سه شنبه به CNBC گفت که ضعف های بخش مالی ممکن است عمیق تر از پیام های بانکداران و سیاست گذاران باشد.

“اگر به جنبه سیاسی این موضوع گوش دهید، از آنها می خواهید بگویند که واقعاً مشکلی نیست زیرا همه اینها از طریق بیمه FDIC پوشش داده می شود، اما پول باید در آن هزینه شود و آنها سپرده ها را بسیار بالاتر از آنچه که در نظر گرفته شده بیمه می کنند. او به CNBC گفت: «Squawk Box Europe».

FDIC تخمین زده است که هزینه فروپاشی صندوق بیمه سپرده جمهوری اول حدود 13 میلیارد دلار است که به طور قابل توجهی بیشتر از 2.5 میلیارد دلار تخمین زده شده برای Signature Bank اما کمتر از برآورد 20 میلیارد دلاری برای حل و فصل بانک سیلیکون ولی است.

پیرس پیشنهاد کرد که ماهیت ناگهانی فروپاشی ایالات متحده و کمک‌های مالی نشان می‌دهد که بانک مرکزی و تنظیم‌کننده‌ها ممکن است در حصول اطمینان از دسترسی وام‌دهندگان کوچک‌تر به عرضه پول کافی، روی نبض خود تاثیرگذار نباشند.

وی گفت: “این نباید در خلاء مانند این اتفاق بیفتد و کمی این سوال برای من ایجاد می شود که چرا آنها مجبور بودند آنها را تحویل بگیرند و در یک آخر هفته آنها را بفروشند؟ آیا آنها می توانستند آنها را تامین کنند و سرمایه اضافی به آنها بدهند و وام هایی ارائه کنند که می توانستند. آنها را از این دوران سخت عبور دادی؟” او گفت.

به گفته تحلیلگران، امسال بازارها از خود جلوتر رفته اند

جیمی دیمون بیرون می‌آید و می‌گوید: «همین است، این پایان کار است، اکنون همه ما خوب هستیم» – فکر نمی‌کنم هنوز واقعاً بتوانیم این را بگوییم، زیرا نمی‌دانیم مشکلات دیگری ممکن است چه باشد. در کمین، و بدیهی است که برخی چیزها پنهان است، و بسیاری از این موارد نیز به سوءمدیریت این بانک ها مربوط می شود.”

وی افزود که بانک‌های سقوط کرده عمدتاً به‌طور خاص به بخش فناوری خدمات داده‌اند و آنها را به‌طور منحصربه‌فردی در معرض افزایش نرخ‌های بهره قرار داده‌اند که وام‌های پرریسک‌تری به شرکت‌های «پیش سود» ارائه می‌کنند.

با این حال، درآمدهای اخیر وال استریت نشان داد که پس از آن سپرده‌ها به شدت از بانک‌های کوچک‌تر و متوسط ​​به وام‌دهندگان بزرگ و از نظر سیستمی بزرگ سرازیر شده است، و پیرس پیشنهاد کرد که آشفتگی دو ماهه «واقعاً سرمایه‌های موجود در بازار را کاهش داده است. به شرکت های بدهکار بالا.”

چشم انداز اقتصاددانان ارشد مجمع جهانی اقتصاد که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد که اقتصاددانان ارشد به طور کلی در حال حاضر ریسک سیستمیک در مقیاس بزرگ ناشی از هرج و مرج بانکی اخیر را نمی بینند، اما آنها فکر می کنند که این امر تا حدی تأثیر اقتصادی خواهد داشت.

در این گزارش آمده است: «اگرچه اقتصاددانان ارشد به طور کلی درباره پیامدهای سیستمی اختلال مالی اخیر خوش‌بین هستند – 69 درصد آن را به‌عنوان قسمت‌های مجزا به‌جای نشانه‌هایی از آسیب‌پذیری سیستمی توصیف می‌کنند، آن‌ها به اثرات بالقوه مخرب اشاره می‌کنند».

تورم و نرخ بهره: به گفته Bain & Co، افزایش وزن آسان تر از کاهش وزن است

“اینها شامل فشار بر جریان اعتبار به مشاغل و چشم انداز اختلال قابل توجه در بازارهای دارایی است.”

این ارزیابی روز دوشنبه توسط استراتژیست های DBRS Morningstar تکرار شد.

جان مکری، معاون ارشد بانک، گفت: «به طور کلی، انتظار داریم پیامدهای فوری محدودی از این شکست داشته باشیم، زیرا بازار به خوبی از مسائلی که بر بانک First Republic که نتایج بسیار ضعیفی را پس از بسته شدن بازار در 24 آوریل گزارش کرده بود، آگاه بود. گروه مؤسسات مالی جهانی در DBRS Morningstar.

درازمدت‌تر، انتظار داریم فشار بیشتری بر کیفیت دارایی‌ها وارد شود زیرا افزایش سریع نرخ بهره اقتصاد را خنک می‌کند و بر ارزش دارایی‌ها تأثیر منفی می‌گذارد، به ویژه در املاک تجاری که املاک خرده‌فروشی و اداری تحت فشار هستند.»