استارتاپ چینی خودروهای برقی لی اتو می گوید تحویل خودرو در ماه می بیش از دو برابر شده است

یک فروشگاه Li Auto در یک مرکز خرید در Yantai، استان شاندونگ در 6 مه 2023.

انتشارات آینده | انتشارات آینده | گتی ایماژ

پکن – راه اندازی خودروهای الکتریکی چینی لی خودکار گفت که در ماه مه بیش از دو برابر بیشتر از یک سال قبل خودرو تحویل داده است.

بر اساس انتشار روز پنجشنبه، برای سومین ماه متوالی، تحویل Li Auto به بیش از 20000 دستگاه رسید و به 28277 خودرو در ماه می رسید. این رقم نسبت به سال گذشته حدود 146 درصد افزایش یافته است.

در مقابل، رقبا نیو و Xpeng هر دو کاهش تحویل ماهانه نسبت به سال گذشته را گزارش کردند.

تفاوت Li Auto با این دو استارتاپ در این است که خودروهای الکتریکی آن دارای مخزن سوخت برای شارژ باتری و افزایش برد رانندگی هستند.

این واگرایی زمانی رخ می دهد که بازار خودروهای برقی چین در حال رشد سریع، رقابتی تر می شود.

متی ژائو، رئیس مواد اولیه آسیا پاسیفیک بانک آف آمریکا سکیوریتیز، جمعه در CNBC گفت: میانگین قیمت فروش بین برندها بین 10 تا 15 درصد کاهش یافته است.

او انتظار دارد که بازار خودروهای الکتریکی چین در سال جاری با رشد 27 درصدی به 8.7 میلیون دستگاه برسد، در حالی که فروش کلی خودرو در سال جاری به 32 درصد در مقایسه با 26 درصد در سال گذشته افزایش خواهد یافت.

برخی از برندها مانند Xpeng سعی در رقابت با فروش فناوری پیشرفته رانندگی کمکی دارند.

Xpeng گفت که در ماه می 7506 خودروی الکتریکی تحویل داده است که نسبت به آوریل چند صد دستگاه بیشتر است. این شرکت گفت سدان P7i آن شاهد “افزایش قابل توجهی” در تحویل بوده است.

هفته گذشته، مدیریت گفت زمان انتظار برای سفارشات P7i به دلیل تاخیر در تولید بیش از شش هفته بود که انتظار داشتند در ژوئن بهبود یابد. این شرکت افزایش قابل توجهی در تحویل کلی به بیش از 20000 خودرو در ماه در سه ماهه چهارم پیش بینی کرده است.

Nio در ماه می 6155 خودرو تحویل داد که نسبت به آوریل و یک سال قبل کمتر است. این شرکت قرار است درآمدهای سه ماهه خود را در 9 ژوئن منتشر کند.

بر اساس گزارش و پیش‌بینی تحویل‌های Li Auto، این شرکت انتظار دارد حداقل 22000 خودرو را در ماه ژوئن تحویل دهد.

این تحویل های ماهانه در مقایسه با غول های صنعت هنوز تنها کسری از بازار است تسلا و BYD.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

سه استارت آپ خودروی الکتریکی چینی در فهرست ایالات متحده.

بی وای دی اعلام کرد در ماه می 239092 دستگاه خودروی سواری فروخته است که در مقایسه با یک سال گذشته دو برابر شده است. حدود نیمی از آنها صرفاً با باتری کار می کردند، در حالی که نیمی دیگر هیبریدی بودند.

بر اساس آخرین آمار موجود از انجمن خودروهای مسافری چین، تسلا در ماه آوریل نزدیک به 40000 خودرو به مصرف کنندگان در چین فروخته است. این نسبت به دوره سال قبل که به دلیل کنترل کووید که شانگهای، جایی که کارخانه تسلا در چین واقع است، بسته شد، فروش کمی خودروهای الکتریکی داشتیم.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، این هفته برای اولین بار در بیش از سه سال گذشته از پکن و شانگهای بازدید کرد.