ارزش بازار سهام جهانی با امید به واکسن به رکورد 95 تریلیون دلار در این هفته رسیده است

ممکن است مدتی طول بکشد تا یک واکسن موثر در ویروس کرونا در سطح جهان توزیع شود ، اما بازارهای سهام جهان که آینده نگر هستند ، مانند اینجا حضور دارند.

به گفته تورستن اسلوک ، اقتصاددان ارشد در مدیریت جهانی آپولو ، ارزش کل بازارهای سهام در سراسر جهان تا روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود از 95 تریلیون دلار رسیده است ، و از پایین ماه مارس در عمق بیماری همه گیر ویروس کرونا برگشت می کند.

اخبار جدید سهام در اوج جدید با توجه به اینکه واکسن کرونا ویروس Pfizer و BioNTech بیش از 90٪ مredثر بوده است ، بسیار بهتر از کارشناسان بهداشت و بازارها بود.

اسلوک به CNBC گفت: “با وجود چشم انداز کوتاه مدت که توسط موج دوم ویروس تأثیر منفی می گذارد ، بازارهای سهام جهانی با امید به واکسن ، تسهیل بانک مرکزی و چشم انداز تسهیل مالی جهانی بیشتر افزایش می یابد.”

سهام ایالات متحده با پاک کردن تلفات ویروس کرونا در اواسط ماه اوت امسال بازگشت را به همراه داشته است. این معیار روز دوشنبه به بالاترین رکورد روزانه خود در 3،645.99 رسید زیرا اخبار امیدوار کننده واکسن باعث ایجاد یک تجمع گسترده به نام های دوره ای شد.

با این وجود ، بزرگترین نیروی محرکه بازگشت هفت ماهه اقدامات بی سابقه بانکهای مرکزی جهانی و همچنین محرکهای مالی دولتها با هدف کمک به بازارها و اقتصاد متبوع آنها از طریق بحران ویروس کرونا بوده است.

بانک های مرکزی در سراسر جهان نرخ بهره را به پایین ترین سطح تاریخی کاهش داده اند. فدرال رزرو مجموعه ای از برنامه ها را شامل تعهد آزاد برای ادامه خرید دارایی تحت اقدامات تخفیف کمی خود آغاز کرد. “چاپ پول” بانک مرکزی سرمایه گذاران را از اوراق قرضه کم بازده خارج کرده و به سهام تبدیل کرده است.

در همین حال ، در ایالات متحده ، قانون گذاران در مارس یک معامله تاریخی با ارزش 2 تریلیون دلار برای ویروس کرونا تصویب کردند که مزایای بیکاری افزایش یافته ، چک های محرک و سایر اقدامات کمک را برای آمریکایی ها فراهم می کرد. انتظار می رود واشنگتن در ماه های آینده ، معامله محرک دیگری ، هرچند معامله کوچکتر ، تصویب کند.

به دنبال اخبار مهم واکسن از سوی Pfizer ، بسیاری از شرکتهای بزرگ وال استریت با شرط بندی بر بهبود اقتصادی سریعتر و نرمتر ، چشم انداز خود را برای بازار سهام بالا بردند.

JPMorgan اکنون انتظار دارد S&P 500 حدوداً 10 درصد افزایش یابد و در اوایل سال آینده به 4000 برسد و “پتانسیل خوبی” دارد تا در پایان سال آینده حتی بالاتر از 4500 حرکت کند – تجمع 24 درصدی از اینجا. گلدمن ساکس همچنین تا پایان سال 2021 سود 20 درصدی برای S&P 500 در شمال کسب می کند.

مطمئناً بازار می تواند از خود پیشی بگیرد زیرا بخشهایی از اقتصاد هنوز به سطوح قبل از همه گیری نزدیک نیستند. به عنوان مثال ، علیرغم کاهش چهار هفته ای مستقیم ، ادعاهای هفتگی بیکاری ایالات متحده با 709000 نفر هنوز هم بالاتر از سابقه ویروس قبل از کرونا 695،000 در سال 1982 است.

در همان زمان ، موارد جدید ویروس کرونا به یک زمستان سخت پیش از رسیدن نهایی واکسن اشاره دارد ، که ممکن است ماه ها قبل از توزیع انبوه طول بکشد.

روز چهارشنبه موارد جدید ویروس کرونا در ایالات متحده به بیش از 144،000 رسید. این بالاترین رقم یک روزه است و میانگین هفت روز کشور را به 127603 می رساند – 35 درصد بیشتر از یک هفته قبل کشور.

اشتراک در CNBC PRO برای بینش و تجزیه و تحلیل منحصر به فرد ، و برنامه های زنده روز کاری از سراسر جهان.