احضاریه لری پیج، بنیانگذار گوگل در پرونده جفری اپستاین

لری پیج، بنیانگذار گوگل.

دیوید پل موریس | بلومبرگ | گتی ایماژ

دولت جزایر ویرجین ایالات متحده تاکنون تلاش کرده است تا احضاریه ای را ارائه کند گوگل یکی از بنیانگذاران لری پیج برای اسناد دعوی مدنی علیه آن جی پی مورگان چیس یک پرونده قضایی روز پنجشنبه فاش کرد که مربوط به قاچاق جنسی توسط جفری اپستین مشتری قدیمی بانک است.

USVI رسماً از قاضی دادگاه فدرال منهتن خواست تا به دولت اجازه دهد تا این احضاریه را از طریق به اصطلاح روش‌های جایگزین ارائه کند، زیرا تلاش‌هایش برای اینکه یک سرور پردازش به طور فیزیکی آن را به او بدهد تا به امروز شکست خورده است.

خدمات جایگزین می تواند شامل ارسال مقالات قانونی، انتشار آنها در یک سایت خبری عمومی یا ارسال ایمیل آنها باشد.

“لری پیج – بنیانگذار و مالک شرکت آلفابت (شرکت مادر Google LLC) – فردی با ارزش خالص است که ممکن است اپستین به عنوان مشتری به JPMorgan ارجاع داده یا تلاش کرده باشد. USVI در پرونده دادگاه خود گفت.

احضاریه به پیج “کلیه اسناد” را از سال 2002 به بعد در ارتباط با ارتباط بین پیج و جی پی مورگان در رابطه با اپستین و کلیه اسناد بین پیج و اپستاین مربوط به بانک را درخواست می کند.

USVI همچنین از پیج می‌خواهد «همه اسنادی را که بازتاب یا مربوط به دخالت اپستین در قاچاق انسان و/یا خرید دختران یا زنان برای روابط جنسی تجاری توسط او باشد».

CNBC برای اظهار نظر با صفحه تماس گرفته است.

قلمرو ایالات متحده قبلاً احضاریه هایی را برای سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل، و همچنین مایکل اویتز، مدیر اجرایی سابق دیزنی، توماس پریتزکر، مدیر اجرایی هتل هایت و مورت زاکرمن، سرمایه گذار میلیاردر املاک و مستغلات، صادر کرده بود. احضاریه ها نیز به دنبال اسناد و اطلاعات دیگر در مورد اپستاین و جی پی مورگان بودند.

پیج و برین برترین سهامداران فردی آلفابت هستند.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC را بخوانید:

جزایر ویرجین در جای دیگری در پرونده روز پنجشنبه اعلام کرد که تحقیقات نشان می‌دهد که جی‌پی مورگان از سپرده‌های اپستین و نهادهای تحت کنترل او «سود مالی» می‌برد و «از فرصت‌های تجاری ارجاع‌شده به جی‌پی‌مورگان توسط اپستین و همکارانش در ازای تسهیلات شناخته شده آن، سود مالی می‌برد. مشارکت و مشارکت ضمنی در ماجرای قاچاق جنسی اپستین.”

در این بایگانی آمده است که USVI احضاریه را در 11 آوریل صادر کرد و “با حسن نیت تلاش کرد تا آدرسی برای لری پیج به دست آورد، از جمله استخدام یک شرکت تحقیقاتی برای جستجو در پایگاه داده های سوابق عمومی برای آدرس های احتمالی.”

در این پرونده آمده است: «سرور فرآیند ما تلاش کرد در آدرس‌های شناسایی شده توسط شرکت تحقیقاتی ما سرویس دهد، اما متوجه شد که آدرس‌ها برای آقای پیج معتبر نیستند.

پیج از سال 2015 تا 2019 مدیرعامل آلفابت مادر گوگل بود، پس از اینکه قبلاً به عنوان مدیر اجرایی گوگل فعالیت می کرد. او همچنان مدیر آلفابت است.

تصاویر آرشیو NBC نشان می دهد که ترامپ در سال 1992 در حال مهمانی با جفری اپستین است

جزایر ویرجین ایالات متحده و زنی که می گوید توسط اپستین مورد آزار جنسی قرار گرفته است به طور جداگانه از جی پی مورگان شکایت می کنند و ادعا می کنند که این بانک در قاچاق جنسی او با چندین زن شریک بوده است.

اپستین سال‌ها میلیون‌ها دلار در جی‌پی مورگان سپرده داشت و از پول آن حساب‌ها برای تسهیل سفر زنان به محل اقامتش در جزیره‌ای خصوصی در قلمرو ایالات متحده و جاهای دیگر استفاده می‌کرد.

جی پی مورگان، که جیمی دیمون، مدیر اجرایی آن قرار است در اواخر ماه مه در این پرونده برکنار شود، تخلف را رد می کند.

اپستین در آگوست 2019، یک ماه پس از اینکه به اتهام قاچاق جنسی کودکان دستگیر شد، خود را در سلول زندان منهتن کشت. او قبلاً در سال 2008 به دلیل درخواست رابطه جنسی از یک دختر زیر سن قانونی در فلوریدا اعتراف کرد.

جی پی مورگان تا سال 2013 روابط خود را با اپستین قطع نکرد.

اپستین در طول سال ها دوست بسیاری از افراد ثروتمند و مشهور، از جمله رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ و بیل کلینتون بود.