اتر قبل از ارتقا Shapella به بالاترین حد نه ماهه می رسد

اتر این هفته به بالاترین حد در 9 ماه گذشته رسیده است، پیش از ارتقای شبکه بزرگی که برخی از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال می گویند که ارز دیجیتال را به یک سرمایه گذاری بلندمدت سودآورتر تبدیل می کند.

دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان طی سه روز گذشته حدود 6 درصد رشد داشته و از 1900 دلار فراتر رفته است، در حالی که بیت کوین تقریباً در این محدوده ثابت است.

از چهارشنبه آینده، ارتقاء بلاک چین با نام “شاپلا” به صاحبان اتر امکان می دهد دارایی های خود را پس بگیرند. تا این مرحله، سرمایه گذاران باید از صرافی های متمرکز مانند کوین بیس یا پروتکل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) مانند Lido، تا اساساً اتر قفل شده خود را با نشانه ای با ارزش معادل مبادله کنند.

رالی اخیر از الگوی مشابهی پیروی کرده است که شور و شوق گذشته پیرامون ارتقاء شبکه وجود دارد. در ماه سپتامبر، اتریوم پیش از یک انتقال تاریخی به روشی با انرژی کارآمدتر برای ایمن سازی شبکه، به نام اثبات سهام، شروع شد.

اتریوم قبلاً شبکه گسترده‌ای از ماینرها در سرتاسر کره زمین داشت که رایانه‌های بسیار تخصصی را اجرا می‌کردند که معادلات ریاضی را برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها خرد می‌کردند. پس از ارتقای موسوم به “ادغام” در ماه سپتامبر، اتریوم به سیستم اثبات سهام مهاجرت کرد و ماینرها را با اعتبار سنجی تعویض کرد. به جای اجرای بانک های بزرگ رایانه، اعتبار سنجی ها از حافظه پنهان اتر موجود خود به عنوان وسیله ای برای تأیید تراکنش ها و ضرب توکن های جدید استفاده می کنند.

دنی رایان، محقق بنیاد اتریوم، در رابطه با ارتقای ماه سپتامبر می‌گوید: «اتر خود به یک دارایی مولد تبدیل می‌شود. “این چیزی نیست که شما فقط در مورد آن حدس بزنید، بلکه چیزی است که می تواند سود کسب کند.”

در دوران پس از ادغام، اتر برخی از ویژگی‌های یک دارایی مالی سنتی را به خود گرفته است و به دارندگان سود پرداخت می‌کند.

رایان گفت: «این احتمالاً کمترین بازدهی در داخل اکوسیستم اتریوم است.

امسال تا اینجای کار، اتر ضعیف عمل کرده است بیت کوین، اما دستاوردهای اخیر به کاهش شکاف کمک کرده است. اتر در سال جاری نزدیک به 59 درصد افزایش یافته است، در مقابل افزایش 70 درصدی بیت کوین در سال 2023.

در حال حاضر، بیش از 18 میلیون توکن اتر به ارزش حدود 32.5 میلیارد دلار در سهام قرار دارند، به این معنی که 15 درصد از کل عرضه اتر به عنوان دارایی قفل شده در نظر گرفته می شود.

در حالی که ارتقای آتی بخش زیادی از این ارزش را باز می‌کند و به دارندگان کنترل بیشتری بر دارایی‌هایشان می‌دهد، نگرانی‌هایی وجود دارد که انتشار تعداد زیادی توکن تأثیر سیل‌آمیزی در بازار داشته باشد. حتی با برداشت محدود، حدود 2.4 میلیارد دلار اتر می تواند وارد بازار آزاد K33 Research شود در یادداشتی در روز سه شنبه گفت.

ایلیا ولکوف که یک پلتفرم فین‌تک مبتنی بر بلاک چین را اداره می‌کند، می‌گوید: «احتمالاً اندکی پس از تکمیل ارتقاء، یک سقوط رخ خواهد داد، زیرا مقدار زیادی از ETH باز می‌شود و بسیاری از مردم نیز ETH خود را می‌فروشند. ولکوف گفت که در بلندمدت خوش‌بین است.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط شرکت خبری The Block و تجزیه و تحلیل داده‌های رمزنگاری‌شده، نسبت بین علاقه باز گزینه‌های خرید و فروش اتر در روز سه‌شنبه به بالاترین سطح خود از ماه می رسید. این می تواند نشان دهنده افزایش شرط های نزولی باشد که منجر به ارتقاء شبکه می شود.

بر اساس تحقیقات برنشتاین، از 18 میلیون توکن اتر قفل شده در بلاک چین، تقریبا 70 درصد از طریق پروتکل هایی مانند Lido به اشتراک گذاشته می شود که معیاری از نقدینگی را برای سرمایه گذاران ایجاد می کند.

برنشتاین نوشت: نقدینگی 70 درصد از ETH سهام جدید نیست، آنها به هر حال می توانند این کار را انجام دهند. این شرکت 30 درصد باقی مانده از دارندگان را به عنوان “مؤمنان اصلی” توصیف کرد که بعید است با این قیمت از موقعیت خود خارج شوند.

داشتن توانایی واریز و برداشت توکن‌ها ممکن است سرمایه‌گذاران بیشتری را تشویق کند که اتر را به اشتراک بگذارند، و برخی از تحلیلگران می‌گویند که انتظار دارند وقتی ثابت شود که پولی که سرمایه‌گذاری شده است می‌توان با سهولت نسبی خارج شد، سرمایه قابل توجهی به شبکه وارد شود.

تماشا کردن: در حالی که سرمایه گذاران نگرانی های نظارتی را کنار می گذارند، بیت کوین صعود می کند