اتحادیه سامسونگ اولین اعتصاب در تاریخ غول فناوری را تهدید می کند

سامسونگ به دلیل تقاضای ضعیف برای تراشه های حافظه خود، با یک دوره آزمایشی مواجه است که سود آن کاهش یافته است.

سونگ جون چو | بلومبرگ | گتی ایماژ

یک اتحادیه بانفوذ کارگران سامسونگ الکترونیکس روز پنجشنبه هشدار داد که اعضای آن ممکن است به دلیل اختلاف دستمزدی که می تواند اولین اعتصاب غول فناوری کره جنوبی در تاریخ خود باشد، کناره گیری کنند.

اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک ادعا می کند که مدیریت سامسونگ این اتحادیه را از مذاکرات دستمزد خارج کرده است.

NSEU که می‌گوید حدود 10000 کارمند یا حدود 9 درصد از کارمندان را نمایندگی می‌کند، یک کنفرانس مطبوعاتی در خارج از یکی از ساختمان‌های سامسونگ در سئول برگزار کرد و از رئیس این غول فناوری، لی جائه یونگ خواست به بحث‌ها بپیوندد.

لی هیون کوک، نماینده اتحادیه، گفت که پس از مشورت با اعضای اتحادیه دست به اعتصاب خواهد زد، اما به گفته رسانه های محلی، این به “نگرش” رئیس لی سامسونگ و تمایل او برای مذاکره بستگی دارد. در سایت اتحادیه درج شده است.

به گزارش بلومبرگ، لی از NSEU گفت: “این بستگی به نگرش رئیس لی جائه یونگ دارد. ما صمیمانه از او می خواهیم که برای گفتگو به میز مذاکره بیاید.”

یکی از سخنگویان سامسونگ گفت که “این شرکت با جدیت تمام مراحل مربوطه و مرتبط را دنبال کرده است و به گفتگو با اتحادیه ادامه خواهد داد.”

اگر این انصراف ادامه یابد، این اولین اعتصاب از زمان تاسیس سامسونگ الکترونیک در سال 1969 خواهد بود.

تنش با کارگران در زمانی حساس برای بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های حافظه در جهان است، پس از آن که سود عملیاتی آن در سه ماهه اول به پایین‌ترین سطح خود از سال 2009 رسید. بزرگترین محرک سود آن

اتحادیه خواهان افزایش 6 درصدی دستمزد کارگران است. به گفته این اتحادیه، مدیریت سامسونگ ماه گذشته اعلام کرد که دستمزدها را حدود 4 درصد افزایش خواهد داد.