“ابر شاهراه زیر آب” می تواند نیرو را از اسکاتلند به انگلستان بفرستد

توربین های بادی در آبهای ساحل آبردین ، ​​اسکاتلند.

ک نویل | iStock | گتی ایماژ

برنامه هایی برای “بزرگراه انرژی زیر آب” چند میلیارد پوندی اعلام شده است که اجازه می دهد برق تولید شده در اسکاتلند به شمال شرقی انگلیس ارسال شود.

پروژه شرق پیوند ، همانطور که شناخته شده است ، تمرکز بر توسعه یک جفت کابل جریان مستقیم ولتاژ بالا است که ظرفیت کلی آنها تا 4 گیگاوات (GW) خواهد بود.

اسکاتلند پاور ، SSE و National Grid این طرح را رهبری می کنند که دو نقطه در اسکاتلند – پترهید و تورنس – را به سلبی و هاوثورن پوینت در انگلیس متصل می کند.

نیکولا شاو ، مدیر اجرایی انگلیس در شبکه ملی ، در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد ، گفت: “این پروژه به انتقال برق تجدید پذیر به اندازه کافی برای حدود 4.5 میلیون خانه در سراسر انگلیس کمک می کند و بخشی از ستون فقرات سیستم انرژی انگلیس خواهد شد.” .

مقیاس پروژه پیشنهادی قابل توجه است ، انتظار می رود برق تا 440 کیلومتر (کمی بیش از 273 مایل) از شرق اسکاتلند – که در این اطلاعیه به عنوان “مرکزی برای تجدیدپذیرهای دریایی” توصیف شده است ، به انگلیس سفر کند. کارهای پیمایشی این پروژه آغاز شده و ساخت آن در سال 2024 آغاز می شود.

طبق گفته دولت اسکاتلند ، در حال حاضر ، اسکاتلند به طور کلی میزبان 1 گیگاوات ظرفیت عملیاتی باد دریایی است.

در پایان ماه اکتبر ، مقامات آنجا اعلام کردند که می خواهند ظرفیت دریایی را برای رسیدن به 11 گیگاوات تا سال 2030 افزایش دهند ، مبلغی که آنها گفتند برای تأمین انرژی بیش از 8 میلیون خانه کافی است. طبق آخرین آمار ، جمعیت اسکاتلند حدود 5.46 میلیون نفر تخمین زده می شود.

اعلامیه روز دوشنبه همزمان با خبری مبنی بر اینکه اسکاتلند پاور ، SSE ، شبکه ملی و گروه NatWest اولین حامیان اجلاس تغییرات آب و هوایی COP26 در گلاسگو هستند.

این کنفرانس که در ابتدا برای امسال برنامه ریزی شده بود ، به دلیل همه گیری ویروس کرونا به نوامبر 2021 موکول شد.

در بیانیه ای که در وب سایت دولت انگلیس منتشر شد ، آلیستر جک ، وزیر امور خارجه اسکاتلند ، بر اهمیت این رویداد تأکید کرد.

وی گفت: “یك سال دیگر نگاه جهانیان به اسكاتلند متمركز خواهد بود ، زیرا ما رهبران جهان را با هدف تمركز لیزر به این كشورها می رسانیم تا آنها را در انتقال خالص انتشار كربن خالص تر و سریعتر پیش ببرند.”