“آنچه به شما فرصت می دهد این است که دیگران کارهای احمقانه انجام می دهند”

وارن بافت: افراد دیگری که کارهای احمقانه انجام می دهند فرصت های خوبی ایجاد می کند

پوشش زنده ما را دنبال کنید وارن بافت در نشست برکشایر هاتاوی.

وارن بافت روز شنبه سرمایه گذاری ارزشی را خلاصه کرد، استراتژی ای که به او کمک کرد تا ثروتش را جمع کند، در یک جمله.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

نشست سالانه برکشایر هاتاوی اینجاست: از وارن بافت و چارلی مانگر چه انتظاری باید داشت

CNBC Pro

Oracle of Omaha گفت: “آنچه به شما فرصت می دهد این است که افراد دیگر کارهای احمقانه انجام می دهند.” برکشایر هاتاویمجمع سالانه سهامداران

سرمایه‌گذاری ارزشی معمولاً به خرید سهام یا مشاغل کم‌ارزش‌شده در زمانی که دیگران آن‌ها را با تخفیف می‌فروشند و سپس نگه داشتن آن‌ها برای بلندمدت اشاره دارد. این رویکرد به برخی از بزرگترین سرمایه گذاری بافت منجر شده است – به ویژه زمانی که دیگران در وحشت بودند.

در طول بحران مالی 2008، سرمایه گذار افسانه ای خرید کرد بانک آمریکا، که هنوز هم یکی از بزرگترین دارایی های او است. او همچنین سهامی از گلدمن ساکس، اما از آن زمان سهام خود را در این غول بانکی فروخته است.

خرید زمانی که دیگران با ترس می‌فروشند، تا حدی به برکشایر کمک کرده است تا از سال 1965 تا پایان سال گذشته، 3,787,464 درصد را بازگرداند. این بسیار بیشتر از بازدهی 24708 درصدی S&P 500 در آن زمان است.

و در حالی که بافت اذعان می کند که جهان در حال تغییر است، او فکر می کند فرصت های سرمایه گذاری با ارزش فراوان است.

او گفت: «در 58 سالی که ما برکشایر را اداره می‌کنیم، می‌توانم بگویم تعداد افرادی که کارهای احمقانه انجام می‌دهند و کارهای احمقانه بزرگی انجام می‌دهند، افزایش زیادی داشته است. دلیل اینکه آنها این کار را انجام می دهند این است که تا حدی می توانند از مردم خیلی راحت تر از زمانی که ما شروع کردیم پول دریافت کنند.

بافت گفت: «من دوست دارم امروز به دنیا بیایم، با پول نه چندان زیاد بیرون بروم و امیدوارم آن را به پول زیادی تبدیل کنم.

چارلی مانگر، نایب رئیس برکشایر هاتاوی و دست راست قدیمی بافت، دیدگاه بدبینانه تری نسبت به سرمایه گذاری با ارزش دارد.

مانگر گفت: «من فکر می‌کنم سرمایه‌گذاران ارزشی اکنون با شرایط سخت‌تری مواجه خواهند شد، زیرا تعداد زیادی از آن‌ها برای دستیابی به مجموعه‌ای از فرصت‌ها رقابت می‌کنند. “توصیه من به ارزش دادن به سرمایه گذاران این است که به کسب درآمد کمتر عادت کنند.”

با وجود چشم‌انداز ضعیف‌تر مانگر برای سرمایه‌گذاری ارزشی، بافت فکر می‌کند با توجه به دیدگاه کوتاه‌مدت بسیاری از افراد در جامعه امروزی، فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاران ارزشی ایجاد می‌شود.

پخش زنده CNBC از نشست سالانه 2023 برکشایر هاتاوی را دنبال کنید اینجا.