آنچه باید در مورد خرید یک خودروی الکتریکی دست دوم با ورود بیشتر به بازار خودرو بدانید

یک نیسان لیف SV متعلق به 2019 در لات در سال 2022 در جریان کمبود تراشه که موجودی خودروهای جدید را خالی کرد.

بوستون گلوب | بوستون گلوب | گتی ایماژ

خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه بیش از یک دهه در ایالات متحده به فروش می‌رسند و شرکت تجزیه و تحلیل داده Experian می‌گوید حدود 2.2 میلیون خودرو در پایان سال گذشته در جاده‌ها بودند. فروش خودروهای الکتریکی نیز همچنان در حال رشد است. تا سال 2021، مجموع فروش خودروهای برقی با باتری در ایالات متحده کمتر از 450000 دستگاه بود، اما Kelley Blue Book می گوید فروش در سال 2022 از 800000 فراتر رفت و انتظار می رود امسال به بالای یک میلیون برسد. در حالی که بازار خودروهای برقی مستعمل هنوز بسیار کوچک است، مسیر رشد فروش خودروهای برقی به این معنی است که خرید یک خودروی الکتریکی دست دوم رایج‌تر می‌شود و در طول زمان آسان‌تر می‌شود و انتخاب‌های ساخت و مدل بیشتری را در بر می‌گیرد.

از بسیاری جهات، خرید یک وسیله نقلیه الکتریکی دست دوم مانند جستجوی هر خودرو یا کامیون دست دوم دیگری است. آیا با بودجه شما مطابقت دارد و با سبک زندگی شما همخوانی دارد؟ آیا قابل اعتماد و راحت است؟ اما، فراتر از این معیارها، برخی از ملاحظات خاصی وجود دارد که خریداران خودروهای برقی باید در رابطه با گزینه‌های شارژ و محدوده شارژ رعایت کنند.

در اینجا برخی از مسائل کلیدی ویژه خودروهای الکتریکی که باید در نظر گرفته شوند، آورده شده است.

شارژ در بسیاری از مناطق محدود است

در حال حاضر حدود 145000 پمپ بنزین در ایالات متحده وجود دارد، اما تنها 53000 ایستگاه شارژ عمومی. اگرچه زیرساخت های شارژ در حال بهبود است، اما هنوز در بسیاری از نقاط کشور محدود است، که می تواند برای افرادی که به دنبال برق هستند مشکل ساز باشد. در حالی که این یک مشکل برای هر خرید EV، جدید یا کارکرده است، مهم است که قبل از پرداختن به نحوه تصمیم گیری خرید EV مستعمل درک کنید.

تام مک پارلند، نویسنده Jalopnik که خدمات خرید خودرو Automatch Consulting را اداره می‌کند، گفت: مصرف‌کنندگان باید تعیین کنند که به چه نوع محدوده‌ای نیاز دارند، سپس در مورد خودروهای برقی مورد نیاز تحقیق کنند. او گفت که آنها همچنین باید در نظر بگیرند که چه نوع زیرساخت شارژ در منطقه آنها موجود است و آیا شارژ خانه امکان پذیر است.

کریس هارتو، تحلیلگر ارشد سیاست انرژی برای Consumer Reports، خاطرنشان کرد که خریداران باید انتظارات واقع بینانه داشته باشند. او گفت: «از خود بپرسید کجا و چه زمانی شارژ خواهید کرد. “اگر پاسخ شما این است که در خانه یا محل کار جایی برای شارژ کردن ندارید، ممکن است بخواهید طیف وسیع تری از انواع خودرو از جمله خودروهای هیبریدی را در نظر بگیرید که می توانند صرفه جویی در مصرف سوخت و هزینه های نگهداری پایین را ارائه دهند.”

عادات رانندگی، مسافت پیموده شده شما اهمیت دارد

برخی از خودروهای برقی گران قیمت دارای محدوده قابل توجهی هستند که زیرساخت شارژ ممکن است هرگز مشکلی ایجاد نکند شفاف هوا (تخمین برد EPA: تا 516 مایل) و تسلا مدل S (تا 405 مایل). با این حال، خودروهای برقی مقرون به صرفه تر معمولاً برد کوتاه تری دارند.

خودروهای برقی باتری دار با لیست قیمت زیر 35000 دلار مانند جنرال موتورزChevy Bolt EV و Hyundai Kona Electric دارای برد EPA نزدیک به 260 مایل هستند، اما بعید است در شرایط رانندگی در دنیای واقعی تا این حد فاصله داشته باشند. این امر به ویژه در هوای سرد صادق است، که می تواند با واکنش های الکتروشیمیایی داخل باتری ها تداخل ایجاد کند.

برد EV کاهش خواهد یافت

اینجاست که ملاحظات کلی باتری در برقی شدن به یک نگرانی خاص تبدیل می شود. برد یک EV احتمالا در طول زمان کاهش می یابد.

باتری‌ها می‌توانند در پنج سال اول 5 تا 10 درصد قدرت خود را از دست بدهند و پس از آن به دلیل عوامل مختلفی از جمله سن، قرار گرفتن در معرض دمای شدید و استفاده از شارژ سریع، رو به زوال هستند. اگر خرابی بیش از حد باشد، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض باتری داشته باشید که ممکن است گران تمام شود.

باتری‌ها همچنین یکی از گران‌ترین قطعات خودروهای برقی هستند و ممکن است بیش از 10000 دلار هزینه تعویض داشته باشند، اما قوانین فدرال الزام می‌کند که حداقل هشت سال یا 100000 مایل تحت گارانتی قرار گیرند، بنابراین خریداران احتمالاً هنوز هم به یک BEV کم استفاده نگاه می‌کنند. مقداری پوشش باقی مانده است بعلاوه، حتی یک باتری که به خوبی استفاده می شود ممکن است هنوز ظرفیت کافی برای رفع نیازهای شما را داشته باشد.

اندازه گیری عمر دقیق باتری سخت است

تعیین وضعیت دقیق باتری BEV استفاده شده می تواند مشکل باشد – صنعت خودروی ایالات متحده مجموعه استانداردی از معیارها برای اندازه گیری آن ندارد. اما هنوز راه هایی وجود دارد که بتوان یک ایده کلی از سلامت باتری به دست آورد.

Recurrent، یک استارت‌آپ در سیاتل که با سایت خودرو Edmunds همکاری کرده است، به مصرف‌کنندگان خودروهای برقی و هیبریدی پلاگین پیش‌بینی رایگان عمر باتری باقی‌مانده بر اساس آماری که در مورد مسافت پیموده شده، سن، آب و هوا و عوامل دیگر جمع‌آوری شده است، ارائه می‌کند.

یک درایو آزمایشی طولانی همچنین می تواند به شما ایده ای از سلامت باتری بدهد زیرا می توانید سرعت شارژ باتری را کنترل کنید. این امر مخصوصاً در صورتی صادق است که شامل کروز مداوم در سرعت های بزرگراه باشد، که تمایل دارد باتری ها را بسیار سریعتر از رانندگی توقف و حرکت تخلیه کند.

مانند تمام خریدهای ماشین دست دوم، دریافت یک بازرسی حرفه ای می تواند ارزش هزینه را داشته باشد. “من به طور کلی به مصرف کنندگان توصیه می کنم از بخش های خدمات در نمایندگی هایی که می فروشند بازدید کنند [EVs]رونالد مونتویا، سردبیر ارشد مشاوره مصرف کننده ادموندز گفت: در مقایسه با مکانیک های مستقل، می توانید مطمئن باشید که مکانیک های نمایندگی در این زمینه آموزش دیده اند. [EVs] توسط سازنده،” او گفت.

خودروهای برقی سریعتر ارزش خود را از دست می دهند، اما نگهداری کمتر است

طبق گفته Kelley Blue Book، خودروهای برقی معمولا سریعتر از خودروهای ICE مستهلک می شوند. شرکت تحقیقاتی خودرو می گوید که خودروهای برقی سه ساله 63 درصد از ارزش خود را در مقایسه با 66 درصد خودروهای احتراق داخلی دارند. استهلاک در پنج سال حتی بارزتر است، به طوری که خودروهای برقی 37 درصد ارزش اولیه خود را دارند و خودروهای ICE 46 درصد.

این کاهش ارزش می تواند خودروهای برقی کارکرده را در مقایسه با خرید جدید به یک معامله خوب تبدیل کند، اما اگر قیمت آنها همچنان بالا باشد، تعجب نکنید – بسیاری از وسایل نقلیه الکتریکی در ابتدا گران هستند.

برایان مودی، سردبیر اجرایی Kelley Blue Book اشاره کرد که میانگین خودروهای برقی کارکرده در ماه مارس 42895 دلار فروخته شد. این میزان نسبت به فوریه 1.8 درصد کاهش یافته است، اما همچنان به طور قابل توجهی بالاتر از بازار کلی خودروهای دست دوم است، جایی که قیمت ها در سه ماهه اول کمی بیش از 27000 دلار بوده است.

هزینه های پایین نگهداری و نگهداری می تواند به جبران قیمت خرید بالاتر کمک کند. Consumer Reports دریافت که هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای برقی تقریباً نصف خودروهای گازسوز است. “[EVs] بنجامین پرستون، گزارشگر خودرو در این سازمان، خاطرنشان کرد: به سادگی، موتورهای الکتریکی کمتر از موتورهای بنزینی و دیزلی پیچیده هستند.

او به یک مطالعه اخیر اشاره کرد که نشان می دهد خودروهای برقی در طول زمان هزینه کمتری نسبت به خودروهای گازسوز دارند. این مطالعه نشان داد که خودروهای برقی مستعمل می توانند حتی بیشتر از خودروهای جدید صرفه جویی کنند. دلیلش این است که استهلاک قیمت خودروهای برقی را کاهش می‌دهد، اما خریداران مستعمل همچنان همان صرفه‌جویی در مصرف سوخت و نگهداری را دریافت می‌کنند.

شرایط اعتبار مالیاتی برای خودروهای برقی مستعمل

علاوه بر این مزایا، خودروهای برقی مستعمل می‌توانند مشوق‌های ایالتی و فدرال را دریافت کنند.

خودروهای برقی مستعمل (به علاوه خودروهای هیبریدی پلاگین و وسایل نقلیه سلول سوختی) که تا سقف 25000 دلار از یک فروشنده مجاز خریداری می شوند، می توانند تا 4000 دلار اعتبار مالیاتی فدرال دریافت کنند. از IRS بیشتر بیاموزید.

بسیاری از ایالت ها نیز اعتبار مالیاتی خود را دارند. ببینید هر ایالت در کتاب Kelley Blue چه ارائه می دهد.

معاملات خودروهای برقی مورد استفاده در کجا هستند

مدل های با قیمت بالاتر اغلب در بازار خودروهای دست دوم ارزش بهتری دارند.

“تجمل [EV] فضا جایی است که خریداران بهترین ارزش را برای دلار خود پیدا می کنند، به خصوص در بخش خودروهای سدان. “

وی گفت که خودروهای لوکس اغلب سریعتر از بازارهای اصلی مستهلک می شوند و افزود که تغییرات در اعتبارات مالیاتی فدرال نیز بر بازار خودروهای برقی لوکس تأثیر می گذارد. (در میان سایر الزامات، مزایای مالیاتی فدرال برای خودروهای برقی جدید پلاگین، پیل سوختی و خودروهای برقی با باتری کامل فقط برای شاسی‌بلندهای زیر 80000 دلار و خودروهای کمتر از 55000 دلار اعمال می‌شود.)

یکی دیگر از گزینه های جذاب، مدل 3 تسلا است که فضای زیادی برای یک خانواده چهار نفره و تا 358 مایل برد دارد. قیمت‌های تسلا کارکرده از سال 2022 کاهش یافته است و مدل‌های قبلی مدل 3 با قیمت کمتر از 43000 دلار در سه ماهه اول به فروش می‌رسند.

به گفته مونتویا، برای خریدارانی که بودجه کمی دارند، بهترین پیشنهادها مدل هایی از جمله شورولت بولت EV، هیوندای کونا الکتریک و کیا نیرو EV هستند که ترکیب خوبی از محدوده و مقرون به صرفه بودن را ارائه می دهند.

مودی می‌گوید: «بهترین ارزش‌ها خودروهای برقی هستند که یا قدیمی هستند و گارانتی ندارند و آن‌هایی که نسبتاً ارزان بودند در صورت نو.

کاخ سفید تخمین می زند که خودروهای الکتریکی تا سال 2032 67 درصد از فروش سالانه را تشکیل دهند