آموزش تعمیرات موبایل – دوره آموزش تعمیر موبایل + مدرک فنی – فن آموزان

تعداد شیارهای اصلی و تعداد شیارهای راه انداز می باشد گام قطبی برابر با بوده و دو سوم گام قطبی یعنی 4 شیار مربوط به سیم پیچ اصلی و یك سوم آن كه 2 شیار می باشد مربوط به راه انداز می باشد. در صورتی که مشترکین قبض پایان دوره خود را تا ۶ ام همان ماه به صورت غیرحضوری پرداخت کنند، پیامکی حاوی مشمولیت وی در طرح شتاب در پرداخت دریافت خواهند کرد که مهلت زمان فعال نمودن هدیه به وی اعلام میشود. چنانچه در سیم پیچی ابتدا و انتهای یک کلاف، اختلاف فاز 180درجه الکتریکی رعایت گردد و نیروی محرکه القایی بازوهای رفت و برگشت کلاف ها جمع جبری شوند سیم بندی را گام کامل می گویند. چون جمع برداری از جمع جبری کمتر است، لذا نیروی محرکه موتور در سیم بندی گام کسری کاهش می یابد و توان موتور کاهش می یابد.به همین دلیل برای جبران کاهش نیروی محرکه، تعداد دور کلاف های موتور را به تناسب کوتاهی گام تقویت می کنند. همواره از روی مقدار سرعت روتور كه کمتر از سرعت سنکرون است تعداد قطب لازم برای آموزش سیم پیچی موتورهای تک فاز و سه فاز قابل حصول است. از سوی دیگر هر چقدر که مقاومت اهمی سیم پیچ راه انداز در سیم پیچی موتورهای تک فاز خازن دار زیاد باشد، گشتاور راه اندازی نیز بیشتر خواهد بود.

در سیم پیچی موتورهای های تک فاز با استارت موقت، به منظور ایجاد گشتاور قوی و برقراری حوزه دوار، اختلاف فاز الکتریکی سیم پیچی اصلی و استارت را، از لحاظ موقعیت مکانی، 90 درجه الکتریکی درنظر میگیرند. به همین دلیل سیم پیچی موتورهای تک فاز به صورت متحدالمرکز انجام می شود، سیم پیچی استارت بر روی سیم های اصلی در داخل شیارها قرار میگیرد تا در صورت آسیب دیدن سیم پیچ، بتوان سیم پیچ استارت را تعویض کرد. مقوله آموزش سیم پیچی موتور های سه فاز بیشتر در مراکز صنعتی مورد اهمیت قرار میگیرد و عموما کمتر پیش می آید که در چنین مراکزی از موتورهای تک فاز استفاده شود. با اینکه موتورهای تک فاز دارای مزایای فراوانی از قبیل ارزان بودن، نداشتن تجهیزات اضافی جهت راه اندازی، تولید توان بیشتر در حجم های یکسان، و همچنین قابلیت کنترل، تعمیر و نگهداری هستند، اما به منظور استفاده در مراکز بزرگ صنعتی چندان مناسب نیستند. ممکن است سختی ها و چالش هایی در شغل تعمیرات موبایل وجود داشته باشد و کسی که تمایل به ورود به این حرفه را دارد باید آنها را پذیرفته و در جهت پیشرفت شغلی خود تلاش اموزش سیم پیچی فن کولر گازی نماید.

شایان ذکر است که آموزش سیم پیچی موتورهای تک فاز طرح دوفاز را به دو صورت گام کامل و گام کسری، اجرا می کنند که در این محتوای آموزشی به هر دو مورد اشاره شده است. بهتر است در آغاز به منظور بررسی سیم پیچی موتورهای تک فاز و سه فاز، تعاريف و محاسبات اوليه را به اختصار بیان کنیم. البته دقت داشته باشید که سطح مقطع این سیم ها بسته به توان موتور و نوع کاربرد آن می تواند متفاوت باشد، مثلا در موتورهایی با سیم پیچی های کوچک با قدرت های پایین تا متوسط از انواع سیم های گرد و کوچک استفاده میشود. ساده ترین و ارزان ترین راه شروع به کار در مقیاس کوچکتر ، اجاره یک میز در مغازه های موبایل فروشی و یا راه اندازی یک کسب و کار آنلاین می باشد و خرید ابزار و قطعات دستگاههای مختلفی که تعمیر آنها را در برنامه کاری خود دارید( آیفون ، سامسونگ یا برندهای معروف دیگر) و سپس می توانید دامنه کار خود را به تدریج افزایش دهید. این خازن ها با ظرفیت هایی تا 200 میکروفاراد، مورد استفاده قرار میگیرند.در برخی از روش های آموزش سیم پیچی موتورهای تک فاز برای ایجاد اختلاف فاز بیشتر بین ولتاژ و جریان سیم پیچی های اصلی و کمکی از خازن در مسیر سیم پیچی کمکی به شکل سری بهره می گیرند که در ادامه برخی از معروف ترین مدل های استفاده از این روش را به اختصار معرفی می کنیم.

در عمل برای تأمین اختلاف فاز مناسب بین سیم پیچی های اصلی و استارت روش های متعددی وجود دارد. در سیم پیچی یك طبقه تعداد كلافهای بكار رفته در موتور و تعداد كلافهای مربوط به هر فاز برابر با و تعداد گروه كلافهای مورد استفاده برای هر سه فاز یك و نیم برابر تعداد قطبها می شود كه باید در شیارهای استاتور به طور صحیح جای گیرند. خازن های الکترولیتی، بیشتر برای راه اندازهای لحظه ای، مناسب می باشند. همانطوری كه توضیح داده شد طریقه محاسبه پارامترهای مورد نیاز (بجز گام سیم پیچی) و نوشتن جدول در مورد سیم پیچی زنجیره ای و سیم پیچی متحدالمركز یكی می باشد و برای آشنایی بیشتر با توضیحات داده شده بذكر دو مثال سیم پیچی زنجیری می پردازیم. در مثالهای ذكر شده دو سوم كل شیارها به سیم پیچ اصلی و یك سوم شیارهای باقی مانده به شیارهای راه اندازی اختصاص داده شد اما در خیلی از موتورهای یك فاز تعداد شیارهای اصلی از دو سوم و تعداد شیارهای راه انداز از یك سوم كل شیارها بیشتر بوده و در نتیجه اجباراً تعدادی از شیارها به صورت دو طبقه پر می شوند در شیارهای دو طبقه می توان دو بازوی مربوط به كلافهای اصلی و یا دو بازوی مربوط به كلافهای فرعی را جای داد و یا اینكه یك بازو از كلاف راه انداز و یا تركیبی از حالتهای ذكر شده در هر شیار دو طبقه واقع شوند كه معمولا این شیارها دارای پهنا و عمق بزرگتر از تعبیه شیارها می باشند.