آمریکایی ها فکر می کنند طلا به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت بر سهام غلبه می کند

کارلا گوتگنز | بلومبرگ | گتی ایماژ

آمریکایی‌ها نسبت به طلا خوش‌بین هستند و سهام را کاهش داده‌اند – شاید به ضرر آنها.

بر اساس نظرسنجی اخیر گالوپ، بیست و شش درصد از آمریکایی ها طلا را به عنوان بهترین سرمایه گذاری بلندمدت در سال 2023 رتبه بندی کردند که تقریباً دو برابر 15 درصدی است که در سال 2022 چنین تصور می کردند.

این سهم از سهام پیشی گرفت: طبق این نظرسنجی، 18 درصد از آمریکایی ها سهام را به عنوان برترین دارایی بلندمدت رتبه بندی کردند که نسبت به سال گذشته 24 درصد کاهش یافته است.

این اولین بار از سال 2013 بود که درک آنها از سهام کمتر از طلا بود. هر دو پس از املاک و مستغلات رتبه بندی شدند.

اطلاعات بیشتر از FA Playbook:

در اینجا نگاهی به داستان های دیگری که بر تجارت مشاور مالی تأثیر می گذارند، می پردازیم.

گالوپ که از یک نمونه تصادفی از 1013 بزرگسال بین 3 و 25 آوریل نظرسنجی کرد، گفت: در حالی که از آمریکایی ها خواسته شد احساسات را در مورد بلندمدت ارزیابی کنند، ادراک عمومی بیشتر توسط نوسانات کوتاه مدت در عملکرد سرمایه گذاری هدایت می شود.

و این سوگیری اخیر می‌تواند برای سرمایه‌گذارانی که برای هدفی مانند بازنشستگی پس‌انداز می‌کنند، خطرناک باشد، که ممکن است چندین دهه با آن فاصله داشته باشد.

“به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت، [gold] یک راه حل بسیار ضعیف است.

وی افزود: «این بیشتر شبیه یک حدس و گمان است.

سهام در بلند مدت طلا را شکست داد

مشاوران مالی گفتند که سهام به طور کلی به عنوان موتور رشد بلندمدت یک سبد سرمایه گذاری عمل می کند.

را شاخص سهام S&P 500 بر اساس تحلیلی که توسط Securian Asset Management انجام شده است، بین سال‌های 1970 تا 2022 میانگین کل سالانه 10.43 درصد بازدهی داشته است. طلا در مدت مشابه 7.7 درصد بازدهی داشته است. (بعد از پایان استاندارد طلای ایالات متحده در سال 1971، قیمت طلا دیگر ثابت نبود و اوایل دهه 1970 نقطه شروع خوبی برای مقایسه قیمت بود.)

قیمت طلا، که اغلب به عنوان یک پناهگاه امن در نظر گرفته می شود، معمولا در زمان ترس و ضعف اقتصادی جهش می کند. به عنوان مثال، قیمت طلا در روزهای اولیه همه‌گیری کووید-19 به بالاترین حد چند ساله رسید و پس از حمله روسیه به اوکراین افزایش یافت.

ETF سهام طلای SPDR (GLD) – یک صندوق قابل معامله در بورس که قیمت طلا را دنبال می کند – تا کنون در سال 2023 8.6 درصد افزایش یافته است. S&P 500 7.6 درصد افزایش یافته است.

شور و شوق سرمایه گذاران برای طلا در بحبوحه آشفتگی های اخیر در بخش بانکی و از آنجایی که فدرال رزرو از اوایل سال گذشته به شدت نرخ های بهره را افزایش داده است تا تورم بالا را بپوشاند. فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالات متحده، انتظار دارد که این کشور در اواخر سال جاری وارد یک رکود خفیف شود.

در همین حال، سال 2022 بدترین نمایش وال استریت از سال 2008 بود، زیرا S&P 500 بیش از 19 درصد سقوط کرد. اوراق قرضه آمریکا بدترین سال تاریخ خود را سپری کردند.

بن بست سقف بدهی به این معنی است که ایالات متحده همچنین به احتمال ناتوانی در پرداخت صورت حساب های خود در عرض چند هفته چشم پوشی می کند – که اولین بار در تاریخ این کشور خواهد بود و احتمالاً باعث هرج و مرج اقتصادی می شود.

ایوری جانسون، یک CFP و بنیانگذار Delancey Wealth Management مستقر در واشنگتن، گفت: «طلا به دلیل شرایط اقتصادی فعلی در حال حاضر خوب است.

جانسون، یکی از اعضای شورای مشاوران CNBC، طی سال گذشته یا بیشتر، طلای بیشتری را به مشتریان توصیه کرده است.

جانسون گفت، با این حال، این بیشتر یک نگه‌داری کوتاه‌مدت است – زمانی که تولید ناخالص داخلی (معیار تولید اقتصادی ایالات متحده) و تورم هر دو در حال کاهش هستند، همانطور که در حال حاضر هستند، پوششی برای سرمایه‌گذاران است. اگر تولید ناخالص داخلی شروع به بازگشت کند، او به طور کلی توصیه می کند طلا را تخلیه کنید و به جای آن سهام رشد را خریداری کنید.

جانسون گفت: طلا یک سرمایه گذاری بلندمدت نیست. “این چیزی نیست که شما فقط در نمونه کارها قرار دهید و آن را در آنجا نگه دارید.”