آمازون «نگرانی» موج اتحادیه‌سازی را ندارد و دستمزد رقابتی را تبلیغ می‌کند

کارگران آمازون در حالی که در 25 ژانویه 2023 در کاونتری، انگلستان در خارج از مرکز اجرای آمازون اعتصابی برگزار می کنند، پلاکاردهای اتحادیه GMB را روی خط اعتصاب در دست دارند.

کریستوفر فرلونگ | گتی ایماژ

لندن – یک تاپ آمازون مدیر اجرایی به CNBC گفت که این شرکت نگران موج اتحادیه سازی در سطح جهانی نیست زیرا غول تجارت الکترونیک حقوق و مزایای رقابتی دارد.

این اظهارات در بحبوحه تلاش‌های پررنگ کارگران انبار آمازون در ایالات متحده و بریتانیا برای تشکیل اتحادیه‌ها بیان می‌شود.

استفانو پرگو، معاون تامین مشتری و خدمات عملیات جهانی برای آمریکای شمالی و اروپا در آمازون، گفت که حقوق و مزایای شرکت جذاب است.

پرگو روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با CNBC گفت: «تا زمانی که ما مزایای رقابتی را ارائه می‌کنیم، فکر نمی‌کنیم که مردم ما نمایندگی را انتخاب کنند، اما این انتخاب آنهاست.

به نظر می رسد فشار فزاینده ای برای اتحاد کارگران آمازون وجود دارد.

کارگران یک سایت آمازون در کاونتری، شهری در بریتانیا، اولین اقدام رسمی صنعتی در این کشور را در ژانویه برگزار کردند. کارگران از افزایش دستمزدی که به گفته آنها کافی نیست، ناراضی هستند. کارمندان خواستار به رسمیت شناختن رسمی اتحادیه شده اند که به آنها توانایی چانه زنی جمعی با آمازون بر سر دستمزد را می دهد.

و سال گذشته گروهی از کارگران در استاتن آیلند نیویورک اولین گروهی بودند که به اتحاد در یک مرکز ایالات متحده که توسط آمازون اداره می شود رای مثبت دادند. آمازون در برابر تلاش های اتحادیه سازی در ایالات متحده مقاومت کرده است

تلاش‌های اتحادیه‌ها تا کنون نتوانسته است موجی از اتحادیه‌سازی را در سطح جهانی، همانطور که بسیاری انتظار داشتند، به راه بیندازد.

پرگو گفت آمازون نگران افزایش اتحادیه ها نیست.

“نه، من نگران نیستم زیرا دوباره، [it] پرگو گفت: انتخابی است که مردم ما باید انجام دهند و ما می دانیم که بسیار رقابتی هستیم.

‘خارج از دسترس’

اتحادیه GMB، که نماینده کارگران آمازون در بریتانیا است، Perego را “خارج از تماس” خواند.

آماندا گیرینگ، کارشناس ارشد جی ام بی: “آقای پرگو، اگر فکر می کند آمازون نیازی به مذاکره با GMB ندارد، واضح است که کاملاً با نیروی کار خود ارتباط ندارد. این یکی از ثروتمندترین شرکت های جهان است، اما دستمزد ناچیز است و رقابتی نیست.” سازمان دهنده، از طریق ایمیل به CNBC گفت.

جیرینگ افزود: “کارگران آمازون “مزایای ارزشمند” نمی خواهند – آنها به اندازه کافی پول نقد در جیب خود می خواهند تا سقفی بالای سر خود نگه دارند و خانواده های خود را تغذیه کنند.”

“کارگران در کاونتری – و در سراسر جهان – در حال قیام هستند و ارزش خود را تشخیص می دهند. وقت آن است که روسای آمازون به آنها گوش دهند.”

بهبود سابقه ایمنی

مدیر اجرایی آمازون گفت این شرکت 220000 کارمند در اروپا دارد و “موقعیت های بسیار کمی وجود دارد که اتحادیه بین ما و نیروی کارمان وجود داشته باشد.”

یکی دیگر از مشکلات کارگران آمازون در انبارها در مورد ایمنی است.

Perego گفت که این شرکت در حال بهبود سابقه خود در این زمینه است. او گفت که میزان آسیب قابل ثبت در تاسیسات آمازون از سال 2019 بیش از 24 درصد کاهش یافته است. آمازون قصد دارد در سال 2023 550 میلیون دلار در سطح جهان برای ایمنی هزینه کند.